Sierran laatikko jähmeä
Sierran laatikko jähmeä
Moi,
'92 sierran laatikko on jähmeä kylmillä keleillä ja etenkin kakkosta sisään laittaessa pitää olla rauhallinen ja huolellinen. Auton lämmetessä laatikon toiminta paranee huomattavasti. Nyt ulkona ollessa -15C auto pyrki sammumaan kun yritti nostaa kytkintä, vaikka vaihde olikin vapaalla.
Muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen kytkimen sai nostettua jo ylös.
Olisiko laatikossa vääränlaiset öljyt? Mitä muuten maksaa jos vie auton pajalle, jossa korjattaisiin kakkosen ja kolmosen synkrot ja lyötäisiin paremmat nesteet sisään?
Tervesin: tub
'92 sierran laatikko on jähmeä kylmillä keleillä ja etenkin kakkosta sisään laittaessa pitää olla rauhallinen ja huolellinen. Auton lämmetessä laatikon toiminta paranee huomattavasti. Nyt ulkona ollessa -15C auto pyrki sammumaan kun yritti nostaa kytkintä, vaikka vaihde olikin vapaalla.
Muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen kytkimen sai nostettua jo ylös.
Olisiko laatikossa vääränlaiset öljyt? Mitä muuten maksaa jos vie auton pajalle, jossa korjattaisiin kakkosen ja kolmosen synkrot ja lyötäisiin paremmat nesteet sisään?
Tervesin: tub
Ei se vika ole, suomessa vaan saattaa talvella olla niin kylmä että ne öljyt menee hieman liian jämäkiksi. Kesällä se toimii loistavasti.tub kirjoitti:Se on mukava kuulla etten ole yksin tämän "tyyppivian" kanssa. Luulin jo että paskan ostin. Pitää varmaan kattella miten pelittää kesällä ja jos ens talveksi hoitais laatikon sitten parempaan kuntoon.
-tub
Sama juttu myös ollut molemmissa sierroissa ja veljen sierrassa aikanaan kans! Eipä ole itseä haitannut, kun käyttää vähän aikaa paikallaan ja ajelee aluksi rauhallisesti niin pitkään että kerkeää öljyt lämpenemään!
Velipoijan sierran laatikko oli silloin joskus aikanaan niin jäykkä että auto meni kylmänä (pakkasta n.-30) vaihde vapaallakin eteen päin
Piti laittaa kakkosnelosenpala painamaan kytkintä kun laittoi auton käyntiin lämpenemään. Muuten olisi autoa saanut etsiä ja kaukaa... 
Velipoijan sierran laatikko oli silloin joskus aikanaan niin jäykkä että auto meni kylmänä (pakkasta n.-30) vaihde vapaallakin eteen päin


Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-92 Sierra ja laatikkona ilmeisesti MT-75:nen
Eikös tuossa laatikossa pitäis olla ne ATF-öljyt jos en ihan väärin muista.
Oikeat öljyt oikeaan paikkaan.. ei mulla ainakaan -25astetta ole vaikuttanut laatikon toimintaan tuossa nelikossa.
(tosin tuo laatikko ei ole mikään "kisaloota" näissä uudemmissa Sierroissa, verrattuna vanhempiin Type-9:hin)
Eikös tuossa laatikossa pitäis olla ne ATF-öljyt jos en ihan väärin muista.
Oikeat öljyt oikeaan paikkaan.. ei mulla ainakaan -25astetta ole vaikuttanut laatikon toimintaan tuossa nelikossa.
(tosin tuo laatikko ei ole mikään "kisaloota" näissä uudemmissa Sierroissa, verrattuna vanhempiin Type-9:hin)

Havaitsin tänä aamuna aivan saman ilmiön. Pakkasta se 25C ja kone lähti nätisti käyntiin lämppärin päässä kun oli, mutta kytkintä sai pitää alhaalla 20 minuuttia ja silti lähti ryömimään eteenpäin kun yritti nostaa kytkintä. Sitten piti väkisin siirtää pakilla ja ykkösellä autoa pari kertaa edestakaisin kunnes suostui olemaan paikallaan kytkin ylhäällä.Riesa2.0 kirjoitti:Sama juttu myös ollut molemmissa sierroissa ja veljen sierrassa aikanaan kans! Eipä ole itseä haitannut, kun käyttää vähän aikaa paikallaan ja ajelee aluksi rauhallisesti niin pitkään että kerkeää öljyt lämpenemään!
Velipoijan sierran laatikko oli silloin joskus aikanaan niin jäykkä että auto meni kylmänä (pakkasta n.-30) vaihde vapaallakin eteen päinPiti laittaa kakkosnelosenpala painamaan kytkintä kun laittoi auton käyntiin lämpenemään. Muuten olisi autoa saanut etsiä ja kaukaa...
Laatikon öljyistä ei ole mitään tietoa. Toivottavasti nää pakkaset nyt tästä laskeen.
-tub
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo