Sivu 1/1
Sierra starttaa huonosti.
Lähetetty: 06 Tammi 2006 13:51
Kirjoittaja K.S.
Tai ei nyt huonosti, mutta ennen oli paljon herkempi, aina ekalla pyöräytyksellä käyntiin. Nyt saa sahata jonkun aikaa.
Mitä kannattais ihan ekana lähteä vaihtamaan?
Tulpat? johdot? jakaja?
Vai voisiko johtua laturista joka herää vasta 2000rpm jälkeen?
(eli kerran pitää käyttää kierroksia yli 2000 enenkun latausjännite on jatkuva 14.4)
Kaikkea kallista en viittis mennä ostamaan kun ei tolla autolla nyt enää ihan hirveesti ole kilsoja edessä..

Lähetetty: 06 Tammi 2006 14:47
Kirjoittaja VesQ
Tulpista on hyvä lähteä liikkeelle tai ainakin ottaa auki ja putsata vaikka teräsharjalla huolellisesti, myös johdot saattaa tehdä. Virranjakajan kansikin kannattaa putsata huolella ja hienolla santapaperilla putsata ne kuparinastat sieltä ja katsoa että se keskihiili on hyvässä kunnossa
Onkos muuten kaasari vai ruisku, jos kaasari niin ryypyn toimita kannattaa katsoa sekä seokset (tyhjäkäynti) vaikuttaa aika paljon käyntiinlähtöön
Laturin ei pitäisi vaikuttaa, ilmeisesti on vaan joidenkien laturien ominaisuus että tarvii enempi kierroksia jotta herää, itsellä oli yksi laturi joka heräsi vasta jossain 3000-3500 kierroksen jälkeen mutta muuten toimi ok. Nykyinen laturi tuossa ohcssä herää jossain 1200 kiekan paikkeilla
Lähetetty: 08 Tammi 2006 00:48
Kirjoittaja Monteonisti
Minä kuitenkin aluksi tarkistaisin ja putsaisin tartin! 8)
Lähetetty: 08 Tammi 2006 09:47
Kirjoittaja Stance
Laturin herääminen vasta kun saa enemmän kierroksia on ihan normaalia.
Ehkä nuo startit liitännät kannattaisi tarkastaa. Akusta et maininnut mitään, onko se vielä hengissä? Sitten katsoa läpi kaikki sytytyksen osat, eli piuhat nyt ainakin ja tulpat.
avain ongelma.
Lähetetty: 08 Tammi 2006 18:02
Kirjoittaja luato
kävi kattokaas sillee et väänsin takakontin lukkoa kiinni ja avain poikkesi sisään.mitäs pitäis tehdä kun ei oo vara avainta?
autona on ford(tietysti

) sierra 1.6l 1987
pistin tämän viestin tähän aiheeseen kun en tiennyt mihin pitäisi.
ja jos joku vanhempi fordi kuski vois auttaa ois hyvä.

Lähetetty: 08 Tammi 2006 18:33
Kirjoittaja VesQ
No jos ovet saat auki niin purat siitä rattiakselista sen virtalukko/rattilukko palikan irti (varmaankin 2 pultilla, saattaa olla joku erikoinen kanta tai sitten se kanta saattaa olla "katkaistu"). Kun saat sen irti niin todennäköisesti virtalukon pohja (johon tulee ne johtot) on kiinni 2 ruuvilla, irroitat sen ja sen jälkeen saat esim rukarilla yms käännettyä virrat päälle ja startattua. Samalla kun se virtalukkopalikka on irti niin viet lukkosepälle ja teetät avaimen, tai sitten ostat uuden virtalukon jossa tulee uusi avain mutta sitten joudut vaihtamaan kaikista ovista yms lukot, eli varmaan paras teettää avain vanhoihin lukkoihin. Auttaa myös paljon jos saat kaivettua sen katkenneen avaimen pois ja viet ne palaset lukkosepälle tai jos siinä avaimessa on ns "sarjoitusnumero" vai mikä nimeltään
Lähetetty: 08 Tammi 2006 21:43
Kirjoittaja janzamar
ne lukkohässäkän katkastut pultit lähtee vaivattomasti vasaralla ja piikillä,ja normaalin suuntaiset kierteet.
mutta luulis että sen takaluukun saa tapeltua auki jos hyvin käy..sillä katkenneella avaimella vaan koittaa jos sattuis sen verran nappaamaan kiinni vielä,ja sitten purkaa sen lukon taskuun ja menee sen kanssa lukkosepän juttusille.
jos avaimenpuolikkaaseen on jäänyt yhtään pykälää niin luulis aukeavan vielä?
tai vaikka ruuvarilla koittaa avata jos ei se avaimen pätkä ylety enää.
se lukko on vaan sellaisella peltisokalla kiinni.
lukkohässäkkää
Lähetetty: 08 Tammi 2006 22:38
Kirjoittaja luato
juu kiitoksia vinkeistä ja ei muuta kun takaluukun lukkoa purkamaan

