terve. aattelin kirjottaa pienen selosteen tosta imusarja operaatiosta.
elikkäs ite tein operaation näin,
1, akku irti (välttää vikakoodit mutta orggis radio menee tilaan jonka saa pois koodilla)
2, moottorin päällinen pois
3, kaikki johdot pois edestä. (eli ihan kaikki mitkä on vähänkään imusarjan edessä. merkkaa hyvin)
4 ilmanputsarin torvi irti.
5,kaasuläppä irti, 4 pulttia.
6, kaasuläpän alla on moottori mikä ohjaa läppä akselia, ota irti akselista.
7,imusarjan pultit (
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... take17.jpg)
yhtä pulttia ei ollut merkattu tohon kuvaan. pää puskurin alle niin pultin kyllä näkee selvästi.
8,imusarjassa on muutama alipaine letku kaarteen sisäpuolella, irti vaan.
9, imusarja pois.
10, imusarjan oikealla puolella on 2 torx pulttia mikä pitää läppäakselia paikallaan, ota irti.
11, vedä akseli pois imusarjasta, voi kanittaa hieman mutta tulee kyllä pois kun nitkuttelet sitä.
12, ota läppä irti runkoineen, tulee kun käännät ja nostat.
13, poista kaikki läpät rungoista.
14, varmista että imusarjan putkien välissä olevat metalliset ohjarit ei tule pois kolosta
(noin 20mm pitkä ympyrä jossa neliskanttinen sisus jonka läpi akseli menee)
15, kun läpät on pois niin paina rungot takaisin imusarjaan.
16,laita akseli takaisin. (menee paikalleen kun pyörittelet edestakaisin akselia ja työnnät paikalleen)
17, loput pitäisi saada kasaan käyttäen maalaisjärkeä
voit laittaa akselin moottorin takaisin kiinni akseliin. anturit sun muut kaapelit kiinni niin pitäisi olla kunnosa.
ja näin olet säästännyt 700€ jonka ford merkkikorjaamo olisi laskuttannut uuden imusarjan asennuksesta
laitahan viestiä kun olet saannut operaation valmiiks. toivottavasti ohjeesta jtn apua, itellä meni 3 tuntia aikaa kun ei ollut ohjetta =)