Sivu 1/1

Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo

Lähetetty: 22 Elo 2012 16:38
Kirjoittaja TwentySeven
Elikkä otsikon mukainen ongelma.

Autolla rullattu 350tkm.

huoltokirjan mukaan ensimmäinen sammuminen ajosta tapahtunut ~170tkm paikkeilla -> vaihdettu nokka-akselin asentotunnistimen liitin.
Omaan omistukseen auto tullut ~240tkm paikkeilla, aina välillä sammunut ajosta/ei lähtenyt ekalla starttauksella..

mutta nyt ei lähde millään enää käymään, jos lähtee, saattaa toimia monta kilometriäkin hyvin tai sitten voi sammua kilometrin päähän..
Ainoa Vikakoodi minkä antaa on Nokka-akselin asento tunnistin, joka on nyt vaihdettu riittävän monta kertaa meikäläisen omistuksessa, viimeksi viime viikolla.
on vaihdettu hehkut uusiin, vaihdettu suuttimet uusiin, putsattu polttoaine linjoja, vaihdettu suodattimia..

nyt alkaa vaan olemaan vitsit vähissä.

jos surullisen kuuluisa syöttöpumppu on rikki, eikö sen pitäisi antaa jokin vikakoodi?
ja jos vika on siinä niin eikö ajon kuulu päättyä juuri siihen kun pumpun piirikortti sanoo sopparin irti?

Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo

Lähetetty: 26 Tammi 2013 13:51
Kirjoittaja TwentySeven
Uppaillaas vähä, oisko ideoita?

Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo

Lähetetty: 24 Heinä 2013 20:05
Kirjoittaja TwentySeven
edellisestä yrityksestä onkin sitten se puolisen vuotta..

taas on viikko äherretty.


vieläkään, Ei lähe käymään.

Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo

Lähetetty: 25 Heinä 2013 07:19
Kirjoittaja PiuhaPoikki
TwentySeven kirjoitti:Ainoa Vikakoodi minkä antaa on Nokka-akselin asento tunnistin, joka on nyt vaihdettu riittävän monta kertaa meikäläisen omistuksessa, viimeksi viime viikolla.
Siis antaa edelleen?

Näillä lähtötiedoilla epäilisin, että se asennontunnistimen johto on jostain poikki tai eriste hiertynyt rikki aiheuttaen maavuodon.
Tai jos johtosarjassa on liittimiä matkan varrella niin siinäkin on potentiaalinen vikapaikka.
Johdon katkeaminen liittimen juuresta tärinässä ei ole ollenkaan ennenkuulumaton ilmiö.


Eli Tarkastaisin johdon/johtosarjan alusta loppuun. Ja mittaisin jatkuvuuden.

Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo

Lähetetty: 25 Heinä 2013 10:17
Kirjoittaja orhi
joskus on kaksoismassa vauhtipyörästä irronnut pupenaa joka tarttuu anturiin , koita puhdistaa anturi.

Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo

Lähetetty: 30 Heinä 2013 12:35
Kirjoittaja Stars74
Itsellä tähän auttoi kaasupolkimen vaihto.

Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo

Lähetetty: 30 Heinä 2013 16:30
Kirjoittaja mösjöö
Mutmut, eihän tuossa ole vielä sähköstä poljinta vaan ihan vaijeri. Jos siis oon ymmärtäny oikein, että on toi ykköskopan katiska. Ihan muuten näin mielenkiinnosta niin tiedätkö varmasti, että nafta liikkuu?

Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo

Lähetetty: 30 Heinä 2013 23:25
Kirjoittaja juhve
99 mallin focuksessa on jo sähkönen kaasupoljin

Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo

Lähetetty: 30 Heinä 2013 23:41
Kirjoittaja mösjöö
Aikas teknik.

Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo

Lähetetty: 03 Elo 2013 09:38
Kirjoittaja TwentySeven
Stars74 kirjoitti:Itsellä tähän auttoi kaasupolkimen vaihto.
Ei, tämäkään ei auttanut.
orhi kirjoitti:joskus on kaksoismassa vauhtipyörästä irronnut pupenaa joka tarttuu anturiin , koita puhdistaa anturi.
ja ei. vika ei ollut sielläkään.
mösjöö kirjoitti: Ihan muuten näin mielenkiinnosta niin tiedätkö varmasti, että nafta liikkuu?
tankin linjassa oli boschilainen tuuppaamassa koneelle soppaa, kyllä suuttimien päästä tavaraa tuli. suuttimet oli irti paikoistaan pelkkien putkien varassa.

viimisen kerran laitettu nippuun ~viikko sitten, viiminen niitti kun ei lähteny, myydään osina, loput paaliin.

Re: Ford Focus 1,8 TDCI Sammuilee eikä starttaa, Hehkuvalo

Lähetetty: 05 Elo 2013 16:36
Kirjoittaja mösjöö
Juu-u, Oon kuullu, että tuo hehkuvalo näissä focuksissa voi meinata tosi montaa eri asiaa. Vahvasti nyt vaikuttaa sähköpuolen hommilta. Mieleen tuli kampiakselin asentoanturi joka yleensä ainakin on pääsuure kun tietokone laskee suihkutusajankohtaa. Toisinsanoen tietokone saa väärän tiedon alakerran asennosta, jolloin suihkutus tapahtuu väärään aikaan.

Tämmösen yhden tapauksen kanssa kerran tappelin aika pitkään. Vikakoodia ei koskaan tullut kampiakselin asentotunnarista, mutta tieto oli epälooginen. Ja tällöin myös oli myös nokka-akselin asentoanturin vikakoodia, jonka tuloksetta vaihdoin.

Dieselit on näistä ongelmistaan jänniä. Niiden selättäminen vaatii suurta motivaatiota, sekä perehtymistä koko järjestelmään, joita on tarpeeksi monta erilaista. Vanhan ajan yksinkertaisemmat dieselit olivat aika paljon helpompia, esimerkkinä 1,8 Endura-D ;)