Puma 1.7 ecun resetointi ja muita kysymyksiä
Lähetetty: 16 Kesä 2012 09:19
Vm. -98 ja 98tkm ajettu 1.7 puma alkoi nykimään ajossa ja syyksi paljastui lambda-anturi josta oli piuhat sulaneet näkyviin. Ostin uuden anturin ( alkuperäisen ) ja nykiminen loppui siihen mutta nyt on parinsadan kilometrin matkalla kaksi kertaa "buuannut" kylmäkäynnistyksen jälkeen kun on ajanut muutaman kilometrin eli kone alkanut juuri lämpenemään normaalilämpöön. Muuten vetää hyvin ja vastaa kaasuun hienosti, minkäänlaista nykimistä ajossa ei ole. Tuli mieleen että olisko tuo ecu pitänyt resetoida tuon lambda-anturin vaihdon jälkeen , siinä kun näytti olevan joku tarvikeanturi joka oli päästä hieman erilainen kuin tuo fordin oma ? Miten se resetointi tarkalleen ottaen tehdään ja mitä siinä tapahtuu eculle ? Kertokaapas vielä pöljälle miten tuon kaasuläppäkotelon huoltopuhdistus tehdään , käykö siihen sama aine kuin maffin lankoihin tarkoitettu spray ? Meinasin että en irroita asentotunnistinta vaan koko kotelon ja putsailen silleen , eikös läpän joudu kalibroimaan jos anturin käyttää irti ? Sitten vielä lopuksi , mikä on puumassa normaali moottorin lämpömittarin näyttölukema , minulla neula pysähtyy siihen "normal" - sanan N-kirjaimen kohdalle eli mitta-asteikon alkupäähän ? Mites muut puumalla ajavat , onko teillä samoin vai näyttääkö minulla liian kylmää lämpötilaa. Talvipakkasilla auto on kyllä lämmin ja kuumaa ilmaa tulee kunnolla mutta kun ei jäähdytys nesteen lämpötilasta ole tarkempaa tietoa niin tuli mieleeni että onko lämpötilaa mittaava anturi älyissään.