Sivu 1/1

Koneen vaihto/katsastus

Lähetetty: 14 Tammi 2006 11:56
Kirjoittaja late
Elikkäs minnonen homma on muutoskatsastaa 1,6 papereilla oleva sierra 2 litrasen koneelle?Mitä osaa joutuu vaihtaa,Kattelin et 1,6 ja 2 litrases on erikokoset takajarrut,etujarrut oli saman kokoset eli tartteeko ainakin takajarrut vaihtaa?

Lähetetty: 14 Tammi 2006 12:11
Kirjoittaja NiceMan
Takajarrut vastaamaan 2 litrasta ja sen jälkeen katsastamaan tai tekee muutoskatsastuksen samalla kun on normaali vuosikatsastus.

Lähetetty: 14 Tammi 2006 12:50
Kirjoittaja late
Mimmonen homma toi jarrujen vaihto on?Riittääkö jos vaihtaa rummun ja kengät?

Lähetetty: 14 Tammi 2006 12:52
Kirjoittaja Jaska850
Käytä vetarit pois ja ota koko jarrupaketti pois ja hommaa jostaki isommat valmiina pakettina.Vaihda samalla peräöljyt.Samalla näet vetareiden kunnon.

Lähetetty: 14 Tammi 2006 13:23
Kirjoittaja NiceMan
late kirjoitti:Mimmonen homma toi jarrujen vaihto on?Riittääkö jos vaihtaa rummun ja kengät?
Kilvet,sylinterit,kengät ja rummut joutuu vaihtaa.
Samalla voi tarkistaa noiden vetareiden kunnon, laakerit etc...

Lähetetty: 14 Tammi 2006 13:43
Kirjoittaja late
MJoo,ja tää homma varmaa onnistuu ihan aloittelijaltakin?Mitäs muten toi muutoskatsastus maksaa?

Lähetetty: 14 Tammi 2006 14:12
Kirjoittaja Jaakko85
late kirjoitti:MJoo,ja tää homma varmaa onnistuu ihan aloittelijaltakin?Mitäs muten toi muutoskatsastus maksaa?
Onnistuuhan se jos vähän yrittää, ei se niin vaikea homma ole (vanhat osat pois ja uudet tilalle periaatteella..). Varaudu uusimaan myös jarruputket taakse samalla, kun tahtoo olla monesti hieman haperoa.. Muutoskatsastuksen hinta selviää vaikka lähimmältä katsastuskonttorilta.

P.s. Korjausopas vähentää aikapaljon turhaa kyselemistä ja sellaisen voi lainata ilmaiseksi kirjastosta :)

Lähetetty: 14 Tammi 2006 16:13
Kirjoittaja Henna
Pakkoko sitä on muutoskatsastaa. :D :oops: No kyllähän se tietty kannattaa. Eipä ole mullakaan tietoa onko jarrut vaihdettu vai onko 1.6:sen edelleen. No hyvinpä on kuitenkin toiminut, joku muu vaihtanut jo aikanaan koneen isommaksi ja mulla se nyt on päälle 5 vuotta ollut, tosin kyllä sama kone ei enää ole kun ostettaessa. :roll:

Lähetetty: 14 Tammi 2006 16:46
Kirjoittaja late
Siis jos ton sierran nyt ottaa ajo autoks viel joskus ni aattelin et ehkä parempi katsastaa sille koneelle mitkä siel on jos tulee joku kolari ja selviääkin ettei oo paperit kunnos ni voi olla vakuutus yhtiön maksamiset vähä heikolla.Mutta miten se katsari sit näkee et onko jarrut vaihdettu,et pääsekö se niit jostai nostrin alta mittailee?

Lähetetty: 14 Tammi 2006 16:48
Kirjoittaja Jaakko85
late kirjoitti:Siis jos ton sierran nyt ottaa ajo autoks viel joskus ni aattelin et ehkä parempi katsastaa sille koneelle mitkä siel on jos tulee joku kolari ja selviääkin ettei oo paperit kunnos ni voi olla vakuutus yhtiön maksamiset vähä heikolla.Mutta miten se katsari sit näkee et onko jarrut vaihdettu,et pääsekö se niit jostai nostrin alta mittailee?
Kyllähän sen jarrukilven mahtuu varmaan mittaamaan sieltäkin.

Lähetetty: 15 Tammi 2006 11:58
Kirjoittaja Henna
No kattooko ne sit niin tarkkaa niitä, tai no riippuu ehkä kolarist ja vakuutusyhtiöst ym.. Mun autosta ei ainakaan katsottu juuri mitään, mut en kyllä ollutkaan kolarin syyllinen, autonihan vain oli parkissa kun joku päin ajoi. :roll: Mut joo onhan ne asiat hyvä olla kunnossa. Katsastuksessahan ne ei kyllä noita koneita sen kummemmin katsele kun samaltahan ne melkein näyttää, eri asia sitte jos jonkun V6:sen vaikka laittaa. No mut ei mun kommentteja kannata varmaan kuunnella. :P

Lähetetty: 04 Syys 2006 22:03
Kirjoittaja gtesco
Ratsastetaan aiheella...
Mitenkä on onnistuuko tämmönen:
Auto alunperin 1.3 -> nyt muutoskatsastettu 1.6
Voiko tähän nyt vaihtaa 2.0 koneen, vai tuleeko ongelmia muutoskatsastuksen kanssa?
Jarrut, alusta yms, vastaakin jo tuolle koneelle tarvittavia, ja prosentit on 18.

Rupes homma epäilyttämään kun kuulin ettei olis mahdollista, pitääkö paikkansa?