Sivu 1/1

Mondeo (Zetec) ei käynnisty

Lähetetty: 09 Maalis 2012 12:18
Kirjoittaja Koorasolex
Terve!
Ensimmäistä kertaa kirjottelen kun kävi niin ikävästi, kun ajelin tossa jääradalla ja koitin mennä hienosti käsijarrulla koko mutkan, ja kun piti kiihdyttää, ei ollut lainkaan vetoa. Moottori oli sammunut ja nyt ei anna merkkiäkään käynnistymisestä. Laitoin tulpan runkoa vasten, ja kipinää ei näyttäisi tulevan. Pyörittää kyllä hyvin. Ainakin jakoremmi on ehjä, ja bensapumppu pyörii. Ennen on toiminut erinomaisesti. Olin tuntevani pari pätkäisiyä vähän ennen kuin sammui, mutten ole varma, kun ei tuo ajokaan mitään maantieajoa ollut.
Auto on 96-mallinen ja moottori 1,8 Zetec

Re: Mondeo (Zetec) ei käynnisty

Lähetetty: 09 Maalis 2012 15:26
Kirjoittaja wertin
Moro, mul on sama vika 1.6 eskortis zetekin koneel. Kone pyörii,mut kipinä hukas.

Tarkasta

Puola,puolal tulevat johdot,kampiakselin tunnistin,sulake/releboksi.

Ite oon tarkastanu kyseiset ja ei ollu ainakaan niis vikaa.
Mitä sun ohjausboksin kyljes lukee?gte,wind,stag tms?

Re: Mondeo (Zetec) ei käynnisty

Lähetetty: 09 Maalis 2012 17:08
Kirjoittaja Koorasolex
Missä päin kampiakselin tunnistin mahtaa sijaita? Perhana kun just tuli motonetissä käytyä ja kattelin Mondeon korjausopasta, mutta sanoin vielä kaverille, että ei oteta, ei siihen mitään vikaa tule.

Re: Mondeo (Zetec) ei käynnisty

Lähetetty: 09 Maalis 2012 17:34
Kirjoittaja wertin
Se sijaitsee vaihdelaatikon ja koneen välissä keulanpuolella alaviistoon. Kiinnitetty yhdellä torksilla. Kun saat sen auki niin mittaa ohmi. Ohmit pitää olla 300-550 välillä muistaakseni. Jos näyttää 0 tai ohmi heittelee kuin hullun mulk.... niin se on rikki. Kts numerosarja ni voin kattoo jos mul olis samanlainen (ylinmääräinen) tallissa.

Re: Mondeo (Zetec) ei käynnisty

Lähetetty: 10 Maalis 2012 14:02
Kirjoittaja Koorasolex
Selvä. Täytyypä mittailla kun pääsee auton luo. Tulipa mieleen kun hitsailtiin autoa ja "unohtui" irrottaa akkukaapeli, että olisiko se voinut sulattaa jotain käynnin kannalta kriittisiä johtoja tai bokseja? Vai olisiko se lakannut heti käymästä, kun hitsaamisen jälkeen on tullut ajeltua muutama kymmenen kilometriä ja hyvin on toiminut?

Mites muuten puolan saisi mitattua? Mistä johdosta pitäis puolalle mennä sähkö, et tietäis jos sähkö jää puolaan et se olis rikki.

Re: Mondeo (Zetec) ei käynnisty

Lähetetty: 10 Maalis 2012 15:29
Kirjoittaja wertin
ECU Boksin se voi hajottaa ja laturin tasaussäätimen.
Voi olla et jonku oikosulun se on tehnyt. Ite ajelin kolarin jälkeen n 8 km ja lopetti kipinän annon.
En muista miten ne johdot meni mut tält forumilt pitäis löytyy inffoa mittaukseen.

Re: Mondeo (Zetec) ei käynnisty

Lähetetty: 13 Maalis 2012 21:35
Kirjoittaja Koorasolex
Tänään vaihdettiin moottorinohjausboksi, mutta lopetti kokonaan starttaamasta, startti ei siis pyöri. Kun vaihtoi vanhan takaisin, niin pyörittää hyvin muttei käynnisty. (??)

Miten mahtaa vikakoodien luku onnistua, miten ja millä laittein?

Sitten vielä huomasin, että mittaristossakin taitaa jotakin vikaa olla, kun virrat päälle laittaessa ei syty kuin lataus -ja airbagin valo. Kai siellä nyt muutakin pitäisi palaa?

:?:

Re: Mondeo (Zetec) ei käynnisty

Lähetetty: 15 Maalis 2012 03:07
Kirjoittaja wertin
Koorasolex kirjoitti:Tänään vaihdettiin moottorinohjausboksi, mutta lopetti kokonaan starttaamasta, startti ei siis pyöri. Kun vaihtoi vanhan takaisin, niin pyörittää hyvin muttei käynnisty. (??)

Miten mahtaa vikakoodien luku onnistua, miten ja millä laittein?

Sitten vielä huomasin, että mittaristossakin taitaa jotakin vikaa olla, kun virrat päälle laittaessa ei syty kuin lataus -ja airbagin valo. Kai siellä nyt muutakin pitäisi palaa?

:?:
Sul on väärä boksi paikal ja käynnistyksen esto päällä sil boksilla. Mikä uudessa boksissa lukee kyljes ja mitä vanhassa?

Re: Mondeo (Zetec) ei käynnisty

Lähetetty: 13 Touko 2012 22:31
Kirjoittaja Koorasolex
Anteeksi vaan, että nostan vanhan aiheen, mutta jos jollekin muulle olis apua, niin kertonen vian olleen kampiakselin asentotunnistimessa, josta oli lähtenyt pala pois. Nyt toimii erinomaisesti. Lukuunottamatta hyvää ideaa tukkia EGR, jonka jälkeen auto ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä lainkaan ja lämpimänä kierrosmittarin mukaan 2 ja 3 sadan välissä :D Pitäisiköhän itsekin siirtyä ajatuksineen pois 70-luvulta ja jättää pitelemättä laitteet joistei ymmärrä :D