Sivu 1/1
mondeo ja tyhjäkäynti....
Lähetetty: 25 Helmi 2005 20:18
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
aikasemmi nyki pienilläkierroksilla ja vikamuisti valitti pakokaasujentakaisinkierrätyksestä... joku osas neuvoa mite nykimine häviää(alipaineletku tulppaamalla) ja loppu nykimiset,MUTTA tilalle tuli toinenvika. auton liikkuessa kytkin pohjassa tai vapaalla tyhjäkäynti on 1500-2100r/min. ei isovika mut.... ja kun auto pysähtyy ni tyhjäkäynti laskee aina 900r/min.... mikä auttas?????????? auto on -95 1.8l mondeo
Lähetetty: 25 Helmi 2005 21:16
Kirjoittaja Regu
Muistaakseni kytkin pohjassa rullatessa kierrosten kuuluukin olla yli 1000rpm
Ford asentaja joskus puhui tälläisesta ominaisuudesta
Lähetetty: 25 Helmi 2005 21:50
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
juu, kierrokset pitääki olla vähäyli tonni, mu jääpi vähäturhan korkeelle. tietysti on mahd et joku ilmavuoto o jääny,mut epäilenpä. pitää tarkastella vielä jos ei muita ratkasuja löydy...
Lähetetty: 26 Helmi 2005 00:36
Kirjoittaja Monteonisti
Meilläkin toisesta voortista on EGR tulpattu, toisesta ei, tuossa tulpatussa meinaa kierrokset jäädä korkealle kun yrittää moottorijarrutusta tai vaihtaa tai löysää kaasun ja painaa kytkimen pohjaan. Kiinostas mahdollinen vika vai onko se "ominaisuus"? Paikallaan kierrokset on OK!

Lähetetty: 26 Helmi 2005 17:21
Kirjoittaja siipicossu
En ole huomannut eroa tulppauksen jälkeen tyhjäkäynnissä.
Lähetetty: 26 Helmi 2005 20:58
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
pitää varmaa yrittää tutkii niit liitoksii jos se auttas, eihäse isovika o ,mut... ei viittis autoo vaihtaa tollasentakii
Lähetetty: 26 Helmi 2005 22:56
Kirjoittaja Monteonisti
Yks mahdollisuus on kytkimen asentotunnistin ja toinen ohjaustehostimen paineanturi!

Lähetetty: 28 Helmi 2005 23:38
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
onkohan -95 vuoden mondeossa tollasii hienouksii??
Lähetetty: 01 Maalis 2005 23:40
Kirjoittaja Monteonisti
Paineanturi on, toisesta en varma!

siitä tyhjäkäynnistä...
Lähetetty: 13 Touko 2005 21:16
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
en o viittiny perehtyy toho tyhjäkäyntii vieläkää.... mutta eräs jolla oli sierra aikasemmi ni ilmeni sama vika, kun miul.. oli montavuotta kunnes kerran selvis että oli asennettu väärä lamda anturi ja oikean vaihdettuaan rupes toimii... miulla vaihdettu lamda anturi jonkajälkee oireet ilmeni.. (suurinpiirtein) voiskohan olla mahdollista? kuka sattus tietää minkälainen pitäs oikeesti olla anturin että ois oikeenlaine?
Lähetetty: 13 Touko 2005 23:42
Kirjoittaja Monteonisti
Kysy Voortilta!

Viallinen MAF-anturikin voi aiheuttaa outoja oireita!

Tiedostojeni mukaan Lambda-anturiin pitäisi mennä 4 piuhaa, ne on kait liittimessä "neliön" muodossa?

Lähetetty: 14 Touko 2005 09:26
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
juu, pitää kysyy, mut luultavasti saan taas poliitikon vastauksen jossa kierrellään asiaa ja heitetään jotain ympäripyöreitä... niinkun aikasemminki. ja sanoovat että tuo tänne se auto ni katotaa!! ja lasku tulee vähintään 5tunnista jossa auto on saanut vain valohoitoa!! mut pitää kuiteki kysyy!

