Ford Fiesta sytytysongelma
Lähetetty: 17 Loka 2012 17:07
Okei, löytyy tommonen peli, kuin Ford fiesta vm.2002 uudempaa korimallia (2002-2005) ja 1.6l koneella. Käynnistin toissapäivänä, ja tuntu jotenkin tehottomalta, ajelin 1km ja moottorivalo rupes vilkkumaan, jonka jälkeen palo koko ajan
.
Kone ei ottanu kierroksia, 70 alueella hikisesti 70km/h .
Konepelti auki, vaihdoin tulpat, sillä fiilis että käy 3 pytyllä. Eipä auttanut, ja uusia tulppia katsomalla 2 ja 3 pyttyjen tulpat meni mustaks noesta kun 1 ja 4 oli normaalit.
Lambda anturi heittää härän persettä johtuen sytytyshäikästä, jonka johdosta bensaa pakoputkeen (joka yleismallisella vikakoodinlukijallakin todettiin "Diagnostic Trouble Code (DTC) P0300. Multiple Cylinder Misfire") .
Lisäksi kokeiltu, että kun 2 pytyn tulpanhatun irroittaa, niin moottorinkäynti ei muutu paskaakaan. Käy siis edelleen epätasaisesti, "nykii", kierrokset 700-800 kun normaalisti ollut ~1500, outo ääni kaasuttaessa, kuin imuääni, putket kyllä ehjät.
Olisiko puola mennyt, ehdotuksia ?

Kone ei ottanu kierroksia, 70 alueella hikisesti 70km/h .
Konepelti auki, vaihdoin tulpat, sillä fiilis että käy 3 pytyllä. Eipä auttanut, ja uusia tulppia katsomalla 2 ja 3 pyttyjen tulpat meni mustaks noesta kun 1 ja 4 oli normaalit.
Lambda anturi heittää härän persettä johtuen sytytyshäikästä, jonka johdosta bensaa pakoputkeen (joka yleismallisella vikakoodinlukijallakin todettiin "Diagnostic Trouble Code (DTC) P0300. Multiple Cylinder Misfire") .
Lisäksi kokeiltu, että kun 2 pytyn tulpanhatun irroittaa, niin moottorinkäynti ei muutu paskaakaan. Käy siis edelleen epätasaisesti, "nykii", kierrokset 700-800 kun normaalisti ollut ~1500, outo ääni kaasuttaessa, kuin imuääni, putket kyllä ehjät.
Olisiko puola mennyt, ehdotuksia ?