Sivu 1/1

Focus farmari 2,0 Vm 2003

Lähetetty: 09 Maalis 2012 15:03
Kirjoittaja veeti2005
Moro!

Ongelma! Abs ja käsijarrun merkkivalot vilkkuu, välillä enemmän välillä vähemmän.
Välillä palaa max 30s. Ja aina molemmat valot, ei vain toinen. Käynyt kaksi kertaa töpselissä,
toisella kertaa paikallinen autosähkö, valot vilkkuivat koko ajan --> ei vikakoodeja
toisella kertaa RS-huolto, valot eivät vilkkuneet juuri silloin --> muistissa yksi mittariston häiriösignaali, mutta ei vikakoodeja. ei mitään muuta.

Mistä/Miten hakea vikaa? Anturit? Johdotukset? Mistä? Laakereiden kunto tarkastettu rs huollossa, ei mitään vikaa.

Tarttis katsastaa, mutta katastusmies ei päästä läpi.... Perkeles, KIIRE!
Kiitos jo etukäteen!

Re: Focus farmari 2,0 Vm 2003

Lähetetty: 09 Maalis 2012 16:30
Kirjoittaja yritäedes
Merkkivalot siis vilkkuu epäsäännöllisesti, ilman säännöllistä rytmiä? Ja jarrunestettä
on säiliössä tarpeeksi...
Omaa kokemusta asiasta ei ole, mutta muistan enkkufoorumilta lukeneeni, kuinka
samanlaisen vilkuttelun syynä oli hapettumat mittariston piirilevyssä (ei jätä vikakoodia).
Tuossa tapauksessa auttoi mittariston purku sekä piirilevyn hapettumien puhdistus sprayllä ja pehmeällä harjalla ja uusi suojalakka päälle.
Tuo on vain yksi mahdollisuus monista.

PS. Jos mittariston avaamiseen ryhdyt, se tulisi pitää pystyasennossa, ei kieputella
ylösalaisin - ettei vaimennusgeeli valu ulos.

Re: Focus farmari 2,0 Vm 2003

Lähetetty: 09 Maalis 2012 17:36
Kirjoittaja veeti2005
Merkkivalot tosissaan vilkkuu ilman minkäänlaista rytmiä, saattaa mennä viikko että ei vilku... sitten taas useampi viikko että vilkkuu koko ajan. Jarrunesteet ok.

Uusi mittaristo romarilta?

Re: Focus farmari 2,0 Vm 2003

Lähetetty: 09 Maalis 2012 21:35
Kirjoittaja yritäedes
Minä ainakaan en keksi tähän hätään muuta kohdetta. Kyllähän jarrunestemäärän anturi ja
käsijarrun valokytkin (huono kontakti) usein vilkuttavat sitä punaista lamppua, mutta miksi
ABSkin vilkkuu? Odottele vielä, ehkä jollakulla täällä on kokemusta/tietoa tuollaisesta.

Mittaristo ja kehys on vain muutamalla ruuvilla kiinni ja sähköliitännät takapuolella on
koottu yhteen; ei vaikea irrottaa. Jos mittaristo otetaan irti, ei piirilevyn ja liitäntöjen tarkastus ja puhdistus takaa ("likaisempi puoli") ole lainkaan hankalaa, takalevy on vain parilla ruuvilla kiinni.
Etupuolella käsiksi pääseminen vaatii enemmän näpräämistä: etupleksi, mittareiden
viisarit ja mittaripohja pitää askarrella irti.