Sivu 1/1

Zetec se 1.6 ja MAF kysymystä

Lähetetty: 15 Heinä 2012 21:45
Kirjoittaja Fanzy
Moro!
Kuka voisi kertoa missä on Focus Zetec SE 1.6:n MAF?
En löydä sitä tuosta ilmanputsarin ja kaasuläpän väliltä sitten millään ja kun googlasin näitä koneita niin löytyy kuvia konehuoneista jossa osassa se on ihan samalla laila kuin esim mun 2.5 v6 Mondeossakin, eli heti siinä ilmanputsarissa käytännössä kiinni mutta sitten on näitäkin kuin mun Focus jossa on vain muovinen kaulus ja mitään MAF:n tyyppistä ei näy missään! :)

Eli miten on näissä sitten järjestetty tuo ilmamäärän tunnistaminen jos sitä ei olekkaan ja kun syy tämän etsimiseen on vaeltava tyhjäkäynti vielä senkin jälkeen kun olen tuon tyhjäkäyntiventiilin putsannut, voisiko sen muuten vielä jotenkin varmistaa että toimii oikein?

Re: Zetec se 1.6 ja MAF kysymystä

Lähetetty: 15 Heinä 2012 22:06
Kirjoittaja Foordson
Onko imuvuoto poissuljettu vaihtoehto ?

Eikai tuossa MAP-tunnistinta ole ?

Vastuksen ja jännitteen voit mitata tyhjäkäynti venttiililtä.
Napojen välinen resistanssi n. 9.5 ohmia.
Jännite mitataan 1 navan ja maan väliltä, pitäisi olla akkujännite.

Re: Zetec se 1.6 ja MAF kysymystä

Lähetetty: 15 Heinä 2012 22:11
Kirjoittaja Fanzy
Itseasiassa ei ole sitä vielä tullut katseltua ja tekee myös selaista että jos pitää kierrokset vaikka noin 2500rpm kohdalla niin se alkaa itsestään hieman vaeltamaan sinäkin, varsinkin kylmänä ehkä enemmän mutta autokin on vasta tullut taloon niin ihan kaikki oireet nyt ei ole viel niin selvilläkään.

Ei tämä kertaakaan sammu vaikka kierrokset tosiaan tippuu sinne alle 700rpm ja siinä sitten vaeltelee, kylmänä pitää jopa hieman yli 1000 rpm ensi alkuun ja sitten kun käyttää kaasulla niin alkaa tämä show.

OK kiitti tuosta mittaus neuvosta myös, pitää kokeilla vielä jos se venttiili tosiaan edes toimii!

Re: Zetec se 1.6 ja MAF kysymystä

Lähetetty: 15 Heinä 2012 23:06
Kirjoittaja Fanzy
No niin löytyihän sitä tietoa sitten Englannin poikien suunnalta ja näyttää, että 2002 saakka on joissakin koneissa ollut MAF ja EGR mutta ei kaikissa ja sen jälkeen se olisi kait jätetty pois kokonaan! Jotenkin alipaineen kautta se mittaa kait sitten sitä ilmamäärää joten sieltä äin vikaakin voisi alkaa sitten etsiä!

Jollain Britillä oli ollut moottorin venttiili kait syynä tuon tyyppiseen vikaan kun oli puristukset yhdessä pytyssä tosi alhaiset, mutta en usko ettäihan samaa vikaa olisi kun tämä kone kyllä ilman nikotteluja ottaa kierroksia ja toimii noin suurinpiirtein niin kuin nyt 100hp kone jaksaa mennä! :)

Katsellaan ja jos löytyy ideoita niin antaa tulla vaan ja päivitän itsekkin tietoa kuinka edistyy niin ehkäpä muillekkin olisi sitten jotain apua tulevaisuudessa.

ps. tässä Britti porukan ajatuksia!
http://www.rac.co.uk/forum/showthread.p ... 7700-miles
http://forums.focaljet.com/zetec-tuning ... e-maf.html