Uuden Mondeon diesel-moottoreiden erot?
Lähetetty: 05 Elo 2012 23:49
Hei,
Tuli käytyä koeajamassa käytetty, 2008-mallin farmari-Mondeo 1.6 litran 110 hv:n moottorilla, joka oli kyllä niin lussu, että ollaan nyt päätymässä käytettyyn diesel-Mondeoon. Tietysti jos onnistun jostain saamaan koeajolle vielä tuon 2.0 litran bensa-Mondeon (146 hv), saattaa valinta kohdistua siihenkin - edellyttäen että on selvästi ripeämpi kuin tuo 1.6 litrainen. Epäilen kuitenkin vahvasti, koska tälläkin keskustelupalstalla on tuota 2.0 litran vapaasti hengittävää sanottu kierroskoneeksi, jos haluaa vähänkään ripeämmin Mondeon liikkuvan.
Eli nyt kiinnostaisi tietää, mitä eri diesel-koneita Mondeon uusimpaan koppaan (vuodesta 2007 eteenpäin) on saanut ja mitä konkreettisia eroja niissä on? Etsinnässä siis alle 100 000 km ajettu farmari-Mondeo, jonka hinnan pitäisi jäädä alle 23 000 euron.
Näitä näkee ainakin suomalaisissa Mondeo-vaihdokeissa olevan paljon tarjolla:
- 1,8 TDCi (125 hv) + 5-vaihteinen manuaalilaatikko. (Sanottu, että vaatii aavistuksen kierroksia liikkeelle lähdettäessä, jottei sammahda valoihin)
- 1.8 TDCi (100 hv) + 5-vaihteinen manuaalilaatikko. (Aavistuksen suurempi kulutus ja päästöt kuin em. tehokkaammassa 125 hv versiossa!? Muuten sama moottori?)
- 2.0 TDCi DPF (116 hv) + 6-vaihteinen manuaalilaatikko. (PSA-konsernin kanssa tehty yhteistyömoottori, kun edellä mainitut ovat Fordin omaa suunnittelua? Vähintään yhtä hyvä ja kestävä kuin 1.8 litrainen dieseli? Autotalli.com:sta tietoja katsoessa kaikkein pienikulutuksisin näistä kolmesta ensinmainitusta. Kulutusta saatu pienennettyä 6:nnella vaihteella??)
- 2.0 TDCi DPF (140 hv) + 6-vaihteinen manuaalilaatikko. (Teknisesti sama kuin 116 hv:n versio, mutta otettu vain hieman enemmän tehoa? Kulutus myös käytännössä sama?)
Kiitokset hyvistä vinkeistä!
-pb
Tuli käytyä koeajamassa käytetty, 2008-mallin farmari-Mondeo 1.6 litran 110 hv:n moottorilla, joka oli kyllä niin lussu, että ollaan nyt päätymässä käytettyyn diesel-Mondeoon. Tietysti jos onnistun jostain saamaan koeajolle vielä tuon 2.0 litran bensa-Mondeon (146 hv), saattaa valinta kohdistua siihenkin - edellyttäen että on selvästi ripeämpi kuin tuo 1.6 litrainen. Epäilen kuitenkin vahvasti, koska tälläkin keskustelupalstalla on tuota 2.0 litran vapaasti hengittävää sanottu kierroskoneeksi, jos haluaa vähänkään ripeämmin Mondeon liikkuvan.
Eli nyt kiinnostaisi tietää, mitä eri diesel-koneita Mondeon uusimpaan koppaan (vuodesta 2007 eteenpäin) on saanut ja mitä konkreettisia eroja niissä on? Etsinnässä siis alle 100 000 km ajettu farmari-Mondeo, jonka hinnan pitäisi jäädä alle 23 000 euron.

Näitä näkee ainakin suomalaisissa Mondeo-vaihdokeissa olevan paljon tarjolla:
- 1,8 TDCi (125 hv) + 5-vaihteinen manuaalilaatikko. (Sanottu, että vaatii aavistuksen kierroksia liikkeelle lähdettäessä, jottei sammahda valoihin)
- 1.8 TDCi (100 hv) + 5-vaihteinen manuaalilaatikko. (Aavistuksen suurempi kulutus ja päästöt kuin em. tehokkaammassa 125 hv versiossa!? Muuten sama moottori?)
- 2.0 TDCi DPF (116 hv) + 6-vaihteinen manuaalilaatikko. (PSA-konsernin kanssa tehty yhteistyömoottori, kun edellä mainitut ovat Fordin omaa suunnittelua? Vähintään yhtä hyvä ja kestävä kuin 1.8 litrainen dieseli? Autotalli.com:sta tietoja katsoessa kaikkein pienikulutuksisin näistä kolmesta ensinmainitusta. Kulutusta saatu pienennettyä 6:nnella vaihteella??)
- 2.0 TDCi DPF (140 hv) + 6-vaihteinen manuaalilaatikko. (Teknisesti sama kuin 116 hv:n versio, mutta otettu vain hieman enemmän tehoa? Kulutus myös käytännössä sama?)
Kiitokset hyvistä vinkeistä!
-pb