Sivu 1/1

Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 16 Loka 2012 14:25
Kirjoittaja KARVANAAMA
Eli tuli ostettua rouvalle kauppakassiksi 91 Escortti 1.4 CVH koneella ja näyttäis olevan Weberin kaasarilla... Ongelmana on käyminen eli lähtee kyllä käntiin ja pelaa ajossa mutta kiihdyttäessä tuntuu pientä puutumista kun kaasua hieman löysää niin alkaa taas vetämään paremmin... Myös tyhjäkäynnissä on sanomista eli käy kyllä mutta kun löysää kaasun paikallaan niin meinaa sammua tai sitten sammuu tekee samaa myös ajossa!
Tulpat, ilmanputsari, bensansuodatin on vaihdettu

Re: Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 16 Loka 2012 14:38
Kirjoittaja tursas
Eikös noi ollu jo ruiskuja ? No, anyway, kaasaripeleissä automaattiryyppy ei toimi noilla oireilla.

Re: Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 16 Loka 2012 14:40
Kirjoittaja KARVANAAMA
Ei oo ruisku... Mikähän lie noista se imun mötikkä?

Re: Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 16 Loka 2012 14:44
Kirjoittaja tursas
KARVANAAMA kirjoitti:Ei oo ruisku... Mikähän lie noista se imun mötikkä?
Siis mitä kysyt ?

Re: Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 16 Loka 2012 16:41
Kirjoittaja KARVANAAMA
Siis kun tuossa on tuota mötikkää on joka lähtöön...

Re: Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 16 Loka 2012 17:06
Kirjoittaja tursas
Se on se musta mötikkä siinä kaasarin päässä. Sierroissa ollaan sitä ihmetelty. Koita hakua automaattiryyppy

Re: Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 17 Loka 2012 02:41
Kirjoittaja Tessu
No erikoista on jos Esco vielä kaasariversio?
Mulla -91 Sierra 1,6 CVH on jo ykspisteruisku,eli on se kaasarin näkönen mysteerio,mikähän tarina tuossakin on?,no sitten se Ecso ei ole ainakaan katalysaattoriversio? Sierra taas on,mitenkähän näitäkin oikein on aikoinaan tehty?
Ja tää Sierrahan viel erikoisempi kun on takaveto eipä käy koneetkaan ristiin? ei taida olla kiinnityksiä? että on ne huolella sotkenu oikei sopan!

Re: Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 19 Loka 2012 18:42
Kirjoittaja KARVANAAMA
Eli nyt tulee täsmennystä tähän asiaan eli escortti on 1.4 CVH CFI eli yksipisteruisku... Missä kohti on tämän vehkeen imu? onko katalysaattorilla virkaa koska en löydä tästä keksinnöstä lambdaa? Epäilys on että katti ois tukossa...

Re: Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 20 Loka 2012 00:59
Kirjoittaja Tessu
eli sitten on samat vehkeet kun Riesassa,jos siel katti on niin on siellä lambdakin, (jollei joku ole poistanu)Sierrassa se oli just ennen kattia ja kattihan on auton alla.
Nykysinhän katitkin on heti kun pakosarjasta lähtee.
Mitähän mahdoit tarkottaa tuolla imulla? ja tyhjäkäyntiähän näistä ei voi säätää sen säätää tietokoneboxi,mullakin meni katti ja lambda vaihtoon kun mätti ohjurinkumit öljyä palotilaan,nyt tuntuu et tyhjäkäynti olis kovempi kuin aikanaan vai kuvittelenko vaan?
Ja bensaa toi vei risalla lambdalla älyttömästi mut kyl kiertikin.
Jotai toimintahäiriöitä siel sulla sit on,jollei muuten selviä niin testeriin se kyl kertoo mitä pitää tehä.

Re: Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 20 Loka 2012 17:11
Kirjoittaja KARVANAAMA
Muuten se nyt pelaa kohtuudella kun otin alipaineletkusta bensansuodattimen? pois ja laitoin oikean siihen kuuluvan ehjän venttiilin... Mutta se vielä jäi että se kiihdyttäessä (puutuu) kun painaa reilummin kaasua ja kun kaasua löysää vähän niin alkaa taas vetämään... tuntuu että ois puutetta bensasta...

Re: Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 21 Loka 2012 16:33
Kirjoittaja Tessu
Ei alipaineletkussa ole bensansuodinta,tarkiotat varmaan samanlaista mustaa pötköä? mulla samanlainen Valencia Escossa ja jätin sen jonkun rempanyhteydesä pois ja ainakin samalla lailla on toiminu ilman sitäkin.
Joku takaiskuventtiili kuulemma on,jollei vika tokene niin käytä jossai mittauksessa;mulla ainakin Sierra vei jo senverta bensaakin että aloin kattoo kuntoon!

Re: Escortin käyntiongelmaa

Lähetetty: 24 Loka 2012 16:41
Kirjoittaja KARVANAAMA
No eihän se bensansuodatin siihen alipaineletkuun kuulu vaan siinä se jonkun edellisen omistajan toimesta kuitenki oli....