Sivu 1/1

Mondeo 07 TDCI 96KW ongelma

Lähetetty: 25 Marras 2012 16:04
Kirjoittaja PaRui
Eli auto alkoi alkuun käymään epätasaisesti käymään tyhjäkäyntiä. Sitten alkoi kovissa kiihdytyksissä korkeilla kieroksilla heittää autoa "vikatilaan" (hehkun merkkivalo vilkkuu, ja tehot alas). Ja nyt jo pienemmilläkin kierroksilla jos antaa enemmän kaasua mm. cruisella ajaessa ylämäet. Ja auto on alkanyt nyt myös sammua kun menee vikatilaan. luin omalla vikakoodilukialla ja antoi tuloksen P0251 Injection Pump Fuel Metering Control "A" Malfunction (Cam/Rotor/Injector)
Ja nyt ajaessa ei enään uskalla painaa kaasua kun menee siihen, ja on sammutettava. Ja kun käynnistää uudelleen niin saa sahata aika pitkään...

Ja mitä ite lueskelin haulla tuloksia oireista niin EGR:ään viittaa osa tyhjäkäynnin epätasaisuus, mutta polttoaineen syöttö häiriöön kaikkimuu ja onko sitten siellä pumpussa vai suuttimissa vai missä?

Oisko jollain omakohtaisia kokemuksia samasta, kun ei kiinnostais viiä huoltoon jossa vaihtelevat jotain vääriä osia. Ja sitä kanssa mietin että antaako merkkiliikkeen omatesteri vian tarkemmin vaikkei moottorinvikavaloa polta ennenkuin menee vikatilaan.

Re: Mondeo 07 TDCI 96KW ongelma

Lähetetty: 30 Joulu 2012 21:08
Kirjoittaja Hericus
Todennäköisesti suuttimet mennyt ! Mulla -05 TDCI teki ihan sama ja mitattiin suuttimien ohivuoto joista 1,3 ja nelos-suutin olivat sökö ! Fordilla suutimen hinnat n 420 euroa / kipale :(
Vika voi olla tietysti korkeapainepumpussakin mutta kannatais mitauttaa suuttimien ohivuotoa mikä ei oo kovinkaan kallis toimenpide...

Itte tilasin saksasta täältä kaikki neljä---

http://www.eps-turbo.de/shop/category.p ... ategory=28


Toimitus oli todella nopeata ...

Torstaina tilasin ja olivat seuraavan tiistaina aamulla mulla ... :)

Re: Mondeo 07 TDCI 96KW ongelma

Lähetetty: 05 Tammi 2013 00:35
Kirjoittaja tonttila
Pohjanmaan dieselhuolto korjaa suuttimia, kysy ennen kuin ostat uusia. Pakko mainostaa ku asiointi toiminut ko firman kans hyvin.

Itellä oli 3 suutinta huonona ja teki samaa.

Egr:n voit tukkia pois käytöstä niin jos se johonkin vaikuttaa niin huomaat sit. Sitä ei tarvi mihinkään.

Re: Mondeo 07 TDCI 96KW ongelma

Lähetetty: 22 Tammi 2013 14:36
Kirjoittaja extremist
Tuossa diiselillä kyllä valitettavasti toi EGR vaikuttaa paljonkin jos sen tukkii. Itellä poksahti se vuosi takaperin ja puoli vuotta ajelin tulppa röörissä. Auto alkoi käymään huonosti tyhjäkäyntiä, kiihtyi huonosti ja käynti oli normaaliakin rahisevampaa (jos tämä ylipäätään on mahdollista). Vaihdatin EGR:n huollon yhteydessä ja auto parani oikeasti aika paljon. Isot pojat kertoi (itse en juuri autoista muuta ymmärrä kuin että ovat h**vetin kallita ostaa ja ylläpitää), että kun tuo mk3 EGR on joku servo-ohjattu EUR4 härpäke niin se voi jopa säätää jotain seoksia yms. jonkin anturin mukaan joka olettaa EGR:n olevan pelissä. Mutta varmaksi en tiedä.

Kiitokset hyvästä linkistä noiden suuttimien suhteen!

Re: Mondeo 07 TDCI 96KW ongelma

Lähetetty: 27 Tammi 2013 11:21
Kirjoittaja Niewitch
extremist kirjoitti:Tuossa diiselillä kyllä valitettavasti toi EGR vaikuttaa paljonkin jos sen tukkii. Itellä poksahti se vuosi takaperin ja puoli vuotta ajelin tulppa röörissä. Auto alkoi käymään huonosti tyhjäkäyntiä, kiihtyi huonosti ja käynti oli normaaliakin rahisevampaa (jos tämä ylipäätään on mahdollista). Vaihdatin EGR:n huollon yhteydessä ja auto parani oikeasti aika paljon. Isot pojat kertoi (itse en juuri autoista muuta ymmärrä kuin että ovat h**vetin kallita ostaa ja ylläpitää), että kun tuo mk3 EGR on joku servo-ohjattu EUR4 härpäke niin se voi jopa säätää jotain seoksia yms. jonkin anturin mukaan joka olettaa EGR:n olevan pelissä. Mutta varmaksi en tiedä.

Kiitokset hyvästä linkistä noiden suuttimien suhteen!

Ei vaikuta mitään jos oikein tehty. Ei tommosesta Euro4 sähköstä EGR voi tulpalla tukkia, sehän antaa virhetilan heti ja auto menee "limp" tilaan. Uudemmisssa sähköisellä EGR ohjauksella sen saa pois vain ohjelmoimalla sen pois käytöstä ECUUN