Sivu 1/1

Dieselin kiihtymisestä

Lähetetty: 02 Tammi 2006 19:09
Kirjoittaja bulc
Miten on selitettävissä sellainen, että kun kolmosella ajaa, niin lähes olemattomalla kaasulla tdci lähtee yhtäkkiä vetämään lujempaa, ja ajaja joutuu painamaan kytkintä ja jarrua hidastaakseen vauhtia.

Lähetetty: 02 Tammi 2006 19:57
Kirjoittaja janzamar
eikö oo cruisea?
jos sellainen olis epäkunnossa..

Lähetetty: 02 Tammi 2006 20:27
Kirjoittaja eskomk4
nimenomaan kolmosella??

Lähetetty: 02 Tammi 2006 20:46
Kirjoittaja lalli69
Turbo herää herkästi. :wink:

Mikäköhän TDCi on kyseessä ja missä autossa tämä kone on?

Tolla merkinnällä löytyy tehoja 100-155hv väliltä :D

Lähetetty: 02 Tammi 2006 21:06
Kirjoittaja janzamar
eskomk4 kirjoitti:nimenomaan kolmosella??
niin joo,..aivan :oops: ..tekis joka vaihteella.

Lähetetty: 02 Tammi 2006 21:37
Kirjoittaja TeRoK
Eikös noissa oo jo niitä drive by wire systeemejä eli on sähkönen kaasupoljin. Se varmaan sekottaa moottorin ohjauksen ja koittaa ite antaa lisää kaasua jos koitat liian isolla vaihteella lykätä menemään.

Lähetetty: 02 Tammi 2006 22:09
Kirjoittaja eskomk4
puhutaanko nopeuksista lähellä tyhjäkäyntikierroksia

Vastaus kaikille

Lähetetty: 02 Tammi 2006 23:34
Kirjoittaja bulc
No, kolmosella ja ehkä kakkosellakin, lähellä tyhjäkäyntikierroksia (hyvä kysymys!) tdci 05.5, 155hv. Ei siinä mitään vaaratilanteita oo syntynyt, ja ehkä ne kierrokset on just siinä 1500-1800rpm tienoilla, eli jos tuohon ylälukemaan, niin vääntöähän tunnetusti löytyy muillakin kuin 5. tai 6. vaihteilla. 400Nm:iinhän on mahdollista päästä...