Sivu 1/1
1.8 Zetec Ylipaineella vai vaparina?
Lähetetty: 08 Helmi 2013 22:54
Kirjoittaja N44mis
elikkäs mitä mieltä täällä ollaan, että aletaanko ahtamaan vai vaparina virittämään kone olis tulossa todennäköisesti johonkin mk1 tai mk2 fiestan keulalle jollei satu jotain hyvää vanhaa eskoa löytyä. Osaisko joku sanoa että kuinka hyvin tollanen motti kestää jos sellaisen ahtais kun on aika onnettomia threadeja vaan löytynyt tähän mennessä. 8)
Re: 1.8 Zetec Ylipaineella vai vaparina?
Lähetetty: 09 Helmi 2013 19:20
Kirjoittaja mösjöö
Eikös se oo kumminpäin tahansa vähän vaikea ja työläs homma. Tietysti jos on aikaa ja resursseja niin ahtamalla saat siitä teoriassa aina enemmän.
Re: 1.8 Zetec Ylipaineella vai vaparina?
Lähetetty: 07 Huhti 2013 11:33
Kirjoittaja tukemies
ahdistettuna: puristusta alemmas. käytännössä kolme keinoa: 1 höyläät männän päältä siivun pois. 2 puristus suhteen laskemis levy (vai mikä se on oikealta nimeltä?) 3 matalapuriste takomännät (joita ei muuten ihan joka puljusta löydy vakio koolle). tietysti voit höylätä vakio mäntää ja teettää sen pohjalta uudet tako männät. näin tein itse. höylätyt vakio männät ei kestä yli kilon ahtoja kovin kauaa. kilon pinnassakin eivät ole pitkä ikäset. kampiakseli kestää 500hv. kanget puolet siitä. öljyruiskut suositeltavaa mäntien alle. kunnon kannentiiviste.
Re: 1.8 Zetec Ylipaineella vai vaparina?
Lähetetty: 07 Huhti 2013 12:29
Kirjoittaja Foorrtti
Paksua kannentiivistettä tuohon puristussuhteiden laskuun myös käytetään.
Turbo vs vapariin liittyen, vain sinä voit päättää, kumman haluat. Vapari vaatisi ehkäpä vähemmän työtä, ennemmin kuin alkaa moottorinohjausta, pakosarjaa ja sisuskaluja rakentamaan. Turbo on myös aika kallis, mutta sillä saa about tuplaten ne tehot mitä vaparina jos kaikki on rakennettu kunnolla.