Sivu 1/1

Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?

Lähetetty: 25 Heinä 2012 12:38
Kirjoittaja tonskulus
Ei tahtonu millään löytyä ja alkaisi olla nuo kannet valmiina asennettaviksi paikoilleen..

Eli kyseessähän siis wanha cologne. Kiitoksia etukäteen jo jos joltakulta löytyisi infoa kiristysjärjestyksestä ja - momenteista! :)

Re: Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?

Lähetetty: 25 Heinä 2012 17:24
Kirjoittaja JyriN
Mulla on nuo momentit ja kiristysjärjestys ylhäällä oman projektin jäljiltä:

Momentit 2.8:lle pulteilla (ei venyvillä torxeilla):
  • Vaihe 1:40-45 Nm
    Vaihe 2:55-70 Nm
    Vaihe 3:95-115 Nm
    Vaihe 4 (käynnistyksen jälkeen): 95-115 Nm
Noi kiristetään siis vaiheittain ja ennen viimeistä kiristystä kone käytetään lämpöiseksi.

Kiristysjärjestys menee siten että ne 4 keskimmäistä pulttia kiristetään ensin ristiin aina lohkon sisäpuoli ensin. Sitten kiristetään sisältä alkaen sen puolen 2 reunimmaista pulttia, mille puolelle se ristiin kiristys keskellä päättyi ja lopuksi ne toisen reunan 2 pulttia sisempi ensin. Eli sisältä ulos ja ristiin eteen-taakse - olipahan hankalasti selitetty. :?

Re: Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?

Lähetetty: 27 Heinä 2012 00:56
Kirjoittaja tonskulus
Noniih, nyt o kannet paikoillaan ja ekat savutkin päästetty. Tarvii vaan muistaa tuo jälkikiristys viellä kunhan kerkee käyttää koneen lämpöiseksi. Ärsyttävää kyllä kun joutuu taas venakopat repimään auki :(

Re: Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?

Lähetetty: 27 Heinä 2012 20:41
Kirjoittaja JyriN
tonskulus kirjoitti:Noniih, nyt o kannet paikoillaan ja ekat savutkin päästetty. Tarvii vaan muistaa tuo jälkikiristys viellä kunhan kerkee käyttää koneen lämpöiseksi. Ärsyttävää kyllä kun joutuu taas venakopat repimään auki :(
Peukkua! Onhan toi vähän ärsyttävää, mutta samalla kun kopat on auki voi tarkistaa öljynkierron kainuvivuille ja säätää ne välykset vielä varmuuden vuoksi. :wink:

Oliko vanhassa koneessa vikaa, vai miksi oli kannet irti?

Re: Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?

Lähetetty: 30 Heinä 2012 00:27
Kirjoittaja tonskulus
Vanha alakerta oli vähän väljä jo ja nokka-akselin alumiininen ratas myöskin kulahtanut.. aikamoista kilkatusta ja kalkatusta se piti.
Uusi kone kävi todella nätisti vaan siitä nyt kerkesi jo kannentiivisteet kyrvähtää. Vedet ja öljyt sekaisin ja 5 sytytystulppaa kuudesta ihan vedestä märkiä.. :(
Oli kait kuitenki jääny ilmaa tai jotain jäähyjärjestelmään vaikka sen yritinkin ilmata täytön yhteydessä. Kone pääsi siis ylikuumenemaan reilusti...
Ei auta kuin ruuvata kannet vielä kertaalleen auki ja katsoa mitä on käynyt. Jossei joku kerkiä ostamaan autoa pois.

Re: Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?

Lähetetty: 01 Elo 2012 12:08
Kirjoittaja JyriN
Olipa huonoa tuuria. Avaa se imusarja varovasti ja tarkista ettei vuoto ole siinä - kokeneemmat sanoo, että se on yleinen vuotopaikka ja sitä ovat joutuneet säännöllisesti kiristämään. Mulla on ainakin toistaiseksi pitänyt pahvi siinä imarissa.