Sivu 1/1
Taunus V6 kone sierraan?
Lähetetty: 10 Tammi 2006 09:42
Kirjoittaja Tahveli
Joo oon tässä suunnitellu sellasta projektia että ostais jostaa taunuksen V6 koneen ja kävisin sitä laittelemaan. ja sit joskus läsäyttäisin sen sierraa kiinni. mutta kysymys kuuluukin. paljo tollasessa taunus V6 koneessa on heppoja / vääntöä?
Lähetetty: 10 Tammi 2006 09:54
Kirjoittaja janzamar
2.3 on 108-114heppaa ja vääntöä joku 150 nm..
2.0 on 90heppaa ja väännöt tuota samaa,voi olla että noissa 2.3:ssa on vähän enemmän vääntöä,mutta ei nyt hitosti enempää kuitenkaan.
Lähetetty: 10 Tammi 2006 10:21
Kirjoittaja Jaakko85
Sama laittaa suoraan 2.8 tai 2.9, joita on sierroissakin ollut ja on vieläkin.
Lähetetty: 10 Tammi 2006 10:51
Kirjoittaja janzamar
joo,jos tehoja kaipaa niin sierran isompaa v-moottoria.
alavääntöähän noissa muuten on,ei tarvi olla vaihtamassa niin usein kun kakkosella voi pyöritellä kaupungissa vaikka koko päivän.
mukavia sen puolesta ja kuullostaa kivalta mutta ei vielä sen kummempaa hyötyä.
sitten nuo lähelle 3-litraset on jo vähän paremmilla tehoalueilla.
Lähetetty: 10 Tammi 2006 12:38
Kirjoittaja Jaakko85
janzamar kirjoitti:joo,jos tehoja kaipaa niin sierran isompaa v-moottoria.
alavääntöähän noissa muuten on,ei tarvi olla vaihtamassa niin usein kun kakkosella voi pyöritellä kaupungissa vaikka koko päivän.
mukavia sen puolesta ja kuullostaa kivalta mutta ei vielä sen kummempaa hyötyä.
sitten nuo lähelle 3-litraset on jo vähän paremmilla tehoalueilla.
Ja vitosella voi ajaa alkaen 40kympin vauhdista ilman mitään jurnutusta. kiihtyykin vielä siedettävästi. Tehosta en niin tiedä

Kyllä ne hyvin kulkee.
Lähetetty: 10 Tammi 2006 16:10
Kirjoittaja lalli69
Myös päästö asiat kannattaa muistaa, kun vaihtaa vanhemman moottorin uudempaan koriin.
Eihän se ylitse pääsemätön este ole, mutta kannattaa kuitenkin huomioida.
Re: Taunus V6 kone sierraan?
Lähetetty: 10 Tammi 2006 19:04
Kirjoittaja markkul
Tahveli kirjoitti:Joo oon tässä suunnitellu sellasta projektia että ostais jostaa taunuksen V6 koneen ja kävisin sitä laittelemaan. ja sit joskus läsäyttäisin sen sierraa kiinni. mutta kysymys kuuluukin. paljo tollasessa taunus V6 koneessa on heppoja / vääntöä?
Ei kannata kyllä tommosen Tanen kuutosen kanssa alkaa. Mulla on tossa osina melkein täydellinen 2,8 kone. Osta pois
Siitä saa ihan hyvän. Vakionakin se on ihan kiva ajella, liikkuu kyllä vähän toiseen malliin kun vakio 2-litranen. Tosin ei ihan Cossu tasolla.
Lähetetty: 11 Tammi 2006 13:27
Kirjoittaja Toniska
Jos vaihtaisin omaan sierraan vaikka sierran 2.8i v6 koneen niin riittääkö jos kysiesestä sierrasta ottaisi jarrut eli meniskö niillä jarruilla si katsastuksesta??? sopisko tommonen kone helpollaki??? Mitäs semmosessa tehoja on???
Lähetetty: 11 Tammi 2006 13:47
Kirjoittaja Jaakko85
Toniska kirjoitti:Jos vaihtaisin omaan sierraan vaikka sierran 2.8i v6 koneen niin riittääkö jos kysiesestä sierrasta ottaisi jarrut eli meniskö niillä jarruilla si katsastuksesta??? sopisko tommonen kone helpollaki??? Mitäs semmosessa tehoja on???
Kyllä riittää v6 (tai minkä tahansa abs sierran jarrut) jarrut. Eli 260mm etulaikat ja taakse joko levyt tai 10" rummut.
Onhan siinä hieman "savottaa", melkein kannattaa ostaa valmis esim xr4i tai xr4x4 niin saa kaiken muunkin extran kaupanpäälle ja selviää halvemmalla. Eivät kuitenkaan ole hirvittävän kalliita ja ovat mukavia laitteita

Tehot vaihtelee nuista 107kW ja 110kW välillä, vääntöä löytyy hieman reilut 200Nm.
Lähetetty: 11 Tammi 2006 14:00
Kirjoittaja Toniska
Dodiii eiku kerään rahaa ja si tomonen kone jostain

Kyllä joku turbotettukin kone käy....
Lähetetty: 11 Tammi 2006 14:02
Kirjoittaja Jaakko85
Toniska kirjoitti:Dodiii eiku kerään rahaa ja si tomonen kone jostain

