Sivu 1/1
Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 18 Joulu 2012 22:07
Kirjoittaja ford sierra 89vm
Elikkä tuli tehtyä tekniikan vaihto 1,6->2l ohc kaasariks ja ei ole tyhjäkäyntiä vehkeessä kaasarina tais olla tuo Weber 30/34 DFTH jossa ei ole tuota sähköstä ryyppyä. mistä kannattais alottaa? ja sitte viel mistä/mikä piuha tulee tohon pyöreseen mustaan mötikkään?
tällänen kaasari ois kyseessä
linkki--->
http://www.google.fi/imgres?num=10&hl=f ... ,s:0,i:119
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 18 Joulu 2012 22:34
Kirjoittaja tursas
Ja siis mikä on ongelma ?
Toi musta mötikkä on sähköautomaattiryyppy. Pitäis tulla 6 V, en nyt muista mistä, olikohan moottorinohjausboksista. Sähkökaaviosta sekin löytyy.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 19 Joulu 2012 13:26
Kirjoittaja ford sierra 89vm
Siis ongelmana on se kun ei ole tyhjäkäyntiä jostain syystä? ja tuossa vehkeessä on kärjetön sytytys.
Mikä sitte on noissa jossain kaasareissa on tuo mustamötikkä ja sit tulee se isoliitin missä on monta piuhaa?
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 19 Joulu 2012 13:30
Kirjoittaja yritäedes
Olisko tyhjäkäyntisuutin tukossa?
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 19 Joulu 2012 14:05
Kirjoittaja papagenu
Tyhjäkäynnin säätömoottori on se johon tulee iso liitin. Siellä sisällä on hihna joka voi esimerkiksi olla poikki.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 19 Joulu 2012 15:03
Kirjoittaja duckworth
ford sierra 89vm kirjoitti:Elikkä tuli tehtyä tekniikan vaihto 1,6->2l ohc kaasariks ja ei ole tyhjäkäyntiä vehkeessä kaasarina tais olla tuo Weber 30/34 DFTH jossa ei ole tuota sähköstä ryyppyä. mistä kannattais alottaa? ja sitte viel mistä/mikä piuha tulee tohon pyöreseen mustaan mötikkään?
Nakkaat huitsin nevadaan sen DFTH:n ja vaihdat efi-imusarjan tilalle... 8) Tai edes DGAV:n, loppuu tyhjäkäyntihuolet...

Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 19 Joulu 2012 16:20
Kirjoittaja ford sierra 89vm
Juu vaihtaisin tuon kaasarin mielellään pois jos jostain löytyisi tilalle tuo dgav,ei tuossa kaasarissa meinaan edes ole tuota isoo liitin hommaa.. pitää kyllä avata tuo kaasutin ja kattoo
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 19 Joulu 2012 19:20
Kirjoittaja emax
ford sierra 89vm kirjoitti:ei tuossa kaasarissa meinaan edes ole tuota isoo liitin hommaa..
Onko siinä sitten ruuvi mistä säädetään tyhjäkäyntiä? Jos on niin se voi olla 1.6 e-maxin kaasari. 1.6:ssa 28/30 dfth ja 2.0:ssa 30/34 dfth.
DGV kaasarille tarviit myös siihen sopivan imusarjan.
Ja siihen ryyppyyn tulee sinivalkoinen johto laturin persiistä, siitä kierretangon pätkästä joka sielä törröttää.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 22 Joulu 2012 16:54
Kirjoittaja D4rkNoon
Se musta mötikkä on sähkönen automaattiryyppy ja sinne menee +12 volttia aina kun moottori on käynnissä. Se pikkuhiljaa availee sitä toisen kurkun päällä olevaa ryyppyläppää. Kuvassa ylempää.
Itselläni joskus katosi jännitteet siitä ja ryyppy pysyi kokoajan päällä eikä käynnistänyt lämpimänä.
Kannattaa se toiminta tarkastaa siittä vehkeestä. Heität suoraa akun plus navalta hyppynarun siihen mustan mötikän päästä törröttävään tappiin jossa on jonkunnäköset kierteet. Sillä menee n 2-5min kun se alkaa aukeamaan pikkuhiljaa.
Käykö se vehje ollenkaan vai eikö pysy tyhjäkäynnillä käynnissä?
Tyhjäkäynnin säätöruuvia tossa ei muistaakseni ole mutta seoksensäätöruuvi on siinä kannen puolella. En lähtis hirveesti koskeen siihen ei ole koskettu, mutta yleensä se seoksen säätö lähtee 2 kierrosta auki ja siitä +-1 kierros suuntaansa.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 22 Joulu 2012 19:06
Kirjoittaja emax
Kuva siitä kyseisestä kaasarista kertoisi paljon, esim. puuttuuko siitä jotain tai onko se ylipäätään 2.0 kaasari vai joku muu dfth.
Edellisestä viestistäni jäi puuttumaan että jos se "iso liitin homma" on otettu siitä pois niin tyhjäkäyntiä ei silloin ole koska läppä on kokoajan kiinni. tarvit sen mokkulan, tai sitten joudut säätää varpista tai jollain muulla patentilla.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 23 Joulu 2012 12:46
Kirjoittaja ford sierra 89vm
Auto käy niinku pitääkin mutta ei pysytyhjäkäynnillä käynnissä ja Suuttimet otin irti putsasin paineilmalla, kaasutin on dfth 30/34. Pitää kattoo mitä tapahtuu kun heittää siihen sen +piuhan kiinni.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 24 Joulu 2012 12:11
Kirjoittaja emax
Ok. Onko siihen sitten tehty mitään tyhjäkäynninsäätöä? Jos sitä mokkulaa mihin se iso liitin tulee (tyhjäkäynninsäädintä), ei ole siinä kaasarin kyljessä, tai siihen ei tule johtoa, niin tyhjäkäyntiä ei ole. Läppää pitäis saada jollain säädettyä vähä auki.
Toki siihen ryyppyynkin pitää tulla johto, muuten on ryyppy kokoajan päällä, jos ei sitä sitten ole säädetty pois päältä.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 24 Joulu 2012 21:53
Kirjoittaja ford sierra 89vm
Mites tuon dgav:n kaasarin tyhjäkäynti toimii? siinäkään muistaakseni ei ole tuota isoa liitintä koska sehän on vanhemman mallin kaasutin jossa on kärjetön sytytys vähän niinkuin omassanikin
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 25 Joulu 2012 11:23
Kirjoittaja emax
Siinä ihan manuaalisesti ruuvi mistä sitä voi säätää.
Kaasari vehkeistä vain 2 litraisen Dfth:ssa on automaattinen tyhjäkäynnin säätö, muissa on ruuvi.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 10 Tammi 2013 20:01
Kirjoittaja ford sierra 89vm
Noni rupeshan tuo kohtuullisen hyvin hurraa tyhjäkäynnillä kun veti piuhan ja vähän sääti tuota ryyppyä, nyt on enää ongelmana että tekniikan vaihdon aikana hukku tuo lämpöanturin piuha johonki 8) sen kun viel löytäis nii sit ois tuo käynti täysin kohillaan,ainakin omassa vanhassa sierrassa rupes tyhjäkäynti olee hitusen epätasasta ku hajos tuo lämpöanturi.
Re: Tyhjä käynti ja kaasarin piuha?
Lähetetty: 11 Tammi 2013 18:26
Kirjoittaja ford sierra 89vm
Oisko kellään mitään tietoa että mistä tuon piuhan voisi löytää? on meinaa kadonnu ku pieru saharaan
