Sivu 1/1
suurvika diesel
Lähetetty: 10 Huhti 2012 17:45
Kirjoittaja akseli88
terve.väkisin antoivat vaihossa tollasen ducaton 1.9td kun myin mondeon.
ongelmana autossa öljyn kulutus 3L/1000km.mistään ei öljyä tipu ja savuttaakin vain kylmänä käynnistäessä.käytän 10w-40 öljyjä vaikka ohjekirja neuvoo 15w-40 käyttöä.auto vetää ja toimii muuten aivan normaalisti.
mistä vikaa voisi lähtee etsimään? vai riittääkö jos laittaa eri öljyt?
vaikkei kysymys fordeihin liity niin ajattelin silti kysyä.onhan tästä hyötyä ylipäätään saman ongelman kanssa taisteleville.
kiitos
Re: suurvika diesel
Lähetetty: 10 Huhti 2012 17:51
Kirjoittaja 1m4s0
Jos kylmänä käynnistyksessä pöläyttää niin vois olla ventiilinvarrenkumit sökönä.. voi myös olla turbo lopuillaan ja menee ölppää sen takia.
Paljoko on ajettu?
Re: suurvika diesel
Lähetetty: 10 Huhti 2012 17:55
Kirjoittaja akseli88
260tkm mittarin mukaa.aattelin just että nostas ahtoja vähä että piristys.onko iso homma vaihtaa venttiilivarren kumit tai huoltaa turbo?
Re: suurvika diesel
Lähetetty: 10 Huhti 2012 18:06
Kirjoittaja 1m4s0
No se riippuu miten työkalut pysyy kädessä. Kansi pois ja purkaa, irrotuksen takia koneistaa suoraksi ja hioa venttiilit kanteen samalla(puhdistaa karstasta=tiivistää).. vaihtaa tarvittavat tiivisteet jne.
Turboa et itse voi huoltaa, siihen on firmat... mahdollisesti laakeroivat uusiksi jne, voi olla kallista... Jos ei oo koskaa aikasemmin huollettu niin voi olla että kokonaan uusiki kannattaa laittaa, en tiedä missä tuon turbojen hinnat pyörii. Volvosta oma kokemus.
Jos nuinki paljon ajettu turbo niin voi olla kohtuu lopussa, samaten voi välttyä niiden nostolta tuoreella hyvällä turbolla joka jaksaa ahtaa.
Kannattaa netistä kahtella tuota remppaa jos alkaa tekeen, googlella eka linkki
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=4987
Re: suurvika diesel
Lähetetty: 10 Huhti 2012 18:17
Kirjoittaja JohnFinn
1m4s0 kirjoitti:Jos kylmänä käynnistyksessä pöläyttää niin vois olla ventiilinvarrenkumit sökönä.. voi myös olla turbo lopuillaan ja menee ölppää sen takia.
Paljoko on ajettu?
Venttiilinvarsien tiivisteiden vuoto tulee esille erityisesti ajolämpimällä moottorilla moottorijarrutuksissa.
akseli88 kirjoitti:260tkm mittarin mukaa.aattelin just että nostas ahtoja vähä että piristys.onko iso homma vaihtaa venttiilivarren kumit tai huoltaa turbo?
Oliskohan terveellisintä saada öljynkulutus aisoihin ennenkuin yrittää mitään tehonnostoja.
Venttiilinvarrenkumien vaihto edellyttää joko erikostyökalua venttiilien paikallapitämiseen ( = estämään sylinteriin putoamista ) tai kannen irroittamista; on siis ammattimiehen homma.
Ahtimen korjaus ja säätäminen on ammattimiehen tehtävä.
Vaikka kaikki suomalaiset luulevat olevansa automiehiä, niin luulemalla - jos sen pohjalta alkaa "asentelemaan" - ei saa aikaan kuin lisää vahinkoa.

Re: suurvika diesel
Lähetetty: 10 Huhti 2012 19:22
Kirjoittaja emax
1m4s0 kirjoitti:Jos kylmänä käynnistyksessä pöläyttää niin vois olla ventiilinvarrenkumit sökönä..
Olette molemmat oikeassa. Mutta 3 litraa/1000km, ei kyllä heti uskois että pelkästään varrenkumeista noin paljon falskaa. Tai sitten on pako-ohjuritkin jo aika sökönä.
Turbosta tuo määrä vois jo tulla helpostikkin, ja männänrenkaiden ohi, mutta savuakin pitäis kyllä jo tulla. Eikö edes silmiä kirvele?
Ookko nyt varma ettei vuoda mistää? Tuo fiiatin vinokantinen ei kovin kuuluisa ole vuotamattomuudesta...
Re: suurvika diesel
Lähetetty: 10 Huhti 2012 21:47
Kirjoittaja juhve
renuissa on ihan normaalia et vie litran tonnilla
Re: suurvika diesel
Lähetetty: 10 Huhti 2012 22:19
Kirjoittaja emax
Niin, kumpikohan tässä on..
Fiat vai
renu
Re: suurvika diesel
Lähetetty: 15 Huhti 2012 17:07
Kirjoittaja 1696
>260tkm mittarin mukaa.
Ducaton moottorin on funtsittu tehtaan puolesta olevan maalissa noilla kilsoilla.Kannattaa tehdä johtopäätökset sen mukaan.
Re: suurvika diesel
Lähetetty: 17 Huhti 2012 20:19
Kirjoittaja akseli88
jäteöljyä kävin hakemassa 20 litraa ja sitä sitte lisäilen tarpeen tullen
Re: suurvika diesel
Lähetetty: 28 Touko 2012 01:51
Kirjoittaja Tessu
Niin se lukee Riesankin ohjekirjassa et litra per tonni ei ole hälyyttävää kulutusta öljylle (taisivat tietää jo tehdessä et ohjurin gummit ei kestä)?eheeh