Sivu 1/1

Venttiilin välykset

Lähetetty: 21 Huhti 2012 13:50
Kirjoittaja Partanen
Moi, mitkä mahtaa olla oikeat venttiilien välykset imu ja pako venttiileille? Ja säädetäänkö kuumana vai kylmänä?Auto siis escort vm 88 1360cc kaasutin mk 4.

Re: Venttiilin välykset

Lähetetty: 21 Huhti 2012 14:11
Kirjoittaja jppn
?? mikähän kone tuo on, outo tilavuus. :roll:
Jos 1.4CVH (1392cc), siinä on hydraulinostajat, ei voi säätää, välys aina riittävä :D
Jos taas 1.3 HCS(1297cc), siinä välykset 0.22 imu ja 0.32 pako, kylmänä.

Re: Venttiilin välykset

Lähetetty: 21 Huhti 2012 21:58
Kirjoittaja Partanen
[quote="jppn"]?? mikähän kone tuo on, outo tilavuus. :roll:
Jos 1.4CVH (1392cc), siinä on hydraulinostajat, ei voi säätää, välys aina riittävä :D
Jos taas 1.3 HCS(1297cc), siinä välykset 0.22 imu ja 0.32 pako, kylmänä.[/quote Juu tuo 1297cc kyseessä siis, kiitos kovasti.

Re: Venttiilin välykset

Lähetetty: 27 Huhti 2012 01:49
Kirjoittaja Tessu
Mulla se Valencialainen -87 siinäpä onkin jännä homma,onkin keskellä moottoria venttiilin järjestys eri HCS koneessa,ainut osa mikä käy Valenciaan on nokka-akseli ja sen vuoksi sen varalle ostinkin!
En kyl tienny et koneissa NOIN paljon eroja!

Re: Venttiilin välykset

Lähetetty: 29 Huhti 2012 01:19
Kirjoittaja emax
Juu ei ne suotta ole eri nimillä :)
Valensiassa venttiilit on P I P I P I P I ja hcs P I P I I P I P
Kuinka meinaat että nokka sopii?

Re: Venttiilin välykset

Lähetetty: 29 Huhti 2012 02:37
Kirjoittaja Tessu
Näin sanoi mootorikoneistamo mulle että käy ja onhan tuo käyny kun kaveri sen nokan jo kertalleen on sinne vaihtanu!
Ostokuitissakin lukee tyyppi mihin se kävi,ei kuulemma meinaa kunhan vaan säädöt kohillaan niin mulle sanoi ihan ammattimies!
Kyllä tuota hämmästelin ittekin ja kaverikin! tai sitten ei tiedä koneistamokaan??

Re: Venttiilin välykset

Lähetetty: 29 Huhti 2012 14:37
Kirjoittaja emax
Tessu kirjoitti:Näin sanoi mootorikoneistamo mulle että käy ja onhan tuo käyny kun kaveri sen nokan jo kertalleen on sinne vaihtanu!
:shock:
En kyllä ikinä ole kädessäni yhtä aikaa pitäny noita nokkia, mutta siinä uskossa olen ollut että jos hcs koneen nokan laittaa valenciaan missä on valencian kansi niin 3. ja 4. imusta tulee pako ja päinvastoin.

Re: Venttiilin välykset

Lähetetty: 30 Huhti 2012 00:43
Kirjoittaja Tessu
Mulle sanovat että venttiileillä ja säädöillä sekin tehdään että nokalla ei muuta merkitystä,aika kummalta se tuntu mustakin mutta kuitissa kun lukee että:Escort Fiesta 1,3 OHV (HCS) nokka-akseli ja kun soitin ja kysyin niin kaveri sano et kyl se sinne käy! puhuttiin viel lisääkin ja toistin vielä että mulla on tää Valencia niin se sano että juu juu sama on,nyt oliskin kiva tietää että ONKO SE SAMA!
Sillonhan tuo varaosa-auto on mulle moottorin osiltaan turha,muita osia kyllä käy ristiin.
Kukahan se tuonkin taas tietäis että mikä tämän jutun juoni on?
Mullekkin tuo tuli TÄYTENÄ yllätyksenä kun aloin siitä toisesta venttiilejä säätämään ja katoin et ei hel.. eipä uskonu yks kaverikaan kun sille soitin ja sekin Voortejarassannu ikänsä!

Re: Venttiilin välykset

Lähetetty: 02 Touko 2012 19:47
Kirjoittaja emax
No jos sulla on se nokka irrallaan niin koitappa vähä pyöritellä ja tutkia. Nokkapyörän puolelta kun pyörität myötäpäivään niin ensin pitää aueta pako, sitten imu, ja sitten ei mikään hetkeen aikaan. Vertaa sitten valencian venttiili järjestykseen että voiko toimia.

Ei kyllä olisi eka kerta kun noiden koneiden kans sekoillaan. On mulle kaupattu kentinkin osia fiestaan sopivina, vaikka fiestan moottori on usiamman sentin lyhkäisempikin. Jotku vaan katsoo ulkonäköä vähä sinnepäin ja toteaa että sama kone on angliassa ja ka:ssa :x

Re: Venttiilin välykset

Lähetetty: 03 Touko 2012 03:01
Kirjoittaja Tessu
Juu ei oo nokkia irrallaan yhtään,joo ei fiestaan eikä eskoon kentin osat käy ei,sitten on puhunu koneistamo palturia mutta eipä tuo mua enää haittaa kun en nokkaa tarvi.
Ittekin hieman tuota ihmettelin ja olisihan se joskus hyvä VARMA tieto saada että onko tuo vale että käy!!
Alkaa tuntumaan vaan siltä että noissa koneistamoissakin nykyään hoonataan vaan niitä kisakansia ja normi vanhoista autoista ei paljoa tiedetä,kun ei saa osista paljoa nettoa!
Ja uusia autoja ei nykyisin koneistella kun moottori on loppu on korikin jo entinen,jo o mulla sit varmaan semmonen auto taas jälleen kerran että osia ei saa kuin kotiseutumuseosta?
Kävi vähän niinku välikoppa eskon kanssa -90 luvun alussa kun pois hävitin kun AINA syy osien kalleuteen oli se että" kun rallimiehet niitä tuhoo"