Sivu 1/1

Ford Escort 1985 tulppien järjestys?

Lähetetty: 02 Tammi 2006 12:12
Kirjoittaja Kaketsu
Missä järjestyksessä tulpan johdot pitää olla virranjakajan kannessa?

Lähetetty: 02 Tammi 2006 12:54
Kirjoittaja koskar
1342? Tuli vaan jostaki mieleen, mutta joku joka tietää niin voi tarkistaa.

Lähetetty: 02 Tammi 2006 12:55
Kirjoittaja janzamar
kaipa se on edelleen 1-3-4-2.

mistä päin

Lähetetty: 02 Tammi 2006 12:58
Kirjoittaja Kaketsu
onko se et vänkärin puolella on tulppa numero 1 jne...?Ja mistä se alkaa virranjakajan kannessa?

Lähetetty: 02 Tammi 2006 13:05
Kirjoittaja EscoVainaa
Eiköhän, kaketsu, tämäkin kuulu tuonne autosähkö-osioon....

No, asiaan pyöräytät koneen siihen asentoon, jotta nokka-akselin yläkuolokohdan merkit on kohdakkain. Tai muuten selvität koska 1.-sylinteri on pursitustahdin lopussa. Sitte kattot mihin se pyörijä osoittaa sielä jakajassa -> siinä on 1.-sylinterin piuhan paikka.

1.-sylinteri on moottorin vapaassa päässä, eli nokkahihnan puolella. (Eikös sulla CVH ollut...)

Ja sytkyjärjestys on se 1-3-4-2.

Tämäki tietysti olisi ollut helpompaa, kun olisit ennen johtojen irroitusta kattonu mikä menee mihinkin...

Lähetetty: 02 Tammi 2006 13:16
Kirjoittaja JesseT
Numerointi tosiaan lähtee jakojään puolelta. Jos on kaasari CVH, niin ykköstulppa on virranjakajassa siinä kello 11-12 kohdilla. Ruiskuisa siinä kello 1-2 suunnilla. Jos on rellun pata (LX-esco), niin ei mitään havaintoa.

Lähetetty: 02 Tammi 2006 13:21
Kirjoittaja janzamar
monissa kansissa se ykköspytty on vielä merkattunakin.
elikkä no1 Saattaa olla kohonumerona jossain kohtaa kannen kyljessä tai sisäpuolella. ..en oo tuosta sisäpuolen merkistä kyllä mitenkään varma..
jotain hataraa muistikuvan tapaista.

Lähetetty: 03 Tammi 2006 14:08
Kirjoittaja EscoVainaa
Paitsi jos joku on purkanu sen jakajan ja laittanu akselit puolikierrosta väärään asentoon :?

Nimimerkillä kokemusta on :twisted:

en tiiä

Lähetetty: 03 Tammi 2006 14:14
Kirjoittaja Kaketsu
aukaisin virranjakajan sen jälkeen kuin nämä ongelmat tuli.vaihdoin sen herätinanturin sinne.1 tulpan laitoin klo 11-12 kohdalle ja siitä eteenpäin

Re: en tiiä

Lähetetty: 03 Tammi 2006 15:59
Kirjoittaja JesseT
Kaketsu kirjoitti:aukaisin virranjakajan sen jälkeen kuin nämä ongelmat tuli.vaihdoin sen herätinanturin sinne.1 tulpan laitoin klo 11-12 kohdalle ja siitä eteenpäin
Toivottavasti vastapäivään :)

Lähetetty: 03 Tammi 2006 16:16
Kirjoittaja janzamar
..mahdoinkohan mä taas neuvoa just päinvastoin
:) no mutta hupsista ja hyvä tulee :lol:

kumpikohan

Lähetetty: 03 Tammi 2006 18:53
Kirjoittaja Kaketsu
kumpihan on nyt oikea suunta.myötäpäivään vai vastapäivään?Mä laitoin 1 tulpan klo 11-12 kohdalle ja sit 3 tulpan klo 1-2 kohdalle ja 4 tulppa 4-5 kohdalle ja 2 tulppa 7-8 kohdalle

Lähetetty: 03 Tammi 2006 18:56
Kirjoittaja VesQ
No sehän riippuu kumpaan suuntaa pyörijä/jakaja pyörii. Joko startilla pyöräytät konetta tai iso vaihde päälle ja liikutat autoa eteenpäin ja katsot kumpaan suuntaan pyörijä pyörii

Lähetetty: 03 Tammi 2006 20:05
Kirjoittaja Jaakko85
Sytytysjärjestys jos cvh 1342 ja jos ohv niin 1243, ilmeisesti se oli kuitenkin tuo cvh, kun toisesta topiikista luin että 1.6 kone ja oletan sen olevan sama.... Niin ja ykkössylinteri tosiaan jakopään puolella..

Lähetetty: 04 Tammi 2006 10:23
Kirjoittaja EscoVainaa
Jakaja pyörää "eteenpäin" ts. vastapäivään jakajan puolelta katsottuna.

selvitystä

Lähetetty: 05 Tammi 2006 16:30
Kirjoittaja Kaketsu
elikkäs voiskohan olla mahdollista että olisin pyöräyttäny jakajaa sen puoli kierrosta kun aukaisin sen ja vaihdoin sinne sen anturin?ja onko se nyt niin että 1 tulppa tulee virranjakajan kanteen klo 11-12 kohdalle ja 3 tulppa 7-8 kohdalle ja 4 tulppa 4-5 kohdalle ja 2 tulppa 1-2 kohdalle kun järjestys oli se 1342?

Lähetetty: 05 Tammi 2006 17:06
Kirjoittaja janzamar
jos et ole nostanut jakajaa ylöspäin/irti paikaltaan niin tuskin on liikkunut?

Lähetetty: 05 Tammi 2006 17:08
Kirjoittaja VesQ
No sen jakajan kannen pystyy monissa laittamaan 180 astetta väärinpäin,

jos oon

Lähetetty: 05 Tammi 2006 22:50
Kirjoittaja Kaketsu
Paitsi jos joku on purkanu sen jakajan ja laittanu akselit puolikierrosta väärään asentoon

Nimimerkillä kokemusta on

niinku joku tos ylhäällä kirjoitti...pitää huomenna kattoa tuleeko tulpille kipinää ollenkaan...