Sivu 1/1

Scorpio 98" 2.3 sedan kysymyksiä

Lähetetty: 11 Syys 2012 10:40
Kirjoittaja yllätyskakku
Tuollainen paketti tuli ostettua joku aika sitten, jonkinlaisen katsastusremontin jälkeen mokoma on palvellut/tulee palvelemaan talvikäyttiksenä, ainakin kunnes vaihtuu johkin ;)

Mutta, kysymyksiä:

-Airbagin valo palaa välillä, ajoittain auttaa pikku napautus kojelautaan/mittaristoon, valo sammuu. Joskus palaa tinkaan, toisinaan pitkään mykkä. Mitä tolle osaa vai antaako olla...

-automaattilaatikko... :( Kun kytkee D:n päälle, menee n. 3-8sec ennenkuin veto tulee takapyöriin asti. Usein vielä ilkeästi jysähtäen. Talviasento laatikkoon tai pakko ykkösen käyttö lähtiessä auttaa vähän.

Muuten vaihteet toimivat, ylivaihde löytyy, ihan pikku luisto ehkä kovassa kiihdytyksessä, välillä 2-3 tai olikohan 3-4.

Onko loota entinen, mistä/keneltä löytyisi edullinen toimiva loota sijaan ja olisiko toiveita että mokoma asettuisi kun vaihtaa öljyt ja suodattimen lootaan?

-Oikeat laatikkoöljyt, moottoriöljyt? Mitä tuohon kannattaa laittaa? Talviajuun tulee.


Siinäpä sitä alkuun, tuo auto on oikein mukava ajaa +110kmh nopeuksissa, alkaa kone olla vääntö/tehoalueella. Sitä alemmissa huutaisi kyllä V6 moottoria automaattiaskin seuraksi. Osansa varmasti tekee myös tuo elämää nähnyt loota.

Autolla ajettu +330tkm.

Re: Scorpio 98" 2.3 sedan kysymyksiä

Lähetetty: 11 Syys 2012 18:06
Kirjoittaja NiceMan
yllätyskakku kirjoitti:Tuollainen paketti tuli ostettua joku aika sitten, jonkinlaisen katsastusremontin jälkeen mokoma on palvellut/tulee palvelemaan talvikäyttiksenä, ainakin kunnes vaihtuu johkin ;)

Mutta, kysymyksiä:

-Airbagin valo palaa välillä, ajoittain auttaa pikku napautus kojelautaan/mittaristoon, valo sammuu. Joskus palaa tinkaan, toisinaan pitkään mykkä. Mitä tolle osaa vai antaako olla...

-automaattilaatikko... :( Kun kytkee D:n päälle, menee n. 3-8sec ennenkuin veto tulee takapyöriin asti. Usein vielä ilkeästi jysähtäen. Talviasento laatikkoon tai pakko ykkösen käyttö lähtiessä auttaa vähän.

Muuten vaihteet toimivat, ylivaihde löytyy, ihan pikku luisto ehkä kovassa kiihdytyksessä, välillä 2-3 tai olikohan 3-4.

Onko loota entinen, mistä/keneltä löytyisi edullinen toimiva loota sijaan ja olisiko toiveita että mokoma asettuisi kun vaihtaa öljyt ja suodattimen lootaan?

-Oikeat laatikkoöljyt, moottoriöljyt? Mitä tuohon kannattaa laittaa? Talviajuun tulee.


Siinäpä sitä alkuun, tuo auto on oikein mukava ajaa +110kmh nopeuksissa, alkaa kone olla vääntö/tehoalueella. Sitä alemmissa huutaisi kyllä V6 moottoria automaattiaskin seuraksi. Osansa varmasti tekee myös tuo elämää nähnyt loota.

Autolla ajettu +330tkm.
Laatikkoon vaihtaisin ensin öljyt+suodattimen jos vaihdosta ei ole tietoa, öljynä ihan perus atf.
Katso öljyn määrä ainakin nopeasti.
Kokeile renkuttaa kone seis sitä vaihdekeppiä useamman kerran p - 1 väliä ja kokeile uudestaan.

5w-30 öljyä koneeseen.
Jos airback valo sammuu kolauksesta niin voi olla liitin löysällä tai vastaavaa jos mittaristo ollut irti esim tripin ruuvauksen takia.

Jos et saa laatikkoa toimii niin minulla on toimiva cossun tomaatti ylimääräisenä kun auto saadaan jossain vaiheessa purettua.

