Sivu 1/1
Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihde
Lähetetty: 13 Elo 2012 10:53
Kirjoittaja tapio a
Pitäis vaihtaa dokki sierran kenno uuteen ja kuparihan johtaa paremmin lämpöä kuin alumiini, eli kuparinen kenno on tehokkaampi. Eli mistä niitä kuparisia kennoja oikein saa? Ja korroosiotahan ei pitäisi tapahtua, koska jäähdytysnesteissä on siltä suojaavat aineet?? Monet ovat kehuneet tuota kuparikennoa, eli korroosiota ei ole esiintynyt?? Vai voiko kuparikennoa käyttää vain valurautamoottoreissa?
Toinen probleema on se, että ohjaustehostimen öljyt vuotavat ohjausvaihteen haitarikumien sisään, eli sieltä on tiivisteet paskana. Eli saako tuohon ohjausvaihteeseen mistään korjaussarjaa ? Vai pitääkö ostaa koko paketti käytettynä tai tehdaskorjattuna? Nuillahan on melko "mukavasti" hintaa!

Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 13 Elo 2012 15:39
Kirjoittaja U.G.I
Kennoja saa olikohan nyt nissen ja maksaa kyseinen kenno jotaki 100-120 juuroa ja toimitetaan koti osoitteeseen.
Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 13 Elo 2012 16:29
Kirjoittaja Foorrtti
Mistään varaosaliikkeistä (myöskään Englannista tai Saksasta) ei niitä ohjausvaihteen stefoja löydy. Ota se stefa sieltä irti ja käy jostain stefaliikkeestä kysymässä löytyykö vastaavaa, mutta varaosaliikkeet eivät sopivia myy.
Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 13 Elo 2012 16:52
Kirjoittaja Foordson
Joskus on ollut ebayssä(ebay.co.uk) myynnissä korjaussarjoja hammastankoon.
Edit: Kyllähän noitakin näyttää löytyvän, tässä yksi
http://steeringseals.com/kits.html?manufacturer=116&p=1
Eihän noissa tiivisteissä voi olla eroa, riippuen onko vasemmalta vaiko oikealta ohjattava ? Joka tapauksessa sivuilla mainitaan "Please assume kits listed are for right hand drive vehicles unless otherwise stated."
Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 13 Elo 2012 22:13
Kirjoittaja Foorrtti
Katohhan perskele, ja minäku oon pitkäänni ettiny! En kyllä usko että mahtaako olla eroa, luulis että on vaan toisippäin käännetty kopio se oikeanpuoleinen ohjaus. LHD ja RHD näyttää ainakin kuvien perusteella samanlaisilta. Eipä nuo kyllä niin kalliita ole etteikö tuota voisi testatakkin, että soppiiko. Paljoo ei siinä varmaan menetä..
Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 14 Elo 2012 10:04
Kirjoittaja tapio a
UGIn antama hinta on varmaankin tilattuna suoraan Turun Jäähdytinkeskukselta? Koska Fixusella hinta on 160e:
http://bot.fi/25w . Kuinkas paljon se Fordin alkuperäinen kenno maksaa? Oisko kellään kuvia tuosta Nissensin kennosta, että miten se eroaa muutenkuin materiaalin perusteella? Esim. onko kenno harvempi kuin alkuperäinen? Tuohan vaikuttaa paljon lämmitystehoon. Kumpihan on loppujen lopuksi lämpimämpi vaihtoehto?
Kiitos Fordsonille tuosta linkistä! Tuon luulis passaavan
http://steeringseals.com/sierra-4.html
Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 15 Elo 2012 17:25
Kirjoittaja Tekno
laittaa vaikka 75% glykolia ja 25% tislattua/ionipuhdistettua akkuvettä, niin tuskinpa mitään ongelmia korroosion tai minkään muun kanssa.
Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 16 Elo 2012 00:51
Kirjoittaja U.G.I
Se kuparikenno muistaakseni 24 rivinen ja 100x parempi kun se alkuperäinen alumiini paska!
Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 16 Elo 2012 19:22
Kirjoittaja NiceMan
Tekno kirjoitti:laittaa vaikka 75% glykolia ja 25% tislattua/ionipuhdistettua akkuvettä, niin tuskinpa mitään ongelmia korroosion tai minkään muun kanssa.
Aika turhaa laittaa noin paljon glygolia... muistaakseni 25% seos riittää jo estämään ruostumista etc... 50% antaa vain paremman jäätymiseston...
Ja vedellä on parempi lämmösiirto.
Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 17 Elo 2012 16:11
Kirjoittaja Tessu
Glykoli suositus on puolet sitä ja puolet vettä näin olen aina tehny!
Miksi kuparikenno? onko auto viritetty? jos melkein normipeli niin kyllä ne normikennotkin pitäs lämpöä antaa jos kaikki muu on ok,kummillani ollu Dokki Riesa ja ajanu uudesta asti sen 250tkm eikä ole valittanu että kylmä olis,eipä ole isoja vikojakaan ollu!
Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 17 Elo 2012 19:35
Kirjoittaja tapio a
Kuparikenno siksi, koska kuparinen on tehokkaampi ja maksaa samanverran kuin alkuperäinen, niin eikö silloin ratkaisu ole ilmiselvä? Saako tuota kennoa motonetin kautta, ainakin joitakin nissensin kennoja saa?? Tietääkö kukaan mistä nuita saa oulun alueella?
Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 17 Elo 2012 20:24
Kirjoittaja yritäedes
Sitä en tiedä mistä saa, mutta tuo hintaero voi selittyä sillä, että tuo 71762 on jonkinlainen
"Heavy-Duty" versio ja siksi hintavampi. Nissellä on myös 71761, joka on myös kuparia, mutta tuntuvasti edullisempi.
Edit: Katso vaikka autopartsmarket.fi sivuilta.
Re: Sierra kuparinen lämmityskenno ja tehostettu ohjausvaihd
Lähetetty: 18 Elo 2012 09:50
Kirjoittaja tapio a
UGIn kokemukset varmaan perustuvat tuohon Heavy-Duty-kennoon?
Autopartsmarket.fi sivulla on kova hinta tuolla paremmalla kennolla: 280e !!, taidan ostaa Fixuselta, koska siellä sama osa maksaa 160e, jos en sitä muualta halvemmalla löydä
