
1.6 RS Turbo röpöttää..
1.6 RS Turbo röpöttää..
Tollasen vekottimen siis ostin. Röpöttää niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin, pienemmillä kierroksilla ei niin pahasti. Käy välillä kolmella ja saattaa esim. sammua kiihdytyksen jälkeen. Joku aika sitten tehty kansiremppa sekä jakopää remontoitu. Paineita 1.5bar, jako on kohillaan, siitä ei johdu. Käy aika rikkaallaa ja saa perkeleesti menovettä. Itselleni nämä viheltelijät vähän tuntemattomia, enkä muutenkaan niin hirveästi ole vehkeisiin perehtynyt, öljynvaihtoja yms muuta pienempää lukuunottamatta, KIITOS. 

Re: 1.6 RS Turbo röpöttää..
Tuntuu ettei alakierroksilla ole oikein vääntöä(?), tosin kun turbo lähtee mukaan niin sitten..RSBO kirjoitti:Tollasen vekottimen siis ostin. Röpöttää niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksillakin, pienemmillä kierroksilla ei niin pahasti. Käy välillä kolmella ja saattaa esim. sammua kiihdytyksen jälkeen. Joku aika sitten tehty kansiremppa sekä jakopää remontoitu. Paineita 1.5bar, jako on kohillaan, siitä ei johdu. Käy aika rikkaallaa ja saa Paha-Setä menovettä. Itselleni nämä viheltelijät vähän tuntemattomia, enkä muutenkaan niin hirveästi ole vehkeisiin perehtynyt, öljynvaihtoja yms muuta pienempää lukuunottamatta, KIITOS.
Re: 1.6 RS Turbo röpöttää..
Olisko tuossa kansiremontissa voinut mennä jokin vikaan ja nostajat kantaa? Katso nyt vielä se jako ja sytytys kohdalleen..muista katsoa myös alapyörältä merkit...
Re: 1.6 RS Turbo röpöttää..
Sellainen tuli vielä mieleen, että eikös tämä ole MAFfillinen keksintö..eli ilmamäärämittarin jälkeiset imuvuodot/vuoto kannattaa vielä tutkiskella
Re: 1.6 RS Turbo röpöttää..
Jako on kohillaan, sytytys säädetty ihan kaakkoon, muuten ei tunnu toimivan lainkaan.mika111 kirjoitti:Olisko tuossa kansiremontissa voinut mennä jokin vikaan ja nostajat kantaa? Katso nyt vielä se jako ja sytytys kohdalleen..muista katsoa myös alapyörältä merkit...
Re: 1.6 RS Turbo röpöttää..
Onkos sielä lastua? Vakio katkaisee sytytyksen kun paineet nousee... olikohan 1bar... tai 0,9
Kuitenkin 1,5 on liikaa jos muuten vakio.
Onko vakio nokka?
Ja kaippa tämä Escortti on eikä Fiesta?

Onko vakio nokka?
Tavallaan on. RST escortti on KE-Jetronic, eli mekaaninen muutamalla "sähköherkulla"mika111 kirjoitti:Sellainen tuli vielä mieleen, että eikös tämä ole MAFfillinen keksintö
Ja kaippa tämä Escortti on eikä Fiesta?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 1.6 RS Turbo röpöttää..
Ei ole lastutettu. Kantta laskettu ja entisen omistajan mukaan myös virinokka on(sen tarkemmin en muista). antaa kyllä ahtaa 1.5 ei se ole ongelma, mutta röpöttää kokoajan ja tuntuu ettei alakierroksilla ole vääntöä. Vaihdoin tulpat, nyt ei toimi vitunkaan vertaa.. paikalla oli 4 erillaista tulppaa... nyt savuttaa helvetisti ja röpöttää entistä enempi. Voisiko vika olla suuttimissa? Tai juuri, että nostajat kantaa... Tuntuu tulppien vaihdon jälkeen kyllä että käy kaikilla, pari tulppaa oli aivan finaalissa.emax kirjoitti:Onkos sielä lastua? Vakio katkaisee sytytyksen kun paineet nousee... olikohan 1bar... tai 0,9Kuitenkin 1,5 on liikaa jos muuten vakio.
Onko vakio nokka?
Tavallaan on. RST escortti on KE-Jetronic, eli mekaaninen muutamalla "sähköherkulla"
Ja kaippa tämä Escortti on eikä Fiesta?
Re: 1.6 RS Turbo röpöttää..
Ja siis kyseessä on escort.RSBO kirjoitti: Ei ole lastutettu. Kantta laskettu ja entisen omistajan mukaan myös virinokka on(sen tarkemmin en muista). antaa kyllä ahtaa 1.5 ei se ole ongelma, mutta röpöttää kokoajan ja tuntuu ettei alakierroksilla ole vääntöä. Vaihdoin tulpat, nyt ei toimi vitunkaan vertaa.. paikalla oli 4 erillaista tulppaa... nyt savuttaa helvetisti ja röpöttää entistä enempi. Voisiko vika olla suuttimissa? Tai juuri, että nostajat kantaa... Tuntuu tulppien vaihdon jälkeen kyllä että käy kaikilla, pari tulppaa oli aivan finaalissa.
Re: 1.6 RS Turbo röpöttää..
Luulen, että tuo ongelma on juurikin tuossa kannessa..tai tarkemmin virinokassa ja nostajissa. Eikös tässä ole hydrauliset nostajat? Jos nokkaa on muotoiltu ja nostoja lisätty, joutuu ainakin cvh -koneessa hakea nostot kohdalleen hiomalla niitä nokkapukkien alla olevia läpysköjä oikean vahvuisiksi. Tai sitten se on se imuvuoto =)