Saa poistaa
Lähetetty: 15 Loka 2012 23:21
-
Lattiassa kannattaa käyttää millista peltiä, toiset käyttää ohuempaakin.. Ja koska tässä kysyttiin vinkkia ihan hitsuuseenkin(?), niin kaikki riippuu paljon siitä millaiset vehkeet on käytössä? Suojakaasukone vai ydintäytelanka?? Joka tapauksessa teit liitokset sitten päittäin tai limittäin niin kannattaa itse hitsi tehdä täppimällä. Moni tekee siinä virheen kun pudottaa virrat pienelle, ja yrittää tehdä pidempää saumaa, jolloin hitsi välttämättä leviä kunnolla ja silti se puhki palaminen vaanii siellä... Täppiessä virtaa voi laittaa jo vähän enemmän (esim. omassa koneessa 3-4 alueelle kun alueita on 8 ja maksimi virta 170A), josko ei kohtuuttomasti. Luonnollisesti täytyy olla paineilmaa apuna että voi jäähdyttää ja sammuttaa mahdolliset "tulipalot", kun se massa tuppaa usein roihahtamaan.J__S kirjoitti:Terve.
Tuli löydettyä sierran pohjasta muutama reikä ja olisi tarkoitus hitsailla reijät umpeen nii voisiko joku antaa vähän neuvoja että mitä niitten paikkojen päälle kannattaa laittaa ja minkä paksuisella pellillä kannattaa hitsata? Kelpaako päälle pelkkä massa vai kannattaako laittaa jotain ruostesuoja ainetta?
Ja myös ovet alkaa listojen alapuolelta kaipailee hoitoa niin mitä niille kannattaisi tehdä? Ovissa ei enää pelkkä hiominen ja paikkamaalaaminen auta niin onko viisain hitsata peltiä niihinki vai hioa ruosteet pois ja tunkea jotaki pakkelia niihin ja maali päälle?
Nyt sitten mielellään semmonen keino näihin korjauksiin että ne ruosteet pysyy pois tai edes piilossa pidemmän aikaa.
tursas kirjoitti:Noista ovista sen verran, että kannattais ehkä ettiä jostain uudemmasta ja ehjemmästä purettavasta Sierrasta ovet. Itte sain aikoinani kaikki viis luukkua kokonaisina 80 €:llä ja samaa väriä. Ovet kannattaa vaihtaa saranoineen. Saranat kiinni parilla pultilla. Tulee siistiä jälkeä pienellä vaivalla.
duckworth kirjoitti: Lattiassa kannattaa käyttää millista peltiä, toiset käyttää ohuempaakin.. Ja koska tässä kysyttiin vinkkia ihan hitsuuseenkin(?), niin kaikki riippuu paljon siitä millaiset vehkeet on käytössä? Suojakaasukone vai ydintäytelanka?? Joka tapauksessa teit liitokset sitten päittäin tai limittäin niin kannattaa itse hitsi tehdä täppimällä. Moni tekee siinä virheen kun pudottaa virrat pienelle, ja yrittää tehdä pidempää saumaa, jolloin hitsi välttämättä leviä kunnolla ja silti se puhki palaminen vaanii siellä... Täppiessä virtaa voi laittaa jo vähän enemmän (esim. omassa koneessa 3-4 alueelle kun alueita on 8 ja maksimi virta 170A), josko ei kohtuuttomasti. Luonnollisesti täytyy olla paineilmaa apuna että voi jäähdyttää ja sammuttaa mahdolliset "tulipalot", kun se massa tuppaa usein roihahtamaan.
Noihin oviin saa korjauspeltejä, mutta ne tulisi hitsata päittäin.
Tuohon suojaus käsittelyyn en osaa sanoa ammattillista näkemystä. Itse oon käyttäny hiottavaa happopohjamaalia, ja massaa. Sauman oon joissain tapauksissa suojannu koriliimalla, HUOM. tähän ei käy tavallinen tiivisteliima joka sisältää etikkaa.
Laita vaikka kuvia kohdista niin mietiskellään lisää.
Katos nettivaraosasta:J__S kirjoitti:
Joo tuota ovien vaihtoa alkoin itekki miettimään ja oon kovasti koittanu niitä ettiäkki mutta ei oo ainakaa vielä sattunu löytymään semmosia.
tursas kirjoitti: Katos nettivaraosasta:
http://www.nettivaraosa.com/haku?id_veh ... _model=600