Sivu 1/1

1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Lähetetty: 08 Joulu 2012 19:38
Kirjoittaja Jaanne
Tuommonen otsikon mukainen ongelma. Eli autona on Escort mk4 ja koneena 1,6 cvh ja sillä ihanalla k-jetillä, autossa EI ole lambdaa. Elikkä ongelmana on tyhjäkäynti joka on n. 1500rpm eikä sitä saa laskettua. Lähes kaikki ruiskuun liittyvä on vaihdettu ja samalla tehtii kansiremppa. Imuvuotoja ei ole sen olen moneen kertaan katsonu. Mikään säätäminen ei auta. Auto lähtee kuin plamun alta aina käyntiin, mutta kylmänä ei kärsi kaasua antaa koska meinaa sammua, kiertää hyvin ja muuten pelaa täysin! Jako on kohdalla, sytytystä säädetty laidasta laitaan...

Bensa puolelta: Määräjakaja on vaihdettu, suuttimet käytetty ultraäänipesussa, kylmäkäynnistyssuutin vaihdettu, bensansuodatin vaihdettu, imusarjan ja v-kopan vlistä oleva mötikkä (ohjauspaineensäädin) vaihdettu, Tämä pirun kallis anturi mikä säätää sitä kylmäkäynnistystä (en muista oikeaa nimeä) vaihdettu, kaasuläppä putsattu.

Kipinäpuolelta: Tulpat, virranjakajankansi + sisuskalut, se mötikkä virranjakajan kylkeen, johdot, toista puolaa kokeiltu.

Voi olla että jotain muutakin tehty mutta ei tule mieleen.. Eli mitä tuolle seuraavaksi tekee? alkaa ideat loppua kesken.

Re: 1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Lähetetty: 09 Joulu 2012 13:12
Kirjoittaja rangleri
Eikös tuossa systeemissä ole tällainen "kylmäkäynnistysventtiili"?
http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm#MFI12

Tuo päästää ilmaa imusarjaan kaasuläpän ohi kylmänä. Ja tietyn ajan päästä menee kiinni. Sen ohjausta voisi testata ottamalla siitä liittimen irti, mutta mekaanisia osia sisältävänä voi mennä kyllä rikki niinkin että on jatkuvasti auki. Sitten pitää tulpata sille tulevat letkut ja katsoa laskeeko käynti.

Kun tuo on auki niin kierrokset on juuri jotain 1500.

Entä jarrutehostimen kalvo? Jos rikki niin käynti nousee myös.

Mutta voi olla tietty muutakin, kuitenkin vaikuttaisi kovasti siltä että ilmaa tulee silti jostain.
Sytytys ja seos voi pielessä ollessaan hieman nostaa kanssa käyntiä, mutta sitten kone ei toimi täysin.

Re: 1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Lähetetty: 12 Joulu 2012 12:11
Kirjoittaja Jaanne
Joo, pitääpä koittaa nuita, hetikö pääsee täältä mettästä lomille!

Re: 1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Lähetetty: 16 Joulu 2012 02:02
Kirjoittaja Jaanne
Joo tuota "kylmäkäynnistinventtiiliä" käytin irti, putsailin ja värkkäilin. Näyttää sille että kierrokset laski sinne 1000rpm tuntumaan ja että nyt sais säätämällä sen kohilleen! Kiitoksia neuvosta!

Re: 1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Lähetetty: 09 Tammi 2013 19:24
Kirjoittaja Jaanne
Nyt on taasen sellane vika että kuumalla koneella alkaa tyhjäkäynti humpaamaan siinä 700 - 1100rpm ja meinaa sammua ainakun kaasun päästää :?

Vaihoin sen ohjauspaineen säätimen ja lisäilmaluistin eikä kumpikaan auttanut, molemmat pesin ensin ultraäänipesurilla. Seuraavaksi pesen toisen kylmäkäynti suuttimen ja vaihdan sen paikalleen. Oisko sitten vielä jarrutehostimelle menevä letku tarkastuksen paikalla? Mitä muuta tälle voi tehdä? :roll:

ps. laitoin auton myyntiin nettiautoon ja tänne!

Re: 1,6 CVH k-jet, tyhjäkäynti

Lähetetty: 11 Tammi 2013 16:09
Kirjoittaja Jaanne
No joo vaihdoin vanhan ultraäänipesurilla pestyn kylmäk'ynnistysventtiilin takaisin ja näyttäs että nyt se pelaa! molemmissa venttiileistä mittasin vastus arvot ja oli täsmälleen samat! Mutta näköjään siinä oli silti jotain hämminkiä :) Eli vika korjattu! käykää kattomasa myynti ilmotusta ja ostakkaa esko pois!