Sivu 1/1
Riesa ei käynnisty
Lähetetty: 09 Tammi 2006 13:21
Kirjoittaja jamppa69
2.0 Doch ois kyseessä. Olin tossa eilen lähdössä ajamaan mutta eipä Sierra käynnistynytkään.

Kun laittaa virrat päälle niin bensapumppu ei inahdakaan. Huomasin ettei bensapumpun sulakkeelle tule lainkaan virtaa. Eli mistä ja miten kannattaisi lähteä etsimään vikaa?..voisiko olla virtalukonpohja kyseessä?
Lähetetty: 09 Tammi 2006 15:58
Kirjoittaja Riesa2.0
Kurkkaappa vaikka ensin sinne peräluukkuun! Siellä vararenkaan keskellä on sellainen bensapumpun "turvakytkin" systeemi. Koita painella siitä valkoisesta napista jos vaikka olisi se lauennut jostain syystä.
Lähetetty: 09 Tammi 2006 16:17
Kirjoittaja Eemeli
Riesa2.0 kirjoitti:Kurkkaappa vaikka ensin sinne peräluukkuun! Siellä vararenkaan keskellä on sellainen bensapumpun "turvakytkin" systeemi. Koita painella siitä valkoisesta napista jos vaikka olisi se lauennut jostain syystä.
Mutta eikös se sulake ole ennen sitä turvakytkintä??? kytkin takapaksissa ja sulake vänkärin puolella kojelaudan alla? Ja jos sille ohjain boxille(sen releelle) muuten tulee virta niin virtalukossa ei voi olla häikkää.
Herää epäilys että on käyny niinku mullakin... boxista se b.pumppua ohjaava piiri päästäny käyttösauhut pihalle. Siihen auttaa et virtalukolta heräte johto siihen pumpun releeseen ohjaamaan sitä boxin sijasta... ainoo mitä sil haittaa tai hyötyä on et pumppu pyörii sit aina ku virta päällä eikä katkase sillä aikareleellä.
Lähetetty: 09 Tammi 2006 16:38
Kirjoittaja janzamar
näinhän se on että sähkölaitteet toimii savulla.
kun se savu pääsee koneesta pois niin se ei yleensä enää toimi

Lähetetty: 09 Tammi 2006 17:18
Kirjoittaja jamppa69
takaluukun turvakytkin on pohjassa kuten pitääkin..en oo vielä mitannu että tuleeko releelle virtaa...taidan mielummin ostaa uuden ohjausboksin kun rupean tekemään mitään omia virityksiä..
Lähetetty: 09 Tammi 2006 17:43
Kirjoittaja evolution
Herää epäilys että on käyny niinku mullakin... boxista se b.pumppua ohjaava piiri päästäny käyttösauhut pihalle. Siihen auttaa et virtalukolta heräte johto siihen pumpun releeseen ohjaamaan sitä boxin sijasta... ainoo mitä sil haittaa tai hyötyä on et pumppu pyörii sit aina ku virta päällä eikä katkase sillä aikareleellä.
ei näin hyvät ihmiset
vaan se heräte kiskastaan laturin w-navasta tai sitten ö-paine anturilta jolloin b-pumppu sammuu kolari tilanteessa
Lähetetty: 09 Tammi 2006 18:10
Kirjoittaja Riesa2.0
evolution kirjoitti:
ei näin hyvät ihmiset
vaan se heräte kiskastaan laturin w-navasta tai sitten ö-paine anturilta jolloin b-pumppu sammuu kolari tilanteessa
Mutta entäs jos jää moottori käyntiin?

Lähetetty: 10 Tammi 2006 14:45
Kirjoittaja Eemeli
evolution kirjoitti:
ei näin hyvät ihmiset
vaan se heräte kiskastaan laturin w-navasta tai sitten ö-paine anturilta jolloin b-pumppu sammuu kolari tilanteessa
Evo ei näin.... ekös se ole ihan sama mistä sen herätteen ottaa, sitä kolaritilanne katkaisua vartenhan meillä juurikin on se takapaksin pohjassa majaileva turvakytkin.
Niin ja mitä jos se auto jääkin käyntiin.
Lähetetty: 10 Tammi 2006 17:08
Kirjoittaja evolution
joo ei se alkuperäinen boksikaan sitä syöttöä katkaise kun kosla on katollaan. mutta jos vaikka sattuu kone sammumaan niin silloin se pumppu pysähtyy jota ei silloin tapahdu jos ohjaus on suoraan virtalukolta.
ja todellakin oletin että se inertia kytkin on siellä paikoillaan. vaikka sekään ei välttämättä lyö peliä poikki aina
Lähetetty: 12 Tammi 2006 09:55
Kirjoittaja Ford1990
Eikös se turvakytkin katkase polttoaineen syötön kovasta tärähdyksestä?. Ainakin 93 Carinan ohjekirjassa sanotaan että hidasta korotettuihin suojateihin ajettaessa tarpeeksi jottein polttoaineen syöttöön tule katkoksia tai jotenkin näin? Eiks se toimi siellä eräänlaisena sulakkeena joka katkasee virran jos rytisee?
Tämä ei nyt auttanut ongelman selvityksessä mutta jos se selventäs sen turvakytkimen toimintaa
