Sivu 1/1

Onko egr:n tulppauksesta oikeasti hyötyä?

Lähetetty: 10 Elo 2012 11:47
Kirjoittaja juurikinniin
Niin, monet tuntuvat tulppaavan tuon egr -venttiilin.
Onko siitä reaalista hyötyä, eli vastaako auto ton jälkeen paremmin kaasuun, tuleeko tehoa edes sitä yhtä heppaa. 8)

Miten käy kulutuksen?

Hommahan on käytännössä helppo toteuttaa.

Elikäs olettako huomanneet tehonlisäystä tai muuta hyötyä tuosta tulppauksesta.

Tarkoitus olisi pikkuhiljaa laitella st200sen imupuolen ja putkistoa vähän yms.

Re: Onko egr:n tulppauksesta oikeasti hyötyä?

Lähetetty: 10 Elo 2012 17:20
Kirjoittaja tonttila
Estää se ainakin tehojen laskun,sillä ajan myötä se tukkeutuu siitä pakokaasusta liasta. Se on vain päästöjen takia siellä.

Tehonlisäystä tuskin tulee.

Re: Onko egr:n tulppauksesta oikeasti hyötyä?

Lähetetty: 11 Elo 2012 00:04
Kirjoittaja Tessu
Kaverin vanhasta Saabista tukittiin ja poisteltiin kaikki turhat metkut ja auto alkoikin käydä PALJON paremmin,uudemmista ei ole tietoa?
Saabi kun kajautti putkessa ja halkaisi äänenvaimetimen,nyt on sitte pelannu

Re: Onko egr:n tulppauksesta oikeasti hyötyä?

Lähetetty: 12 Elo 2012 18:42
Kirjoittaja Tekno
Ainakin mun fordissa kun sitä EGR putkea seuraa, niin huomaa että se on hitsattu yhdestä kohdasta yhteen lämppärinkennolle menevän putken kanssa... ei siis ainakaan tässä tapauksessa ole urbaania legendaa että EGR tukkiminen vaikuttaa moottorin ja sisätilan lämpeemisen nopeuteen talvella. Tietty järkevästi ajateltuna se kannattaa laittaa niin että laittaakin työntämään kaasut imusarjan sijasta vaikka pakosarjaan.

Re: Onko egr:n tulppauksesta oikeasti hyötyä?

Lähetetty: 12 Elo 2012 20:36
Kirjoittaja mrontti
Tekno kirjoitti:Ainakin mun fordissa kun sitä EGR putkea seuraa, niin huomaa että se on hitsattu yhdestä kohdasta yhteen lämppärinkennolle menevän putken kanssa... ei siis ainakaan tässä tapauksessa ole urbaania legendaa että EGR tukkiminen vaikuttaa moottorin ja sisätilan lämpeemisen nopeuteen talvella. Tietty järkevästi ajateltuna se kannattaa laittaa niin että laittaakin työntämään kaasut imusarjan sijasta vaikka pakosarjaan.
mites tollai tekee?