Sivu 1/1
ST200 Kannet ym.
Lähetetty: 26 Maalis 2012 09:49
Kirjoittaja Perttu
Hei vaan.
Olen vajaan vuoden verran ollut suht onnellinen st200 (mk2) omistaja ja nyt on tullut aika alkaa kutittelemaan tuota moottoria. En haulla ainakaan löytänyt juuri mitään st200 viritykseen viittaavaa mutta onko täällä sellaista kukaan tehnyt? Erityisesti kiinnostaa että onko kansille tehnyt kukaan mitään onnistuneesti. Ostin itelleni varakannet että voin niitä rauhassa mittailla ja tutkia josko niistä saisi jotain vielä irti. Jos moottorissa on joku kohta joka ei lisätehoja kestä niin kertokaa ihmeessä.
Re: ST200 Kannet ym.
Lähetetty: 26 Maalis 2012 19:28
Kirjoittaja Billie
mikset ostanu tehokkaampaa autoa heti suoraan? jos sä tosta 20-30 heppaaki saat lisää irti niin mikä se hyöty sulle siitä on? toi st200:han on kierroskone muutenkin eli saavuttaa huipputehonsa vasta 6500r/min että itte en ainakaan ikinä tekis tommoseen mitään koska en menis luottaan siihen että sisäkalut kestää paljoakaan ylimäärästä rasitusta
Re: ST200 Kannet ym.
Lähetetty: 27 Maalis 2012 09:52
Kirjoittaja Perttu
Jaa a. Tuskin kukaan katuauton virityksestä suuria hyötyjä hakee. Toisille viritys on intohimo ja toisille mukava harrastus. Jos saan tuosta 20-30 hp lisää niin kyllä se minulle suurta iloa tuottaa. Vaparien viritys on minusta mukavaa koska siinä on haastetta.
Re: ST200 Kannet ym.
Lähetetty: 28 Maalis 2012 13:51
Kirjoittaja hoopee
No ei taida kannet olla oikea paikka aloittaa kyseisen moottorin virittämistä.
Re: ST200 Kannet ym.
Lähetetty: 28 Maalis 2012 15:20
Kirjoittaja Perttu
Perustelut? Varmasti kaikissa sarjatuotantoautojen kansissa on parannettavaa.
Re: ST200 Kannet ym.
Lähetetty: 29 Maalis 2012 07:41
Kirjoittaja hoopee
Varmasti on paranneltavaa, mutta mitä merkitystä sillä on jos virtaukset loppuu heti kanteen

Re: ST200 Kannet ym.
Lähetetty: 29 Maalis 2012 15:28
Kirjoittaja Perttu
Koneella on ajettu 200tkm EGR käytössä ja jos kanavat näyttää yhtään samalta kuin imusarja niin ei auta paljon pakoputkia tai ilmansuodattimia vaihdella. Ensimmäinen ajatus on kuitenkin putsata kanavat ja palotilat sen jälkeen mittaan virtaukset. Jos venttiileissä on paranneltavaa niin se on ainakin must homma. Aavistelen myös että virtausnopeutta voi nostaa mutta sen tietää vasta kun kannet on mitattu.
Re: ST200 Kannet ym.
Lähetetty: 29 Maalis 2012 22:15
Kirjoittaja hoopee
Eiköhän ne kanavat ole samassa kunnossa kuin imusarjakin.
Imusarja on jo itsessään melko mukavan mallinen putsattava.
Re: ST200 Kannet ym.
Lähetetty: 01 Huhti 2012 20:12
Kirjoittaja Perttu
Joo ei tiedä. Uittaakko bensassa vuorokauden ja hiekkapuhaltaa tai jotain...
Re: ST200 Kannet ym.
Lähetetty: 20 Helmi 2013 12:40
Kirjoittaja juurikinniin
Venttiilityöt kunnolla. sitten nostat bensanpainetta 4bariin.
laitat 5mm isomman kaasuläpän.
Kunnolliset peltisarjat ja samalla otat kansista pakokanavan yläosasta kolme-neljä milliä pois ja saman teet tietenkin myös pakosarjoihin.
Sitten kunnollinen moottorinohjaus.
Hiotutan virtasella nokat. 0.5mm lisää nostoja, ja näitä mainosasteita 15 lisää puolelleen.
Ehkä imulle vähemmän ja pakopuolelle enemmän.
Max teho johonkin 7200 rpm ja rajoitin 7500 rpm:n, juuri ja juuri voi nostimet toimia tuossa.
Täytyy olla hyvät öljyt. Eli ei Teboilin moniaste 10-30:stä.
Siinä on sulle 250hv.
Voit toki vaihtaa kolmen litran alakerran ja jokaiselle pytylle omat imutorvet, eli imusarjan tilalle läppärungot. Sitten vielä jyrkemmät nokat. Kevennät liikkuvien osien painot ihan minimiin. 3" putki ja max teho nousee jopa 320hv:n paikkeille. Mutta edellyttää jo kisanokkia, eli kierrosalue olisi 3000-7500, eli huono katukäytössä.
Paras konsti voisi olla laittaa kolmen litran alakerta ja muuten st200sen päälliset siihen. Kunnon putkisto ja kartat ecuun, niin sillä saisi 240-250hv vääntömoottorin!