Re: Scorpio 98" 2.3 sedan kysymyksiä

Lähetetty: 11 Syys 2012 20:48
Kirjoittaja othintsa
Mittariston vasemman nurkan valojen toiminnassa on noissa usein toivomisen varaa. Syynä lienee useimmiten mittariston piirilevyn liitinkannan kylmäjuotosten hajoaminen. Jos valon satunnainen pilke ei haittaa, eikä satu temppuilemaan katsastuksen aikana, niin tarvinneeko tuosta välittää laisinkaan.

Otto

Re: Scorpio 98" 2.3 sedan kysymyksiä

Lähetetty: 11 Syys 2012 22:23
Kirjoittaja NiceMan
Totta, itsellä olisi toimiva mittaristokin, muistaakseni oli 220tkm tripissä tosin autossa kiinni viellä.

Re: Scorpio 98" 2.3 sedan kysymyksiä

Lähetetty: 16 Syys 2012 11:12
Kirjoittaja Tekno
mulla oli ihan sama homma ton airbag valon kanssa. En keksinyt siihen korjausta, joten tinneritussilla värjäsin sen merkkivalon mustaksi sieltä sisäpuolelta kun mittaristo oli auki...

Jos multa kysytään että mitä tekisit, niin laittaisin jostain sierrasta ehjän MT-75 lootan tilalle.. on se meinaan sen verran huolettomampi vehje. Kardaanin osia joutunee kyllä hakemaan Scorpioista, joten sama sitten ottaa koko paketti manuaali scorpiosta. Jos vaan sellaisia on tarjolla jossain. Ja se pitää sitten olla neloskoneen setti, V6 ei ole käypä.

Re: Scorpio 98" 2.3 sedan kysymyksiä

Lähetetty: 21 Syys 2012 21:45
Kirjoittaja tcscorpio
yllätyskakku kirjoitti:Tuollainen paketti tuli ostettua joku aika sitten, jonkinlaisen katsastusremontin jälkeen mokoma on palvellut/tulee palvelemaan talvikäyttiksenä, ainakin kunnes vaihtuu johkin ;)

Mutta, kysymyksiä:

-Airbagin valo palaa välillä, ajoittain auttaa pikku napautus kojelautaan/mittaristoon, valo sammuu. Joskus palaa tinkaan, toisinaan pitkään mykkä. Mitä tolle osaa vai antaako olla...

-automaattilaatikko... :( Kun kytkee D:n päälle, menee n. 3-8sec ennenkuin veto tulee takapyöriin asti. Usein vielä ilkeästi jysähtäen. Talviasento laatikkoon tai pakko ykkösen käyttö lähtiessä auttaa vähän.

Muuten vaihteet toimivat, ylivaihde löytyy, ihan pikku luisto ehkä kovassa kiihdytyksessä, välillä 2-3 tai olikohan 3-4.

Onko loota entinen, mistä/keneltä löytyisi edullinen toimiva loota sijaan ja olisiko toiveita että mokoma asettuisi kun vaihtaa öljyt ja suodattimen lootaan?

-Oikeat laatikkoöljyt, moottoriöljyt? Mitä tuohon kannattaa laittaa? Talviajuun tulee.


Siinäpä sitä alkuun, tuo auto on oikein mukava ajaa +110kmh nopeuksissa, alkaa kone olla vääntö/tehoalueella. Sitä alemmissa huutaisi kyllä V6 moottoria automaattiaskin seuraksi. Osansa varmasti tekee myös tuo elämää nähnyt loota.

Autolla ajettu +330tkm.




Airbagin valon vilkutteluun auttoi mulla mittariston liittimien "rassaus" (v. mäinen homma...
mittariston purku ?)
Vaihto ongelmiin auttoi Ilmamäärämittari UUSI ! Putsaus ei jeesaa yhtään
Missähän vaiheessa noi on "Tarpeex Elämää nähny"

Re: Scorpio 98" 2.3 sedan kysymyksiä

Lähetetty: 21 Syys 2012 22:05
Kirjoittaja tcscorpio
tcscorpio kirjoitti:



Airbagin valon vilkutteluun auttoi mulla mittariston liittimien "rassaus" (v. mäinen homma...
mittariston purku ?)
Vaihto ongelmiin auttoi Ilmamäärämittari UUSI ! Putsaus ei jeesaa yhtään
Missähän vaiheessa noi on "Tarpeex Elämää nähny"

Ja vielä öljyistä ilman mitään "sponssia" Kehuisin "Liqui molyn atf top tec 1200"
Helve**n hyvin toiminu mulla !!! Tietty uus suodin kans!
Sitä menee noin 6---9 litraa . Täysin tyhjä toosa ja turbiini kai 10l