P100 temppuilee kylmänä
Lähetetty: 20 Marras 2012 00:14
Yritin haulla etsiä ratkaisua ongelmaan, mutta en oikein löytänyt minun ongelmaani selvää ratkaisua mistään topicista.
Ostin kaverilta P100:n, jolla ei ollut ajettu puoleen vuoteen. Siihen oli juuri ennen minulle tuloa vaihdettu tulpat ja virranjakajan kansi. Auto pelasi silloin hyvin, mutta meinasi välillä kylmänä sammua. Ilmeisesti automaattiryyppy ei pelitä.
Parin viikon ajon jälkeen, kun kelitkin ovat hieman kylmenneet, niin auto ei meinaa pelittää kylmänä ollenkaan. Ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla, sammuu jos ei paina kaasua. Välillä tulee myös bensan hajua kabiinin puolelle. Kun yrittää lähteä liikkeelle, niin ykkösellä pääsee kyllä lähtemään, kakkosellakin pääsee vielä hyvällä säkällä jotenkin eteenpäin, mutta viimeistään kolmosella meno tyssää kuin seinään. Auto alkaa hyytymään vaikka ajaisi pintakaasulla, puolkaasulla tai täyskaasulla. Siinä vaiheessa ei auta enää mikään, vaikka vaihtaa takaisin kakkoselle, niin vauhti vain hiipuu ja auto sammuu hetken kuluttua. Kun auton käynnistää uudelleen ja lähtee liikkeelle, niin alkaa jo ykkösellä nykimään ja paukuttaa todella pahasti putkessa, että ei meinaa eteenpäin päästä. Hiljaa siinä pääsee liikkumaan nykien ja paukkuen, savupilven saattelemana.
Kun auto lämpenee, niin kaikki ongelmat katoavat täysin. Tyhjäkäynti on tasaista, ei esiinny yhtään pätkimistä eikä nykimistä millään vaihteilla.
Olisi kiva saada tuohon ongelmaan ratkaisu, niin ei täytyisi aamuisin lähteä 15min aikaisemmin lämmittämään autoa että sillä pääsee eteenpäin.
Moottorina siis 2.0 OHC kaasari.
Ostin kaverilta P100:n, jolla ei ollut ajettu puoleen vuoteen. Siihen oli juuri ennen minulle tuloa vaihdettu tulpat ja virranjakajan kansi. Auto pelasi silloin hyvin, mutta meinasi välillä kylmänä sammua. Ilmeisesti automaattiryyppy ei pelitä.
Parin viikon ajon jälkeen, kun kelitkin ovat hieman kylmenneet, niin auto ei meinaa pelittää kylmänä ollenkaan. Ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla, sammuu jos ei paina kaasua. Välillä tulee myös bensan hajua kabiinin puolelle. Kun yrittää lähteä liikkeelle, niin ykkösellä pääsee kyllä lähtemään, kakkosellakin pääsee vielä hyvällä säkällä jotenkin eteenpäin, mutta viimeistään kolmosella meno tyssää kuin seinään. Auto alkaa hyytymään vaikka ajaisi pintakaasulla, puolkaasulla tai täyskaasulla. Siinä vaiheessa ei auta enää mikään, vaikka vaihtaa takaisin kakkoselle, niin vauhti vain hiipuu ja auto sammuu hetken kuluttua. Kun auton käynnistää uudelleen ja lähtee liikkeelle, niin alkaa jo ykkösellä nykimään ja paukuttaa todella pahasti putkessa, että ei meinaa eteenpäin päästä. Hiljaa siinä pääsee liikkumaan nykien ja paukkuen, savupilven saattelemana.

Kun auto lämpenee, niin kaikki ongelmat katoavat täysin. Tyhjäkäynti on tasaista, ei esiinny yhtään pätkimistä eikä nykimistä millään vaihteilla.
Olisi kiva saada tuohon ongelmaan ratkaisu, niin ei täytyisi aamuisin lähteä 15min aikaisemmin lämmittämään autoa että sillä pääsee eteenpäin.

Moottorina siis 2.0 OHC kaasari.