Sivu 1/1
scorppioniin liittyviä tyhmiä kysymyksiä lisää
Lähetetty: 19 Marras 2012 14:40
Kirjoittaja sierain92
Tietääkö kukaan kuinka vai voiko moottorin antureita kampiakselin,nokkien ja muita asentoantureita kuntoa tarkistaan moottori on 2.3l -97 tai mikähän vois olla syynä että kone ei pysy tyhjäkäynnillä ja ei kierrä yli ~3tonnia ja on vissiin syttyki vähä myöhäs ku putkesta tulee puolen metrin liekkiä
EDIT: vaihdoin vähä otsikkoa uudet kysymykset alhaalla
Re: scorpionin anturien mittaus ja käyntihäiriö
Lähetetty: 19 Marras 2012 21:46
Kirjoittaja Tekno
obd-lukijalla saa aika paljon tietoa.
Re: scorpionin anturien mittaus ja käyntihäiriö
Lähetetty: 20 Marras 2012 17:15
Kirjoittaja HuHu
Moottorin johtosarja huonossa kunnossa? Niistä tuppaa johdoista eristeet kovettumaan ja sitten kuoriutumaan pois. Tämän jälkeen siellä onkin johtoja keskenään oikosulussa ja moottorin toiminta vähän niin ja näin.
Re: scorpionin anturien mittaus ja käyntihäiriö
Lähetetty: 20 Marras 2012 20:28
Kirjoittaja sierain92
HuHu kirjoitti:Moottorin johtosarja huonossa kunnossa? Niistä tuppaa johdoista eristeet kovettumaan ja sitten kuoriutumaan pois. Tämän jälkeen siellä onkin johtoja keskenään oikosulussa ja moottorin toiminta vähän niin ja näin.
johdoissa ei ole vikaa.. tos eilen koitin taas vähä kattella sitä jonku aikaa se kiersi loppuun asti mut ei pysyny käynnissä kävin sit koittaas hetken meni hyvin sit se alkoi taas pätkiin 3tonnin kohdas ja paukahti pari kertaa putkes
Re: scorpionin anturien mittaus ja käyntihäiriö
Lähetetty: 20 Marras 2012 21:38
Kirjoittaja NiceMan
Noin teki minullakin ja johtosarja oli syypää...
Tosin oli 2.9 koneella
Voisiko katti olla tukossa eli kaput??
Re: scorpionin anturien mittaus ja käyntihäiriö
Lähetetty: 21 Marras 2012 19:33
Kirjoittaja sierain92
No nyt saatiin tyhjäkäyntiä käymään oli kala johtoa väärinpäin

nyt enään toi pätkimis ongelma hetken aikaa menee normaalisti sit alkaa pätkimään siinä 3tonnin kohdalla. Koitettiin ottaa nokka-akselin asentoanturikin pois mutta sama jatkuu vika siinä?
Kattia ei koko autossa enää olekkaan vaan tilalla on suora putki
Re: scorpionin anturien mittaus ja käyntihäiriö
Lähetetty: 22 Marras 2012 21:02
Kirjoittaja NiceMan
Entä kampiakselin asento tunnistin? Likainen?
Re: scorppioniin liittyviä tyhmiä kysymyksiä lisää
Lähetetty: 02 Joulu 2012 23:25
Kirjoittaja sierain92
Noniin siis onko scorpionissa MAP anturia jos niin missä ja minkä näkönen? Toinen kyssäri mihin noi imusarjan kaks vierekkäistä putkea menee mitkä lähtee siitä harmaan mötikän vierestä vissiin tyhjäkäyntiventtiili?
Re: scorppioniin liittyviä tyhmiä kysymyksiä lisää
Lähetetty: 03 Joulu 2012 10:48
Kirjoittaja Tekno
Ei ole MAP anturia, mutta MAF on, ja se on kyllä ihan näkyvillä heti ilmanpuhdistinkotelon vieressä.
Se on aika herkkä instrumentti, ja minun mielestäni hyvä vaihtaa uuteen jos on epäilystä sen kunnosta, jos on vielä auton alkuperäinen. Riippuen toki kilometreistä mutta yli 200tkm ajetussa ainakin.
Kuumalankamaffit ovat kuluvia osia nimittäin, ei vanha anna enää 100% samoja lukemia kuin uusi.
Ja scorpiossahan oireilee automaattiloota todella herkästi jos MAF on vähänkin erilainen toiminnaltaan.
Ota kuva mitä putkia tarkoitat, niin voin selvittää.
Tässä kaaviota EGR alipaineputkista (ei siellä juuri muita olekaan jarrutehostimen lisäksi):
Linkki:
http://www.fordscorpio.co.uk/images/egrfig.gif

Re: scorppioniin liittyviä tyhmiä kysymyksiä lisää
Lähetetty: 03 Joulu 2012 12:14
Kirjoittaja sierain92
Kuvaa en saa ennen keskiviikkoa en pääse koneelle ja tällä puhelimella en saa/osaa laittaa sitä, ne on kuitenki siinä jarrutehostimen putken vieres imusarjan päällä kaks sellaista pientä putkea en tiä onko sit automaatilla ja manuaalilla jotain eroja
EDIT:
http://aijaa.com/HAYGC7
no nyt on kuva ton punasen ympyrän putket