Tommosen työlistan bongasin yhden tectylin edustajan sivuilta...
Mitä autolle tehdään Long Life -ruosteenestokäsittelyssä
Ensimmäinen päivä on pesupäivä.
1. Kuljettajan istuin, jalkatila ja ohjauspyörä suojataan.
2. Auto nostetaan ylös ja irroitetaan renkaat.
3. Auton alusta esipestään, jotta pulttien, mutterien ja muiden kiinnikkeiden irroitus onnistuu.
4. Autosta irroitetaan sisälokasuojat, kynnyskoteloiden suojakourut, takapuskuri ja muut katteet, jotka estävät tai haittaavat ruosteenestoaineen ruiskuttamista.
5. Auton alusta pestään painepesurilla kuumalla vedellä (90°).
6. Alustan avonaiset kotelot pestään kotelon pesusuuttimella.
7. Alusta tarkastetaan pesutuloksen varmistamiseksi.
8. Alustasta irroitetaan suljettujen koteloiden suojatulpat.
9. Kaikki kotelot tarkistetaan sisäpuolelta.
10. Tarvittaessa suoritetaan täydennyspesuja.
11. Moottori pestään.
12. Tavaratilan ja moottoritilan verhoilua irroitetaan tarvittavilta osin.
13. Auto siirretään alustan ja koteloiden kuivaukseen yön ajaksi.
Toinen työpäivä
1. Alusta tarkistetaan ja täytetään tarvittaessa ruostevaurioraportti.
2. Suojataan jarrulevyt, moottorin hihnapyörät ja muut tarvittavat kohteet muovikalvolla.
3. Rajataan teipillä paikat missä halutaan selvä rajaus ruostesuojaukselle.
4. Ruiskutusvaihe 1: koteloiden liitossaumat käsitellään Tectyl 558 AMC -esikäsittelyaineella.
5. Ruiskutusvaihe 2: alusta ja pyörätila käsitellään kauttaaltaan Tectyl 558 AMC -esikäsittelyaineella.
6. Ruiskutusvaihe 3: ylä- ja alapuoliset kotelot käsitellään sisäpuolelta Tectyl 210 R -kotelonsuoja-aineella.
7. Ruiskutusvaihe 4: alusta ja pyörätilat käsitellään kauttaaltaan Tectyl 120 -alustansuoja-aineella.
8. Tarkistetaan ruostesuojauksen lopputulos.
9. Ruostesuojattu auto siirretään alustan ja koteloiden kuivaukseen yön ajaksi.
Kolmas työpäivä
1. Asennetaan alustasta irroitetut suojatulpat takaisin paikoilleen.
2. Kiinitetään takapuskuri, sisälokasuojat ja muut alustasta irroitetut osat takaisin.
3. Tarkistetaan ja paikataan tarvittaessa alustan suojaus.
4. Tavaratilan ja moottoritilan verhoilu asennetaan paikoilleen.
5. Pestään ja kuivataan auto päältä.
6. Tarkistetaan auto päältä ja sisältä.
Tai sitten vaihtoehtoisesti voi ottaa auton nosturille, ruiskia massat vanhan ruosteen ja loskan sun muun paskan päälle ja sanoa et "nyt on ruosteet suojattu"...
