Oireita: auton tyhjäkäynti on aina 1000 kierroksessa, eikä sen alle juuri mene paitsi silloin välillä kun alkaa kierrokset seilaan 500-2000 väliä ylösalasylösalas ja useimmiten sammuu jahka on vähän aikaa seilannut. Tämän jälkeen lähtee taas iloisesti käymään ja saattaa taas toimia muutaman pysähdyksen ilman seilailua, kierrokset tiukasti tyhjäkäynissä 1000.
Ja seilaus alkaa siis aina veto päältä --> kytkimelle laittaessa, risteykset ja valot... Saa pidettyä kaasulla käynnissä jahka seilaus alkaa mut jos antaa olla tyhjäkäynnillä niin usein sammuu.
Muita oireita: Kulutus on mielestäni todella suuri, ja pientä nuhaisuutta havaittavissa välillä kiihdyttäessä
Kaikki vastaavat topicit on luettu ja seuraavaa kokeilu:
Tyhjäkäyntiventtiilin liitin irroitettu auto käydessä --> sammuu
Kaasuläpän asentotunnistimen liitin irroitettu käydessä --> sammuu
Ilmamäärämittarin liitin irroitettu käydessä --> meinaa sammua
Ajettu pieni lenkki lambdan johto irti, ei vaikutusta (pientä nuhaisuutta kiihdyttäessä)
Termostaatti kotelon päällä oleva läpöanturi irroitettu --> ei mitään vaikutusta
Kampiakselin asentotunnistimen liitin irroitettu käynnissä --> ei vaikutusta
Ostin auton tässä kunnossa ja seuraavat osat ovat uudenkarhean näköisiä:
-Lambda
-Kaikki lämpötila anturit
-Tyhjäkäyntiventtiili
-Ilmamäärämittari
Seuraavaksi vien auton piuhanpäähän mutta epäilen sen hyötyä (lukemani perusteella eskon vikakoodit eivät ole foordimiehillekkään simppeliä)
Vinkkejä, kokemuksia, osanottoja? RIP
