Sivu 1/1

-01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 14 Kesä 2012 20:46
Kirjoittaja alska
Mistähän tuo ääni tulee kun painaa kaasua niin ihan vaimea kohina kuuluu jostain konehuoneesta.. ja kohina loppuu aika kun nostaa jalan kaasulta.. eikä ääni kovene vaikka miten polkee lanttua pohjaa.

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 18 Kesä 2012 10:12
Kirjoittaja Slx_
Itsellä 2 litrainen duratec ja samaa ääntä olen ihmetellyt. Minusta ääni kuulostaa enemmän vihellykseltä/huminalta.

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 18 Kesä 2012 17:26
Kirjoittaja makzy
itellä myös kuuluu rohinaa. imuläpät ei voi olla kun ne poistin. :lol: eikä voi olla myöskään moniuraremmin ohjain/kiristin/ vesipumppu, just uusin ne 1 tunti sitten.. nokka-akselista se ei kuulu. kuuluu ihan selväti moniuraremmin tienoilta.. lauturi on myös uusi. eli eipä itellä jää paljon muuta vaihtoehtoa kuin ohjaustehostimen pumppu tai ilmastoinnin kompura, jos sitä vaikka oottasi sen aikaa että toinen antaa periks. :D tyhjäkäynnillä ei rohise yhtään. mutta hieman kun antaa kaasua niin rohisee noin 10sec, sen jälkeen loppuu.

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 18 Kesä 2012 20:39
Kirjoittaja traasbet
Veret kohisee päässä kun auto ei kiihdy 8) Mulla ainakin kohisee kun esim. auto käynnissä ja vähän liikuttaa rattia,tehostin äänen ikäänkuin kuulee sisälle.

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 18 Kesä 2012 20:42
Kirjoittaja yritäedes
traasbet kirjoitti:Veret kohisee päässä kun auto ei kiihdy 8)
:lol: Päivän paras!

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 06:50
Kirjoittaja alska
jos kanssa alottelis tosta imuläppien poistosta, eikös se ollu aika peace of cake

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 10:29
Kirjoittaja makzy
itellä meni 3 tuntia, eka tunti oli avaimien ettimistä. siellä on sitten muutama pultti aika hyvin piilossa. imusarjan alapuolella on yks pultti joka on lohkossa kiinni, itellä meni hetku ku tajustin. joudut myös ottaa kaasuläpän irti että saat sen akselin pois, onnistuis myös sillaan että otat pelkästään kaaasuläpän asentoanturin. mutta jos sen mee ottaan pois niin todennäkösesti sitä ei saa koskaan samalla paikalle takasin.( voi tulla käymishäiriöitä) ota myös kaikki johot suosiolla pois edestä.
vakio radio niin menee koodi tilaan jos otat akun irti, jos et tahdo vikakoodeja niin ota akku irti ja siinä imusarjan alapuolella on startti että jos et ota akkua irti niin ei kannata tiputtaa ainuttakaan pulttia sen päälle (navat oli just hyvällä kohalla) :D .radion koodin saat täältä, oma topic siihen.
toivottavasti oli jtn apua.

ps: itellä ei vakuttannu mihinkään vaikka poistin ne läpät.

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 15:01
Kirjoittaja alska
joo päätän kans jättää nuo imuläpät myöhemmälle kun tehot muuten tallella ja tossa tarkemmin kuunteli niin kyllä se sieltä laturi/ilm kompura puolelta tulee. Laturi ainaki ihan mustunu ajan saatossa et sitä rassaamaa puhtaaks :wink:

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 16:34
Kirjoittaja makzy
Itellä ei kolissu läpät vielä. Mutta kun läpät oli kädessä niin sai huokaista helpotuksesta. Oli kulunnu niin paljon että ei kauaa olis menny että olis menny moottoriin.

