Sivu 1/1

Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Lähetetty: 09 Joulu 2012 18:04
Kirjoittaja madog2mad
Tere,

Mulla olis tosiaan tommonen -72 Ford Transit, johon ollaan vaihdettu Ford Sierran 2.0 DOHC (kaasutin kone). KOne nakutti aikasemmin, joten vaihdatettiin siihen nostimet, ääni kyllä väheni.

Haluaisin kuitenkin että joku harrastelija/joku joka näitä on tehnyt, kattoisi vielä ton koneen läpi että voisin ensi kesänä ajaa tuolla hyvällä mielin (eikä tarvisi aikaa koko ajan tuli perseen alla että millon sanoo poks). Kone ei myöskään tunnu lämpiävän kauhean helpolla.

Sitten pohdin että olisiko tuo kaasutin koneen vaihto ruiskukoneeksi iso homma? (joku sano että kannen vaihto ja bensa pumppu ja pari johtoa jne.. Onko ihan näin helppoa? (ei varmaankaan?)

Mutta tosiaan, jos löytyisi joku harrastelija joka kaipaisi pientä näpertelyä ja lisätienestejä? Auto pitäisi saada ajoon ensi kesäksi (sijaitsee Turussa tällä hetkellä).

T: Madis

madis.orav@gmail.com

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Lähetetty: 14 Joulu 2012 17:57
Kirjoittaja tcscorpio
Ei se nyt tietenkään ihan noin helppoa ole ! Mut en tiedä mix kansi pitäis vaihtaa ?
Kyllä sen ruiskun siihenkin kanteen saa ! Mutta loppuviimen, ehkä helpoin (luotettavin) jättää
kaasari koneex?? Varsinkaan kun "ilmeisesti" tehojen kasvatus oo mielessä !!
JA mitähän se koneen "kattominen" sisältää ? onko sulla kone osina ja joku tulisi tsekkaan
et kaikki ois ookoo ? Vai pitäiskö koko kone purkaa ja kasata "varma toimiseksi"
:) :) :)

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Lähetetty: 28 Joulu 2012 23:22
Kirjoittaja madog2mad
Kone on ihan ajokunnossa, eikä ole osina. Tarkotus ei ole tehdä mitään, tehopakkausta, mutta ajattelin vain että kaasari olisi taloudellisempi ja jaksaisi ehkä vetää paremmin (auto suht painava). Nopeutta ei tarvitse kuin 100-120 kmh MAX.
tcscorpio kirjoitti:Ei se nyt tietenkään ihan noin helppoa ole ! Mut en tiedä mix kansi pitäis vaihtaa ?
Kyllä sen ruiskun siihenkin kanteen saa ! Mutta loppuviimen, ehkä helpoin (luotettavin) jättää
kaasari koneex?? Varsinkaan kun "ilmeisesti" tehojen kasvatus oo mielessä !!
JA mitähän se koneen "kattominen" sisältää ? onko sulla kone osina ja joku tulisi tsekkaan
et kaikki ois ookoo ? Vai pitäiskö koko kone purkaa ja kasata "varma toimiseksi"
:) :) :)

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Lähetetty: 29 Joulu 2012 23:24
Kirjoittaja Tessu
Jos se käy ja kukkuu niin ei muuta kuin ajoa vaan,ei se kertaheitolla levii jos ei ole soraääniä jo nyt?

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Lähetetty: 31 Joulu 2012 19:17
Kirjoittaja tcscorpio
Ja vielä olennaisena asiana "matka kärryssä" Pyöränlaakerit , jarru palat , levyt , rummut , vaijerit ,
letkut ; Iskarit , jouset , pallonivelet ; Ja polttoaine putkisto ,tankki .. :roll:
Siinä vissiin 90% minkätakia tielle jäädään / jos jäädään ? :D

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Lähetetty: 09 Tammi 2013 18:14
Kirjoittaja choesos
tcscorpio kirjoitti:Ei se nyt tietenkään ihan noin helppoa ole ! Mut en tiedä mix kansi pitäis vaihtaa ?
Kyllä sen ruiskun siihenkin kanteen saa ! Mutta loppuviimen, ehkä helpoin (luotettavin) jättää
kaasari koneex?? Varsinkaan kun "ilmeisesti" tehojen kasvatus oo mielessä !!
JA mitähän se koneen "kattominen" sisältää ? onko sulla kone osina ja joku tulisi tsekkaan
et kaikki ois ookoo ? Vai pitäiskö koko kone purkaa ja kasata "varma toimiseksi"
:) :) :)
ei saa kaasari kanteen ruiskua täytyy olla ruiskun oma kasi

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Lähetetty: 11 Tammi 2013 18:26
Kirjoittaja tcscorpio
choesos kirjoitti: ei saa kaasari kanteen ruiskua täytyy olla ruiskun oma kasi

Miksi ! Kaasari kanteen ei saa ruiskua ???? en oikein ymmärrä
kyllä mä oon ainakin saanu useampiakin kaasari koneita "ruiskutettua" :o
Tietty vaati vähän "näpräämistä" mutta mikä siinä Kannessa estää polttoaineen ruiskutuksen ???
:?: :?: :?:

Vai pitäiskö se toteuttaa ruisku DOHC:in hiluilla ???

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Lähetetty: 13 Tammi 2013 16:05
Kirjoittaja ohc205
Kyllä ruisku-dohcin kansi on erilainen verrattuna kaasarikoneeseen. Imukanavat on erilaiset, koska niissä on suuttimille kolot.

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Lähetetty: 13 Tammi 2013 20:37
Kirjoittaja azureus321
aivan turha sijoitus on ruveta ruiskua laittamaan kun ransu ei mikään kilpa auto ole ja tarvetta ei ole jos kaasarit on pitävät, turha on myöskin tulevaa miettiä jos kaikki liemet ja nesteet pysyvät sisällä. ei kannata ruveta konetta purkamaan ja kasaamaan paitsi jos on ylimääräistä rahaa,pahvia nokalle,uudet jäähdytys nesteet ja termostaatti ok ja voihan kaasuttimiin vaihtaa "tiiviste"sarjan.

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Lähetetty: 18 Tammi 2013 19:22
Kirjoittaja tcscorpio
ohc205 kirjoitti:Kyllä ruisku-dohcin kansi on erilainen verrattuna kaasarikoneeseen. Imukanavat on erilaiset, koska niissä on suuttimille kolot.
Ne suuttimet voi myös "laittaa imusarjaan?????? Monessa tapauksessa halvempi / helpompi :?:
hitsata "pienet tankon pätkät 14mm reiillä imusarjaan ! ja syöttö "kisko"

Re: Etsitään harrastekorjaajaa/huoltajaa

Lähetetty: 03 Maalis 2013 18:22
Kirjoittaja madog2mad
NJoo, toistaseksi mennään tuolla kaasarikoneella. Eikä ole tarvetta purkaa, jäähdytin/syyläri ainakin vuotaa hiukan jostain. Mutta voisi vaan "kattoo läpi" että onko nyt kaikki ok.

-M