Ford Transit ahdot kateissa
Lähetetty: 27 Elo 2012 20:43
Noniin..uutena foorumilaisenahan täytyy tietysti aloittaa uudella topicilla eli, ongelman nimi on Ford Transit 2.5 TD 1996, eli perus kiisseli tehtaalta varustettuna turbolla, ei välijäähdytintä, jakajapumpullinen suoraruisku eli sähköä ei juuri muualle mene kuin tuolle pumpulle ja sen ohjaukseen. Transiit on varustettu KKK K04 ahtimella jossa ahtopainetta säädetään mekaanisesti hukkaportin kellon varresta.
Aiemmin autolle maistui öljyä aivan helvetisti ja purkasinkin turbon pöydälle..välystä oli suuntaan jos toiseenkin ja vaihdoin ko. laitteeseen sen laajemman korjaussarjan eli lähes kaikki mitä vaihdettavissa oli, tasapainotin akselin ja kävin muutenkin läpi. Tänään ahdin kiinni ja kas kummaa..ahdot kateissa lähes täysin! Paikallaan polkiessa sain hukkaportin ohjauksesta haaroitetun ahtopainemittarin värähtämään huimiin 0,1 bar lukemiin, hetkellisesti. Säädin kellon vartta lyhyemmäksi niin paljon kuin uskalsin (eli rajaan kun tuntui ettei kellossa enää säätö riittänyt vaan ´otti kiinni´) Silti ei mitään, putkesta tulee poljettaessa putken täydeltä mustaa. Eli ilmeisesti syöttöjä haetaan tuolle paineistetulle versiolle.
Missä siis voisi olla vika?? Kone lopettaa paikallaan kiertämisen n. 2800rpm ja usvaa putken täydeltä. Vedossa pintakaasulla ok..kaasua antaessa ja kierrosten noustessa tuonne 2500rpm tienoille pätkii, nykii ja vedot loppuu. Auttakaa miestä hädässä..emäntä repii verkkarit kun työmaalle pitää sen Puhtaalla kopilla =)
E: Niin ja siis EGR tulpattu tuossa samassa rytäkässä
E: Mikähän muuten on virka sillä alipaineella toimivalla läpällä joka on heti ahtimen jälkeen..voiko sen läpän surutta poistaa sieltä välistä? Tai lukita auki asentoon? Voiko tuossa läpässä olla vikaa syynä tuohon ahto -ongelmaan..jos esim. jumissa?
Aiemmin autolle maistui öljyä aivan helvetisti ja purkasinkin turbon pöydälle..välystä oli suuntaan jos toiseenkin ja vaihdoin ko. laitteeseen sen laajemman korjaussarjan eli lähes kaikki mitä vaihdettavissa oli, tasapainotin akselin ja kävin muutenkin läpi. Tänään ahdin kiinni ja kas kummaa..ahdot kateissa lähes täysin! Paikallaan polkiessa sain hukkaportin ohjauksesta haaroitetun ahtopainemittarin värähtämään huimiin 0,1 bar lukemiin, hetkellisesti. Säädin kellon vartta lyhyemmäksi niin paljon kuin uskalsin (eli rajaan kun tuntui ettei kellossa enää säätö riittänyt vaan ´otti kiinni´) Silti ei mitään, putkesta tulee poljettaessa putken täydeltä mustaa. Eli ilmeisesti syöttöjä haetaan tuolle paineistetulle versiolle.
Missä siis voisi olla vika?? Kone lopettaa paikallaan kiertämisen n. 2800rpm ja usvaa putken täydeltä. Vedossa pintakaasulla ok..kaasua antaessa ja kierrosten noustessa tuonne 2500rpm tienoille pätkii, nykii ja vedot loppuu. Auttakaa miestä hädässä..emäntä repii verkkarit kun työmaalle pitää sen Puhtaalla kopilla =)
E: Niin ja siis EGR tulpattu tuossa samassa rytäkässä
E: Mikähän muuten on virka sillä alipaineella toimivalla läpällä joka on heti ahtimen jälkeen..voiko sen läpän surutta poistaa sieltä välistä? Tai lukita auki asentoon? Voiko tuossa läpässä olla vikaa syynä tuohon ahto -ongelmaan..jos esim. jumissa?