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 18:38
Kirjoittaja alska
ei täällä sattuis olemaa ihan tarkkaa selostetta operaatiosta.. ? parempi lukea kunnolla ennen ku alkaa ominpäin häsläämää

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 19:54
Kirjoittaja makzy
terve. aattelin kirjottaa pienen selosteen tosta imusarja operaatiosta.
elikkäs ite tein operaation näin,
1, akku irti (välttää vikakoodit mutta orggis radio menee tilaan jonka saa pois koodilla)
2, moottorin päällinen pois
3, kaikki johdot pois edestä. (eli ihan kaikki mitkä on vähänkään imusarjan edessä. merkkaa hyvin)
4 ilmanputsarin torvi irti.
5,kaasuläppä irti, 4 pulttia.
6, kaasuläpän alla on moottori mikä ohjaa läppä akselia, ota irti akselista.
7,imusarjan pultit (http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... take17.jpg)
yhtä pulttia ei ollut merkattu tohon kuvaan. pää puskurin alle niin pultin kyllä näkee selvästi.
8,imusarjassa on muutama alipaine letku kaarteen sisäpuolella, irti vaan.
9, imusarja pois.
10, imusarjan oikealla puolella on 2 torx pulttia mikä pitää läppäakselia paikallaan, ota irti.
11, vedä akseli pois imusarjasta, voi kanittaa hieman mutta tulee kyllä pois kun nitkuttelet sitä.
12, ota läppä irti runkoineen, tulee kun käännät ja nostat.
13, poista kaikki läpät rungoista.
14, varmista että imusarjan putkien välissä olevat metalliset ohjarit ei tule pois kolosta
(noin 20mm pitkä ympyrä jossa neliskanttinen sisus jonka läpi akseli menee)
15, kun läpät on pois niin paina rungot takaisin imusarjaan.
16,laita akseli takaisin. (menee paikalleen kun pyörittelet edestakaisin akselia ja työnnät paikalleen)
17, loput pitäisi saada kasaan käyttäen maalaisjärkeä :D

voit laittaa akselin moottorin takaisin kiinni akseliin. anturit sun muut kaapelit kiinni niin pitäisi olla kunnosa.
ja näin olet säästännyt 700€ jonka ford merkkikorjaamo olisi laskuttannut uuden imusarjan asennuksesta :D

laitahan viestiä kun olet saannut operaation valmiiks. toivottavasti ohjeesta jtn apua, itellä meni 3 tuntia aikaa kun ei ollut ohjetta =)

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 20:07
Kirjoittaja traasbet
Kannattaa ottaa imusarjasta tyhjäkäyntimoottori irti jotta saat flektin nostettua pois tieltä. Lisäksi auton maski ja oikea ajovalo pois,helpottaa alapuolella olevien 13mm imusarjan pulttien irroittamista. Lisäksi suosittelen teleskooppi magneetin ja otsalampun hommaamista.

Miksi jättää sinne imusarjaan läpätön metalliakseli kolisemaan väljiin hahloihinsa? vedät sen sieltä tangon puoleisesta päästä kokonaan pois ja tiputtelet läpät mäkeen matkalta+holkit. Nopeasti kuivuvaa tiivistemassaa reikiin maltilla ja odottelee pari päivää kuivumista. Imukurkkujen kumitiiviteet kannattaa putsata ja voidella silikonirasvalla. Akkua ei tarvi irroittaa mutta jos haluaa tilaa se helpoittaa kun sieltä näkee paremmin imusarjan alle,tosin ne pultit saa käsikopelolla poistakaisin.

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 20:22
Kirjoittaja makzy
avasin uuden ketjun "projektit" osioon

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 20:23
Kirjoittaja makzy
traasbet kirjoitti:Kannattaa ottaa imusarjasta tyhjäkäyntimoottori irti jotta saat flektin nostettua pois tieltä. Lisäksi auton maski ja oikea ajovalo pois,helpottaa alapuolella olevien 13mm imusarjan pulttien irroittamista. Lisäksi suosittelen teleskooppi magneetin ja otsalampun hommaamista.

