Sivu 1/2
Turbon koko
Lähetetty: 25 Joulu 2005 17:44
Kirjoittaja Qtka
Osaisko joku kertoa minkälaisiin tehoihin ja minkä kokoisella koneella päästään kun turbon mitat ovat suunnilleen seuraavat: Pakosiipi 54mm pako a/r ~0,6mm ja imusiipi 42mm ja a/r ~0,74
Re: Turbon koko
Lähetetty: 25 Joulu 2005 19:44
Kirjoittaja jaska74
kerro mielummin ahtimen merkki ja malli...
Lähetetty: 25 Joulu 2005 20:04
Kirjoittaja NiceMan
Liian pieni kuitenkin

Lähetetty: 25 Joulu 2005 20:20
Kirjoittaja Qtka
Liian pieni kuitenkin
Sehän se tässä arveluttaa
Merkki on Holset ja malli on nähtävästi H1A
Lähetetty: 25 Joulu 2005 20:21
Kirjoittaja ZyaS
Lähetetty: 25 Joulu 2005 22:09
Kirjoittaja Jaakko85
Veikkkaus, että riittää 2litraisessa ~250hv asti.
Lähetetty: 25 Joulu 2005 22:10
Kirjoittaja turbiiniriesa
Qtka kirjoitti:
Sehän se tässä arveluttaa
Merkki on Holset ja malli on nähtävästi H1A
olisko joku max. 200hv tuommosella ahtimella.muistaakseni se mun ensimmäinen ahdin oli mallia tuommonen,jos muistan oikein.
Lähetetty: 26 Joulu 2005 12:21
Kirjoittaja Qtka
No mutta 250 kuulostaa jo hyvältä ja kyllä sillä kahdellasadallakin jo alkuun pääsee....toivottavasti...
Lähetetty: 27 Joulu 2005 14:39
Kirjoittaja Kessi
Qtka kirjoitti:No mutta 250 kuulostaa jo hyvältä ja kyllä sillä kahdellasadallakin jo alkuun pääsee....toivottavasti...
Ja kun loppuu kesken, niin ei muuta kun toista samanmoista viereen!.. Noita kun saa käytettynä kohtuu edukkaasti... Kunnosta sitten tiedä

...
Lähetetty: 27 Joulu 2005 15:43
Kirjoittaja ft79
kyllä sen sitte huomaa kun hajoo....
voi vähä öljy haiskahtaa...

Lähetetty: 30 Joulu 2005 14:13
Kirjoittaja Arska
Ehkä olisi viisaampaa miettiä ensin minkälainen ahdin moottoriin on hyvä, eikä sitä minkälainen moottori on ahtimelle hyvä... Noita dieselin ahtimia voi korkeintaan yrittää tarjota vaihdossa turbokorjaamolle kun ostaa ihan sopivan.
Lähetetty: 30 Joulu 2005 18:24
Kirjoittaja turbiiniriesa
Arska kirjoitti:Ehkä olisi viisaampaa miettiä ensin minkälainen ahdin moottoriin on hyvä, eikä sitä minkälainen moottori on ahtimelle hyvä....
mitä vie,ensin hommataan ämpärin kokonen ahdin ja siihen ruvetaan suunnitteleen jonninmoista mjuuttoria

Lähetetty: 31 Joulu 2005 12:58
Kirjoittaja Toniska
Sitten taas viisas turboon liittyvä kysymys
Tarviikos vaihtaa sisuskaluja jos lykkäisin turbon kylkeen tosi pienen turbon että saisin alkuus vaikka 150hv et tarviiko jo noihin tehoihin vaihtaa kestävemmät sisuskalut koneeseen????
Lähetetty: 31 Joulu 2005 13:05
Kirjoittaja Sultzi
Turbon kylkeen pieni turbo

Lähetetty: 31 Joulu 2005 13:41
Kirjoittaja Bootsi
Kannattais ehkä lueskella tekniikka kirjallisuutta, tai näitä eri autokerhojen sivustoja ja kattoa mitä muut on tehneet ja miksi..