Lähetetty: 14 Touko 2005 10:13
Kirjoittaja TeRoK
Kaasuläpä kotelo kannattaa ja ottaa auki ja putsata läpät. Ja tyhjäkäynti venttiili. Toi EGR paskastaa ne yleensä. Jos niitä ei siis sen tulppaamisen jälkeen oo putsattu.
Toi Lambda vika on ja hyvin mahdollinen. Eikös niitä oo lämmitettäviä ja ei lämmitettäviä. Jos on siinä menny ristiin.
Lähetetty: 14 Touko 2005 10:19
Kirjoittaja ZyaS
lämmitettävän ja tavallisen ero on se että lämmitettä toimii heti moottorin käynnistyttyä ja kuulemani mukaan pelittää myös tyhjäkäynnillä kun taas tavallinen alkaa pelittämään vasta kun pakokaasut on sitä tarpeeks lämmittäny ja tarvitsee niitä lämpimiä pakokaasua toimiakseen niin ei välttämättä pelitä tyhjäkäynnillä
Lähetetty: 14 Touko 2005 20:38
Kirjoittaja grebe
Toi viankuvaus käy nappiin huonosti toimivaan tyhjäkäyntiventtiilin. Liikkeessä kierrosten pitää olla karvan yli tonnin, ei kahta tonnia. Paikallaan ollessa tyhjäkäynti tasaantuu ja toimii huonollakin tyhjäkäyntiventtiilillä. Aivan ensimmäisenä etsisin vikaa siitä.
Lähetetty: 14 Touko 2005 22:28
Kirjoittaja Monteonisti
Meidän Voortilla tulostavat "räjäityskuvan" ilmaiseksi kun kysyy tarkemmin jostain osasta!

On kait jossain huonompi palvelu?

Lähetetty: 15 Touko 2005 02:30
Kirjoittaja grebe
Monteonisti kirjoitti:Meilläkin toisesta voortista on EGR tulpattu, toisesta ei, tuossa tulpatussa meinaa kierrokset jäädä korkealle kun yrittää moottorijarrutusta tai vaihtaa tai löysää kaasun ja painaa kytkimen pohjaan. Kiinostas mahdollinen vika vai onko se "ominaisuus"? Paikallaan kierrokset on OK!

Et ole sattunut koettamaan sitä vian paikannusta tuosta niin paljon puhutusta tyhjäkäyntiventtiilistä? Miksi tehdä asioita vaikeammin kuin helpomin? Ja aiheuttaa vielä kaikilla komenteilla ja hymiöillä ihmetystä ja sekaannusta kaikkien "joutokäyntivaivaisten" kesken.
Lähetetty: 15 Touko 2005 23:12
Kirjoittaja Monteonisti
Putsattu on, mutta ei auttanut!
Lähetetty: 19 Elo 2006 23:29
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
joopa.... tuli syvenyttyy tossa heinäkuussa tohon kierros onkkelmaan ja vikahan OLI tossa OHJAUSTEHOSTIMENPAINEANTURISSA.. eli joku fiksu oli katkonu johdot ja taas liittäny ja taas katkassu toisen johdon.. liitin paskax ja johot näennäisesti paikalleen ja koeajolle.. toimi niiku pitääki!!
sitte vaa sikaflexillä ja sätöstelemällä liitin ehjäx..... jarruttaa jopa vaihteella ym ym ym... ja kulutus tipahti yllättävänpaljon.. aikasemmi ei alle 10l/ 100km meinannu päästä millään.. nyt menee 7-8litraa.......
Lähetetty: 20 Elo 2006 00:51
Kirjoittaja Monteonisti
Tuon tehostimen anturin voi testata kääntelemällä rattia ääriasennosta toiseen tyhjäkäynnillä, pitäs kierrosten tai motin äänen muuttua ainakin ääriasennoissa! 8)
Lähetetty: 20 Elo 2006 13:33
Kirjoittaja VOORTI MONTEO
joo.. no kyllä tuo tuntu toimivan just tolla testausmenetelmällä ainakin... ja muutenki toimii nyt hyvi, tai ainaki niiku pitääki.. ja tuo kulutuksen radikaali väheneminen on positiivistä!!!