Sivu 1/1

Focus on vähän kylmä

Lähetetty: 21 Joulu 2005 13:38
Kirjoittaja MLu
Onko muilla samoja oireita, vai onkohan minulla termostaatti jumissa, kun Focus ei tahdo saada pidettyä lämpöjä tyhjäkäynnillä? Mittari valuu tyhjäkäynnillä jonnekin 1/4 kohdalle.

Vastaavaa Mondeossa

Lähetetty: 21 Joulu 2005 13:51
Kirjoittaja FordMondeo
Mun 98-Mondeossa on samantyyppistä ongelmaa. Tai vähän päinvastainen tilanne. Mulla tyhjäkäynnillä, jos vain jaksaa odottaa, koneen lämmöt kyl nousee ihan flektin pyörimiseen asti. Mut sit jos ajaa, että ilmavirtaa on, niin lämmöt ei meinaa millään, ainakaan talvella, nousta ees mittarin normal tasolle. Sit jos on vähän aikaa paikallaan niin sit kyl nousee.
Ei se mua haittaa. Sisällä on lämmin, päästöt on kohdallaan eikä mitään muutakaan erikoista.
Laitoin äskettäin lisävalot siihen maskin eteen. Musta tuntu, että se vähän auttoi ilmavirran kanssa. Nousee lämpö vähän paremmin kun pitkät ohjaa ilmaa hieman sivuun.

Re: Vastaavaa Mondeossa

Lähetetty: 21 Joulu 2005 13:52
Kirjoittaja SbY
FordMondeo kirjoitti:Mun 98-Mondeossa on samantyyppistä ongelmaa. Tai vähän päinvastainen tilanne. Mulla tyhjäkäynnillä, jos vain jaksaa odottaa, koneen lämmöt kyl nousee ihan flektin pyörimiseen asti. Mut sit jos ajaa, että ilmavirtaa on, niin lämmöt ei meinaa millään, ainakaan talvella, nousta ees mittarin normal tasolle. Sit jos on vähän aikaa paikallaan niin sit kyl nousee.
Ei se mua haittaa. Sisällä on lämmin, päästöt on kohdallaan eikä mitään muutakaan erikoista.
Laitoin äskettäin lisävalot siihen maskin eteen. Musta tuntu, että se vähän auttoi ilmavirran kanssa. Nousee lämpö vähän paremmin kun pitkät ohjaa ilmaa hieman sivuun.
-97 Mondeo 2.0 stw ja sama meininki. Liekkö ominaisuus?

Saattaapi hyvinkin olla

Lähetetty: 21 Joulu 2005 13:57
Kirjoittaja FordMondeo
Mul on kaverin 96-vm:ssä,(kakkos korimallissa) sama juttu kans. Ehkä se juurikin sen ominaisuus.
Mut sit taas on muutamasta, ekan korimallin mondeosta, tietoa. Ja niissä sitä "ominaisuutta" sitten ei oo.
Mene ja tiedä......
Mua ei ainakaan itseäni haittaa ennekuin siitä tulee autolle jotain haittaa....

Lähetetty: 21 Joulu 2005 14:12
Kirjoittaja riikomi
Eli perinteinen koestustapahan on, että kokeilee kädellä onko jäähdyttimen yläosaan menevä letku kuuma vai ei silloin kun lämpömittari näyttää viileämpää. Jos on, niin termari fuskaa.

Lähetetty: 21 Joulu 2005 18:55
Kirjoittaja Herkko
Ite kyllästyin jokavuotiseen termarin vaihto
rumbaan ja pidänkin koko talven
maskit tukossa,alapuolen kokonaan
ja yläpuolen keskeltä,siten että reunoilta
ilma pääsee kiertään.
Muuten ei toivoa saada lämpöjä nouseen.
Kyseessä -97 Mondeo.

