Sivu 1/1

Focus Mk1 TDCI mysteeriletku konehuoneessa

Lähetetty: 14 Marras 2012 23:54
Kirjoittaja deejiiasse
Tervehdys Foorttilaiset!

Pikainen esittely kerta tällä foorumilla ensimmäistä kertaa olen:
-03 100 heppasen TDCI Focuksen omistaja Tampereelta viestittelee. Auton ostin viime keväänä ja suht huolettomasti rullailtiin muutama tuhat kilometria kunnes kaksoismassa alkoi pitää kolinoitansa. Viime viikonloppuna tuli se sitten vaihdettua. Enpä haluaisi tehdä sitä hommaa uudestaan! No, asiaan. Kasausvaiheessa löytyi yksi ohut letku, joka oli katkennut. En tiedä oliko katkennut kaksoismassan vaihdon yhteydessä vai oliko ollut jo pidempään katki. Noh, en kuitenkaan löytänyt letkulle toista päätä ja ajattelin, että jos täältä sattuisi löytymään joku, joka tietäisi sille paikan. Kyseinen letku lähtee imusarjan päältä. Samasta paikkaa lähtee yhteensä viisi saman paksuista letkua; kaksi apukuskin puolelle ja kolme kuskin puolelle konehuonetta. Tuossa kuva alfameristä, jossa rinkuloitu paikka, josta noita letkuja lähtee.

Kuva

Niistä kolmesta kuskin puolelle lähtevästä yksi menee imusarjan paineanturille, toinen jollekkin venttiilille (ilmeisesti PCV), johon tulee muitakin letkuja ja kolmas on tämä mysteeriletku. Osaako joku neuvoa, mihin tuon pitäisi mennä?

Voisin kysäistä myös, että kauanko 100 heppasen TDCI koneen kaksoismassa yleensä kestää?

Kiitoksia neuvoista!

Re: Focus Mk1 TDCI mysteeriletku konehuoneessa

Lähetetty: 15 Marras 2012 17:19
Kirjoittaja juhve
mutsin mondeosta meni massa pyörä kun kilsoja oli noin 200tkm. mulla on toisena autona 99 90hv diesel focus ja siinä meni kytkin 360tkm kohalla mut siinä on kiintee vauhtipyörä

Re: Focus Mk1 TDCI mysteeriletku konehuoneessa

Lähetetty: 15 Marras 2012 19:14
Kirjoittaja yritäedes
Tuolla keskustelussa on DMF ongelmia ollut
hyvinkin vähäisillä mailimäärillä.

Re: Focus Mk1 TDCI mysteeriletku konehuoneessa

Lähetetty: 15 Marras 2012 22:33
Kirjoittaja deejiiasse
yritäedes kirjoitti:Tuolla keskustelussa on DMF ongelmia ollut
hyvinkin vähäisillä mailimäärillä.
Niin eli harvase väli saa olla vaihtamassa. Kiva... No toivottavasti tuo ny kestäisi edes lähelle 100 tkm.

Mysteeriletkulle löytyi omistaja. Hukkaportillehan se kuului. Kyllä meinaa vääntöö tuli lisää kun laitto kiinni! Nyt taas taas hymyssä suin eteenpäin kunnes taas jotain pamahtaa! :)