Sivu 1/1
Innovate MTX, kalibrointi
Lähetetty: 10 Loka 2012 18:08
Kirjoittaja duckworth
MTX:än ohjeessa sanotaan että kalibrointi täytyisi suorittaa, anturilla ollessa putken ulkopuolella.. Mutta eikö se ole sama onko se anturi putkessa vai sen ulkopuolella, kun kone ei ole käynnissä?
Vähän neuvoa tuohon laajakaistan kalibrointiin, pliis

Re: Innovate MTX, kalibrointi
Lähetetty: 11 Loka 2012 00:24
Kirjoittaja country sedan
Kuten ohjeessa sanotaan, anturin kalibrointi puhtaassa ilmassa. Jos oot 100 varma, että putkessa on pelkkää puhdasta ilmaa niin samapa tuo. Pienikin määrä pakokaasua kalbroinnissa tekee mittarista yhtä luotettavan kuin 20e marketti mittari.
Re: Innovate MTX, kalibrointi
Lähetetty: 11 Loka 2012 12:07
Kirjoittaja duckworth
Jep, kalibroin anturin sen ollessa ulkoilmassa/poissa putkesta.
PS. Kyllä minä osaan Lontoon ohjeita lukea, mutta toisinaan oma maalaisjärki puuttuu peliin, ja koska en ole mikään kaiken vastaanottava robotti, niin kyseenalaistan asioita, kuten sitä miten putkessa voi olla pakokaasua kun auto ei ole käynyt kahteen viikkoon

Mut joo, toivon mukaan päästään pian koeajolle

Re: Innovate MTX, kalibrointi
Lähetetty: 11 Loka 2012 14:21
Kirjoittaja duckworth
No niin koeajettu 20 kilsaa, ja näyttää mittari vaan että htr, eli lämmittää, mutta mitään lukemia ei tule

Kalibroidessa mittari näytti ohjeen mukaisesti 22,4, mutta nyt se ei näytä mitään.. Missä vika?
E: Sähköt on kytketty ohjeen mukaan:
Punainen releen ohjaamaan plussaan, johon tulee virta sytytysasennossa.
Musta, joka tulee akun miinukseen
Valkoinen saa miinuksen releen ohjaamana, kun syttyvirrat kytketään.
Re: Innovate MTX, kalibrointi
Lähetetty: 11 Loka 2012 19:31
Kirjoittaja country sedan
Mulla ei ole toi näytön himmennys käytössä, mutta eipä se nyt tähän vaikuta. Asiakkaiden autoihin oon laittanut katkaisimen taakse, että saa päivällä sähköt pois eli näyttöä kirkkaammaksi.
Kalibroi uudelleen lämmitystä myöten.
Anturin toiminnan voi tarkistaa tavallisella kaasu sytkärillä suhauttamalla kaasua anturin keskireikään. Afr tippuu 22:sta alle 10 ehjällä anturilla. Mutta eipä sitäkään vielä tarvi ihmetellä ennenkuin kalibrointi on kunnossa.
Btw, tää on kaiketi MTX-L ?
Re: Innovate MTX, kalibrointi
Lähetetty: 12 Loka 2012 08:46
Kirjoittaja duckworth
Joo on MTX-L, ja tänään vilahti vikakoodikin E9 eli supply voltage too low, alhainen jännite.. Liekö tuo sitten aiheuttaa ongelmat?? Koodi ei siis näy koko aikaa, vain käynnistäessä.
Outoa, miksi se jännite olisi alhainen kun mittari kuitenkin pysyy päällä?
Re: Innovate MTX, kalibrointi
Lähetetty: 13 Loka 2012 09:21
Kirjoittaja country sedan
Jännite vamma on helppo kokeilla, vedät +:n suoraan akulta ilman mitään releitä. Jos vieläkin kiukkuaa, niin vika on auton sähköissä, veikkaisin moottorin huonoa maadoituista.
Joko oot kalibroinu uudestaan?
Ihan noin OT:nä, minkä takia pitää tämmösille hituvirta vehkeille olla tommonen määrä releitä?
Kojetaulun alta löytyy vapaita ign + johtoja millä nämä mittarit on tähän asti toiminut..
Re: Innovate MTX, kalibrointi
Lähetetty: 15 Loka 2012 18:13
Kirjoittaja duckworth
Kalibroin tänään uudestaan ja samalla painoin liittimen kunnolla pohjaan ("make sure you hear that click"

) ja alkoi tulla lukemia kabiiniin!
Nyt näyttää käyvän aika paksulla AFR 11 vedossa aina 4200rpm saakka ja sitä eteenkin päin varmaan.. Jännä että on tuonkin verran rikkaalla, eikä pakokaasut kovin kitkerälle haise...