Sivu 1/1

Ekkeri röpöttää

Lähetetty: 04 Tammi 2006 20:04
Kirjoittaja testaaja
Mulla rupes just äsken 93- 1.8 zetekki käymään kolmella tahi jotakin muuta häikkää, kun käytin öljyt vaihdattamassa.

Liekkö kosteutta jossain esim. vettä kondensoitunut tankkiin/polttoainejärjestelmään tai joku piuha/letku irti.

Huoltomies vaikutti siltä, että tietää mitä tekee kun puheli noista zetekin erilaisista öljyistä.

Pitää huomenna päivänvalossa mennä ihmettelemään jotta mitä tuosta kannattais ekana tarkistaa?

Lähetetty: 04 Tammi 2006 22:09
Kirjoittaja Escortsutii
Tarkasta imusarjan takana oleva johtosarjan liittimet ainakin aluksi.

Lähetetty: 05 Tammi 2006 11:03
Kirjoittaja testaaja
Kaikki johdot on kiinni kunnolla, edelleen röpöttää ja kun yritin lähtä tekemään pienen koeajolenkin kun kuulosti että olis käyny paremmin niin ihan on tehot pois.

Sen verran kuuntelin ja kaasuttelin konehuoneen puolelta niin oli kuin välillä olis kannen sisältä kuulunu kolahdus/napsaus.

Voiko väärät öljyt vaikuttaa noin äkkiä käyntiin eli onko venttilit jumissa vai mikä mahtaa esorttia riivata?

Vaihdetut öljyt on shell helix f5w-30 ja kuten aiemmin mainitsin huoltomiekkonen tuntu tietävän zetekkien erikoisen öljyn tarpeen.

Entä käyttäytyykö eskortti tuolla tavalla jos on tulpat/tulpanjohdot pashana?

Granada teki saman tyylistä hommaa, mutta siitä oli pakovenat resuna.

Lähetetty: 05 Tammi 2006 12:31
Kirjoittaja testaaja
Joo pitää tarkastella tuossa niitä tulppia, ja kun vaihdan ne niin johdot menee vaihtoon samalla.

Lähetetty: 05 Tammi 2006 13:05
Kirjoittaja testaaja
Kuis tuo forte-pesu tehdään? Kaadetaan jotain litkua koneeseen?

Lähetetty: 05 Tammi 2006 13:23
Kirjoittaja testaaja
Prkle, täytyy tarkistaa nuo tulpat ja johdot, sitten tehä forte-käsittely sille.
Damn kun olis tuon aikasemmin tienny, kun eilen öljyt vaihatin olis samalla tehny sen.

No eka zetekki menossa- koko ajan oppii tuosta rimpulasta uutta. :lol:

Lähetetty: 05 Tammi 2006 22:41
Kirjoittaja Escortsutii
Kaveri on Fordilla töissä ja sano et tulppien ja johtojen vaihto yhtäaikaa on vaan rahastus homma! Ne johdot tarvii vaihtaa vasta sitten kun vastus on kasvanut liian suureksi tai ovat muuten paskana.

Lähetetty: 06 Tammi 2006 00:46
Kirjoittaja Monteonisti
Uusissa tulpissa on erillainen vastus kuin vanhoissa, samoin on vanhoissa johdoissa ja uusissa, siis eivät välttämättä sovi yhteen, yleensä oireena pätkiminen varsinkin kiihdytyksessä ja tulpan posliinin halkeamat! :roll:
Minä aluksi ruuttaisin CRC:tä puolasysteemin molempiin johtoliitoksiin ja resetoisin ECU:n! 8)

Lähetetty: 06 Tammi 2006 10:43
Kirjoittaja testaaja
No niin rassauksesta kotiuduttu, maffia en saanut irti kun oli niin erikoiset ruuvit siinä.

Kun maffin kaapelin nyppää irti niin"törinä" ilmanputsarissa lakkaa eli ilmeisesti toiminee oikein?

Tulppia en myöskään saanut irti kun nuo omat työkalut ei sopineet sinne :evil:

Tulppia ilmeisesti ole vaihdettu koskaan kun moista tietoa ei huoltokirjasta löytynyt joka kyllä on hienosti ajan tasalla.

Ja sellaisen huomion tein että kun laittaa auton käyntiin niin silloin pelaa hetken jopa kaasutellessa, mutta kun antaa käydä hetken ja kaasuttaa niin röpellys palaa.

Eli oliskos tulpilla ja johdoilla tullu tunnit täyteen?

Ja savutus on lisääntynyt myös, ei polta soppaa kunnolla varmaankaan.

Lähetetty: 07 Tammi 2006 14:15
Kirjoittaja testaaja
No niin, tulpat ja johdot vaihdettu ja tadaa! röpötys loppui ja tehot palasivat.

Kiitokset kaikille neuvoista, kysellään taas sitte lisää kun on aihetta :lol:

Motorcraftin tulpat oli vanhat jotka sieltä konehuoneesta löytyi, liekkö tosiaan alkuperäiset :shock:

Taas annetaan vortsonin laulaa kohti seuraavia remontteja.

Kalliit pirut olivat vain ne tulpat ja johdot, tai sitten siitä on niin paljon aikaa kun on moisia ostellut.

Lähetetty: 07 Tammi 2006 20:07
Kirjoittaja Escortsutii
testaaja kirjoitti:No niin, tulpat ja johdot vaihdettu ja tadaa! röpötys loppui ja tehot palasivat.

Kiitokset kaikille neuvoista, kysellään taas sitte lisää kun on aihetta :lol:

Motorcraftin tulpat oli vanhat jotka sieltä konehuoneesta löytyi, liekkö tosiaan alkuperäiset :shock:

Taas annetaan vortsonin laulaa kohti seuraavia remontteja.

Kalliit pirut olivat vain ne tulpat ja johdot, tai sitten siitä on niin paljon aikaa kun on moisia ostellut.
Paljo makso johdot ja tulpat? Mulla makso 80.60 euroa. NGK platinatulpat ja AD-johdot...

Lähetetty: 08 Tammi 2006 00:34
Kirjoittaja Monteonisti
Kalliitahan nuo tulpat on, mutta kestää usein jotain 90tkm! 8)
Halvempia löytyy vaikka Boschilaisina mutta vaihto useammin! :roll:

Lähetetty: 08 Tammi 2006 11:10
Kirjoittaja testaaja
Tulpat ja johdot 110euroa, tulpat on ngk laser platinium ja johtosarja on blueline.

Tulppien kappalehinta näytti olevan 15,20€