Miksi jättää sinne imusarjaan läpätön metalliakseli kolisemaan väljiin hahloihinsa? vedät sen sieltä tangon puoleisesta päästä kokonaan pois ja tiputtelet läpät mäkeen matkalta+holkit. Nopeasti kuivuvaa tiivistemassaa reikiin maltilla ja odottelee pari päivää kuivumista. Imukurkkujen kumitiiviteet kannattaa putsata ja voidella silikonirasvalla. Akkua ei tarvi irroittaa mutta jos haluaa tilaa se helpoittaa kun sieltä näkee paremmin imusarjan alle,tosin ne pultit saa käsikopelolla poistakaisin.

Imusarja tulee kyllä pois irroittamatta flektiä, mutta on kyllä mukavampi kun on tilaa.
itse jätin akselin paikalleen juurin tuon takia että ei ollut aikaa odotella paria päivää että liima kuivaa. :D

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 20:35
Kirjoittaja traasbet
makzy kirjoitti:
Toi on kyllä tosi,wurthin musta rtv tuntui että ei kuivu ikinä,mutta kolmantena päivänä päätin että nyt lähetään ajamaan ja hyvinpä ne tais sinne jämähtää, lämpö osaksi nopeuttaa kuivumista ja siellä imusarjassa on kuitenkin se joku 60astetta plussaa :D

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 21:43
Kirjoittaja Wildchild
Tarviiko projektiin hommata imusarjantiivistettä ect?

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 22:01
Kirjoittaja makzy
Ite en vaihtannu. Laitoin silikoonitiivestettä nokareen.

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 22:14
Kirjoittaja Wildchild
Nii onkos siel kumitiiviste, kuten esim v-6 mosassa?

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 19 Kesä 2012 23:17
Kirjoittaja makzy
juu sielä on "o-renkaat"

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 20 Kesä 2012 07:21
Kirjoittaja alska
Iso kiitos.. illalla infoa miten meni... tai sit mun tunnus katoaa täältä ja aamulla on yks musta mondeo myynnissä :D

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 20 Kesä 2012 07:28
Kirjoittaja traasbet
Hei ei niitä turhaan kannata ottaa pois imusarjasta jollei oikeasti pidä mekkalaa. Naputus kuuluu joillakin tyhjäkäynnillä ja joillakin veto päällä 2000rpm paikkeilla. Mutta jos sulla ne siellä oikeasti ääntää, nykäse imusarjan päältä se musta alipaineletku irti ja pitäisi nakutuksen loppua. Tässä tapauksessa voisi olla aiheellista purkaa rojut pois imusarjasta.

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 20 Kesä 2012 08:14
Kirjoittaja makzy
http://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ
kyseisellä videolla testataan imuläppien kunto.
testissä kuulee todella hyvin kun läpät kolisee =)

mutta kuten ite kirjoitin itellä ei naputellut paljon vaikka oli todella pahasti kulunnut.
mutta todennäköisesti omaan mondeoon on jossakin vaiheessa vaihettu tuo imusarja, ajettu kun on 350tkm.

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 20 Kesä 2012 22:57
Kirjoittaja alska
kokeilin itse tuota videolla näytettyä tyyliä ja pieni muutos kohinaan tulee kun ottaa letkun irti mutta ei kyllä tollasta kolinaa oo itelläkää :D kunhan sais jollai noi puhaltimetki toimimaa oikein ni sit olis auto suht tikissä

Re: -01 duratec 1.8i kohinaa

Lähetetty: 29 Loka 2012 12:44
Kirjoittaja Erik302
makzy kirjoitti: http://www.youtube.com/watch?v=hjRIsLwvjZQ
kyseisellä videolla testataan imuläppien kunto.
testissä kuulee todella hyvin kun läpät kolisee =)
Tuttu saundi. No onneks tuossa rvan autossa ei ehkä ihan yhtä äänekäs, mutta kuitenkin tunnistettava. Kai tässä joutuu töihin jossain vaiheessa. :|