Ford Escort taka-akselin irrottaminen ja alustan hitsaukset
Lähetetty: 20 Huhti 2012 20:24
Terve,
auto on 1997 mallinen Ford Escort farmari. Farmarissa on se poikittainen paksu L-palkki taka-akselina, se ei siis ole erillisjousitettu.
Kesärenkaita vaihtaessa huomasin että takapäässä alustassa on ruostevaurioita, ja jos ne kunnolla korjaa, pitäisi vähintään pakoputki ja taka-akseli irrottaa.
Miten hirveä homma on taka-akselin irrotus ? Onnistuuko mitenkään yksi puoli kerrallaan tunkin avulla ?
Entä ruostekorjaus yleisesti, vaurio on runkopalkissa taka-akselin kiinnityspulttien lähellä ja toinen vaurio takajousen vieressä. Hyväksytäänkö katsastuksessa kunnollinen hitsaus näiden osien lähellä ?
Nämä on kai turvallisuuden kannalta tärkeitä, ajan autolla 20000 km maantiellä työmatka-ajoa vuosittain. Eli räkähitsipaikkausta runsaalla massalla katsastuksen läpäisyä varten EI ole tarkoitusta tehdä.
Vai odottaako Kuusakoski Oy ?
auto on 1997 mallinen Ford Escort farmari. Farmarissa on se poikittainen paksu L-palkki taka-akselina, se ei siis ole erillisjousitettu.
Kesärenkaita vaihtaessa huomasin että takapäässä alustassa on ruostevaurioita, ja jos ne kunnolla korjaa, pitäisi vähintään pakoputki ja taka-akseli irrottaa.
Miten hirveä homma on taka-akselin irrotus ? Onnistuuko mitenkään yksi puoli kerrallaan tunkin avulla ?
Entä ruostekorjaus yleisesti, vaurio on runkopalkissa taka-akselin kiinnityspulttien lähellä ja toinen vaurio takajousen vieressä. Hyväksytäänkö katsastuksessa kunnollinen hitsaus näiden osien lähellä ?
Nämä on kai turvallisuuden kannalta tärkeitä, ajan autolla 20000 km maantiellä työmatka-ajoa vuosittain. Eli räkähitsipaikkausta runsaalla massalla katsastuksen läpäisyä varten EI ole tarkoitusta tehdä.
Vai odottaako Kuusakoski Oy ?