Kyllä joku turbotettukin kone käy....
Joudut sitten vaihtamaan joko lootan tai kytkinkopan ja kehittämään kytkinakselille jatkoa jos meinaat käyttää sierran omaa lootaaa. Siis jos sulla on t9 laatikko (siitä on hyvä lähtä).
Iskari/jousi puoltakin pitää parantaa ainakin keulaan.
Lähetetty: 16 Tammi 2006 18:39
Kirjoittaja Toniska
dodii elikkäs Projekti alkaa kesällä kun saan vähän rahaa kerättyä...
Eli Koneeks tulee 2.8i v6 ja sen puran ihan osiks ja si laitan sen semmoseen kuntoon et ei tarvii enää ku turbo kylkeen. Vaihteistoksi type9. sit jarrut tuollaisesta sierrasta tai scorpionista mistä kone ja jäykempi alusta... Tulisko ihan hyvä et saakos si viel katsastettuu???
Muutoksista
Lähetetty: 16 Tammi 2006 19:41
Kirjoittaja Mizka
Ennen ku alat yhtään mitään niin käyppä neuvottelee paikallisella konttorilla aikeistasi. Käy sitten se muutoskatsastus (samalla asemalla ja inssillä) huomattavasti kivuttomammin.
Ja ne jarrut ja alusta kannattaa/pitää samalla vaivalla päivittää tälle vuosituhannelle eli rummuista voi tehdä verkon painoja.

Lähetetty: 16 Tammi 2006 20:57
Kirjoittaja Sultzi
Ja kun katsastusmieheltä kyselet mitä tarvinee vaihtaa, kannattaa pyytää vaikka allekirjoitus listaan, niin ei voi enään mutista ens kerralla

Lähetetty: 16 Tammi 2006 22:09
Kirjoittaja Toniska
Kiitos noista

Täytyy käydä piipahtaas konttorilla...
Lähetetty: 17 Tammi 2006 18:01
Kirjoittaja markkul
Toniska kirjoitti:dodii elikkäs Projekti alkaa kesällä kun saan vähän rahaa kerättyä...
Eli Koneeks tulee 2.8i v6 ja sen puran ihan osiks ja si laitan sen semmoseen kuntoon et ei tarvii enää ku turbo kylkeen. Vaihteistoksi type9. sit jarrut tuollaisesta sierrasta tai scorpionista mistä kone ja jäykempi alusta... Tulisko ihan hyvä et saakos si viel katsastettuu???
Mainostetaan nyt vielä, että mulla olis yksi 2,8l kone purettuna. Vauhtipyörä uupuu ja luultavasti joudun itse rosvoamaan siitä kmapiakselin hihnapyörän, mutta muuten täydellinen.
Lisäksi olisi 2,9 koneen männät, joissa on vakiona koneistettu tila laella, turbokäyttöä jos ajattelet

ks mun WWW jos kiinnostaa.
Lähetetty: 17 Tammi 2006 20:07
Kirjoittaja Toniska
markkul kirjoitti:
Mainostetaan nyt vielä, että mulla olis yksi 2,8l kone purettuna. Vauhtipyörä uupuu ja luultavasti joudun itse rosvoamaan siitä kmapiakselin hihnapyörän, mutta muuten täydellinen.
Lisäksi olisi 2,9 koneen männät, joissa on vakiona koneistettu tila laella, turbokäyttöä jos ajattelet

ks mun WWW jos kiinnostaa.
Jaa... Niin ja onk se ruisku ja mis kunnos??? Mitäs hintaa olis??? Niin ja pelkkä takaveto vai???
Lähetetty: 17 Tammi 2006 21:08
Kirjoittaja markkul
Toniska kirjoitti:
Jaa... Niin ja onk se ruisku ja mis kunnos??? Mitäs hintaa olis??? Niin ja pelkkä takaveto vai???
Mulla oli toi kone ajossa vielä tuossa syksyllä. Ruiskun kunnosta en osaa sen enempää sanoa (on siis K-Jet). Aikoinaan myyjä sanoi, että ainakin yksi suutin vuotaisi, mutta ihan hyvin se on mulla toiminut.
Kone on XR4x4:sta, mutta öljypohjan ja nelivedon pidän itselläni. 2,9 konseeta käynee se 2wd öljypohja tilalle (mulla on siis semmonen).
Kannet on plaanattu ja otettu 0,5mm pois joku vuosi sitten. Koneella on ajettu (kai) 350tkm. Alakerrassa oli kiertokangen laakeri vielä sallituissa välyksissä eikä muutenkaan näkynyt mitään ihmeellistä.
Nokka ja nostimet oli vielä ihan hyvässä kunnossa myöskin. Nostimissa näkyi kyllä käytön jälki, mutta ei niissä mitään monttuja ollut.
Semmosta.
Tuolla on pari kuvaa siitä.
http://personal.inet.fi/cool/mlinnoskiv ... _auto.html
Tarjoa jotain jos kiinnostaa. Nettisivulla on ainakin mun emaili, jos en ole profiiliin laittanut (en muista). Kuviakin voi laittaa maililla koneen purusta.