Sivu 1/1

ohc:n imukaulan teko?

Lähetetty: 13 Maalis 2013 21:44
Kirjoittaja elämä on
Eli tarkoitus olisi säästö ja nikkarointi syystä tehdä itselle 2.0l ohc koneeseen imukaula/sarja itse.?! Onko kukaan täällä tehnyt niitä itse? Miten kannattaisi tehdä?
Ja kaasutin olisi lorton 40 tuplat.

Jotain olen kuullut ns. Laudoista. Eli paksu metallilevy johon porataan oikean kokoiset reijät, miten mahtaa toimia?

Auttakaa avutonta! :) kiitokset valmiiksi.

Re: ohc:n imukaulan teko?

Lähetetty: 14 Maalis 2013 10:58
Kirjoittaja hana
Onnistuuhan se, mulla olis valmiiks laipat ja kartioputket niiden väliinkin. Ostin ko "rakennus sarjan" pari vuotta sitten mutta en oo ehtinyt paneutuun asiaan. Laita viestiä jos kiinnostaa.

Re: ohc:n imukaulan teko?

Lähetetty: 18 Maalis 2013 19:25
Kirjoittaja elämä on
Juu u.... Mutta entä jos sen koneistaisi jostain n. 3cm paksusta 'latta' raudasta ja tekisi sopivan kokoisen ja tekisi jengat paikoilleen? Miten mahtaisi toimia auto siis pitäisi tulla kadulle. Ja olen kullut että se vaikuttaisi esim. Ala vääntöön...? :?:

Re: ohc:n imukaulan teko?

Lähetetty: 18 Maalis 2013 21:04
Kirjoittaja G_evo
vääntöön vaikuttaa imusarjan pituus, pidempi = parempi alavääntö

Re: ohc:n imukaulan teko?

Lähetetty: 19 Maalis 2013 08:28
Kirjoittaja elämä on
No mikä olisi kaulla mahd. sopiva pituus jotta ala vääntöä löytyisi...? Jossain vaiheessa jyrkempi nokka ja mahdollisesti 1.6l kannet avarrettuna. Ja joskus turbo? Miten alaväännön määrän pystyisi laskemaan? Onko siihen jotail lasku kaavaa että sen saisi selville.!

Re: ohc:n imukaulan teko?

Lähetetty: 19 Maalis 2013 16:39
Kirjoittaja G_evo
jos ensin teet vapari kannen niin sen jälkeen saat kyllä tehdä toisen kannen turbo käyttöön.

Re: ohc:n imukaulan teko?

Lähetetty: 19 Maalis 2013 22:24
Kirjoittaja Perabz
Näin asiaan vähän liittyen eilen piirsin tiivisteen mukaan tuollaisen imusarjan laipan http://i450.photobucket.com/albums/qq22 ... OhcImu.jpg
Löytyy myös dxf. tiedosto tuosta kuvasta. Varma en ole käykö kanteen tuo kun tiivisteestä mittailin.