Lähetetty: 09 Tammi 2006 10:46
Kirjoittaja viirut
lujasti kun lyö takaluukon lukon kohdalle niin aukeaa takuu varmasti vaikka on lukossa. sitte vaan se pelti läppä vetämällä pois lukon takaa ja lukkoa purkamaan. ei ole homma eikä mikään saada katkennut avain pois. auton käyttöohje kirjassa vai oliko huoltovihkossa vai hansikaslokeroon on merkitty tarralla avaimen koodi jonka perusteella voit mennä fordille pyytään avainta. tai sitte menet sen katkenneen tumpin kans paikkaan missä tekevät fordin avaimia. esim minulla kun menin ylivieskaan teettään avainta fordin, niin eivät olleet ensin halukkaita tekemään, koska vaikea homma. piti kysyä paljonko aihio maksaa kappale (oli 7e) ja lyödä lompsa pöytään ja sanoa, että kyllä mulla on varaa maksaa huti kappaleestakin jos tulee. kuitenkin saivat eka avaimen sopimaan ja maksoi 7euroa
Lähetetty: 11 Tammi 2006 16:25
Kirjoittaja K.S.
Ja takas aiheeseen..
Tänään teki näin :
Ensin pyöri tosi laiskasti (niinkun akku olis ihan tyhjä) ja parin pyöräytyksen jälkeen taas ihan reippaasti..
Akku on kunnollinen.
Ja kun auto on lämmin ei ole mitään ongelmia.
Kosteushäiriöitäkö? (ulkona satoi)
Uudet johdot ja tulpat taidan ainaski vaihtaa.. samalla kun vaihdan hydr. nostimet jotka on ruennu pitämään ihan hirveetä rahinaa..
Ja taas menee ryyppyrahat..

Lähetetty: 09 Touko 2006 18:51
Kirjoittaja Feikki O
Sierrassani on käynnistys ongelmia lämpimällä koneella muttei kylmällä.
Tulpat on vaihdettu kuukausi sitten, mutta akku on aikalaisen vanha.
Ihmetyttää vaan, kun mitään ongelmia ei ole kylmällä koneella?
Mikähän mahtaa vika olla?
Lähetetty: 09 Touko 2006 19:16
Kirjoittaja janzamar
Fordilla on ne omat akut,mitkä antaa
isomman jännitteen kai startatessa tai jotain..
en nyt ikinä jaksa muistaa noita syitä,tyypillistä
kumminkin Fordin ohareille.
Jotain tekemistä bensan lämpenemisen kanssa
sillä kumminkin oli,höyrystyy ja haihtuu lämpenemisen kautta tai jotain.
Enkä muista että oonko hakoteillä,mutta sähkönen pumppu vois auttaa
tuohon pikkuisen.Se nyt on kyllä joka tapauksessa hyvä

Lähetetty: 10 Touko 2006 03:00
Kirjoittaja Nsa
janzamar kirjoitti:
Jotain tekemistä bensan lämpenemisen kanssa
sillä kumminkin oli,höyrystyy ja haihtuu lämpenemisen kautta tai jotain.
On ihan "ominaisuus" tuo sahaamisen tarve lämpimänä. Johtuu siitä mekaanisesta kalvopumpusta moottorin kyljessä. Lämpenee sen verran motin kyljessä, että höyrystää sitä bensaa ja tästä seuraa joku taskuilmiö tai muuta vastaavaa, joka taas puolestaan vaikeuttaa sitä löpön saantia alkuunsa. Samoin kaasari kaiketi kuivaa kuumana, kun siellä on ne "hengitysaukot" kaasarin päällä suoraan kaasarin bensamaljasta, josta kuumana haihtuu ilmanputsarikoteloon sitä menovettä.
Sitten olen kuullut, että nokan kulumisella olisi jotain tekemistä asian kanssa ja onhan tohon heitetty nokkahihnan venymistäkin, joka sotkis sitten jakoa juuri sen piirun verran, että tykkää oikkuu. Annat vaan sille rakkaalles monoa hiukan pumpaten, kun käynnistät ja kun lupaa niin lanttu hetkeksi tiskiin. Sama systeemi kuin mun vanhassa mökkimopossa

Lähetetty: 10 Touko 2006 10:36
Kirjoittaja Feikki O
Nyt tuli kattava vastaus. Kiitos tästä!