Lähetetty: 31 Joulu 2005 14:05
Kirjoittaja Jaakko85
Toniska kirjoitti:Sitten taas viisas turboon liittyvä kysymys
Tarviikos vaihtaa sisuskaluja jos lykkäisin turbon kylkeen tosi pienen turbon että saisin alkuus vaikka 150hv et tarviiko jo noihin tehoihin vaihtaa kestävemmät sisuskalut koneeseen????
Kyllä se ainakin vähänaikaa kestää. Enemmänkin. Mutta pistä yks sopivankokonen ahdin vaan.
Lähetetty: 31 Joulu 2005 14:27
Kirjoittaja turbiiniriesa
Toniska kirjoitti:Sitten taas viisas turboon liittyvä kysymys
Tarviikos vaihtaa sisuskaluja jos lykkäisin turbon kylkeen tosi pienen turbon että saisin alkuus vaikka 150hv et tarviiko jo noihin tehoihin vaihtaa kestävemmät sisuskalut koneeseen????
kyllä 2.0 ohc 150hv kestää,jos se on kunnossa eli ei vetele viimmesiään.hyväkuntonen pata niin pitäs kestää.toki kaikki rikki saa,mut järkevällä ajolla kestää kyllä.otetaanhan vapareistakin helposti tollasia lukemia ulos.
ei siinä mitään kahta turboo tarvita jos tosta nyt oikeen ymmärsin.joku pieni puhallin kiinni ja eikun vetoo

Lähetetty: 31 Joulu 2005 14:28
Kirjoittaja jaska74
eikai stokka-turbossakaan oo muuta kun eri kansipahvi ja öljynlauhdutin
Lähetetty: 31 Joulu 2005 14:36
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:eikai stokka-turbossakaan oo muuta kun eri kansipahvi ja öljynlauhdutin
No se ei olekaan mikään hyvä esimerkki siitä miten turbokone kannattaa tehdä ainakaan mun mielestä. Mutta vakio-alakerta kestää ihmeen hyvin jos tosiaan ei oo joku loppuunajettu pas-ka. Hyvätkin vehkeet saa särjettyä väärällä käytöllä...
Lähetetty: 31 Joulu 2005 15:41
Kirjoittaja Toniska
Pikku kirjotus virhe tuli
Eli toi on vapari kone ja sen kylkeen aattelin laittaa jonkun pikku turbon et sais alkuus ees sen 150hv.... eli koneen pitäs kestää jos ei ihan kunnolla revittele...
Lähetetty: 31 Joulu 2005 15:54
Kirjoittaja jaska74
kunnon kansipahvi ja alakerran laakerin niin kestää jos paineet on --> 0.5
Lähetetty: 31 Joulu 2005 15:59
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti:kunnon kansipahvi ja alakerran laakerin niin kestää jos paineet on --> 0.5
Kyllä siihen vaan vaikuttaa muukin asia kuin tuo ahtopaine, eli melko mahdoton sanoa näin netistä käsin mikä kestää ja mikä ei..

Lähetetty: 31 Joulu 2005 16:10
Kirjoittaja turbiiniriesa
nakutuksen kanssa kannattaa olla tarkkana jos et meinaa yhtään pudottaa puristuksia.yks konsti jos nakuttaa on koittaa laittaa hiukan sytkää myöhäsemmälle.toinen tärkee olis seosmittari et näkee ettei kone käy liian laihalla.
eli jos soppaa riittää ja ei nakuta ni ei toi 150 hv järkiajolla hyväkuntosta orkkiskonetta pitäs rikkoo.
ehkä kuitenkin jo aiemmin mainittu parempi kansipahvi kannattaa laittaa.esim cossun orkkispahvi on hyvä ja niitä saa noin 50e yksityisiltä uutena.
Lähetetty: 31 Joulu 2005 16:39
Kirjoittaja kekkonen
Öljysuihkutus männille olis kans hyvä asentaa aina kun turbojen kanssa pelaa?.Vai mitä?.
Lähetetty: 31 Joulu 2005 16:43
Kirjoittaja Jaakko85
kekkonen kirjoitti:Öljysuihkutus männille olis kans hyvä asentaa aina kun turbojen kanssa pelaa?.Vai mitä?.
Niin tuskinpa siitä haittaa on.