Lähetetty: 21 Joulu 2005 19:53
Kirjoittaja eskomk4
Se ei vaan riitä tyhjäkäynnillä lämpöteho, kun sulla kuitenkin puhallin päällä ja lämmöt täysillä. Sehän toimii pienenä jäähdyttimenä.

Lähetetty: 21 Joulu 2005 21:37
Kirjoittaja Escortsutii
Kyllä mulla -98 escortissa lämmintä riittää ja nostaa lämmöt siihen R ja M kirjaimen väliin ja pitää ne ajaessakin siinä. Ei ole mitään virityksiä keulilla eikä pohjassa.

Lähetetty: 22 Joulu 2005 10:25
Kirjoittaja MLu
lapazu kirjoitti:Ja kuten koitin aiemmin ilmaista, se termari kannattaa vaihtaa. Se kun on kunnossa ei ongelmia ilmene. Mondeo -99, termari kunnossa eikä omituisia lämmönvaihteluita.

Miten paha nakki tuo on tehdä itse Focukseen? Edelliseen Fordiin (Fiesta MKI) teki vaikka konerempan keittiön pöydällä, mutta tuo Focus näyttää kovin mutkikkaalta :)

Lähetetty: 22 Joulu 2005 11:20
Kirjoittaja eskomk4
Siis jos ajossa lämmöt ok ja tyhjäkäynillä ei pysy normaalissa niin ei ole kyllä termostaatissa häikkää. Meillä ainakin kun pakkasta noin kymmenen astetta, lämppäri vaikka kakkosnopeudella pysähdyt ja annat käydä tyhjäkäyntiä se lämpö laskee. Kun ajoon lähtee se nousee normaaliin. Kokeileppa, kun käytät tyhjäkäyntiä sammuta lämppärin puhallin.

Ja jos auto ehjä niin ei tarvitse mitään pahveja viritellä. Eriasia tietysti nuo uudet kiisselit. Eipä ainakaan foorteista ole ikinä tukittu mitään ja lämmöt on pysyny ok.

Lähetetty: 22 Joulu 2005 20:01
Kirjoittaja Herkko
eskomk4 kirjoitti:Siis jos ajossa lämmöt ok ja tyhjäkäynillä ei pysy normaalissa niin ei ole kyllä termostaatissa häikkää. Meillä ainakin kun pakkasta noin kymmenen astetta, lämppäri vaikka kakkosnopeudella pysähdyt ja annat käydä tyhjäkäyntiä se lämpö laskee. Kun ajoon lähtee se nousee normaaliin. Kokeileppa, kun käytät tyhjäkäyntiä sammuta lämppärin puhallin.

Ja jos auto ehjä niin ei tarvitse mitään pahveja viritellä. Eriasia tietysti nuo uudet kiisselit. Eipä ainakaan foorteista ole ikinä tukittu mitään ja lämmöt on pysyny ok.
Uskonhan mie kaiken edelläkerrotun.
Mutta joskus täällä yläperällä jos mittari
kolkuttelee -30:n tienoilla,niin
aika moneen autoon joutuu
jo vähä keulaa peitteleen,jos lämpöä
hyttiin haluaa. :wink:

Lähetetty: 22 Joulu 2005 20:36
Kirjoittaja ft79
kokeilkaa:

sierrasta koko propellihärveli pois..
kumimatto (iso) syylärin eteen...

saa ajella talvellakin ikkunat auki.... 8) 8)

Lähetetty: 22 Joulu 2005 20:49
Kirjoittaja eskomk4
Vähän offtopikiksi meinaa mennä. Kaverilla tippuu lämmöt tyhjäkäynnillä, ei puhuttu riittääkö keskivertoauton lämppäri kun pakkasta n 30 astetta... Se on aika autokohtaista se lämpeneminen. Esim golf3/vento jäähdytin on niin tukossa vakiona ettei tartte peitellä vaikka yli 30 pakkasta. Mutta ei siitä sen enempää. Kokeileppa MLu ilman lämppärin moottoria tyhjäkäyntiä niin ei pitäis lämmöt laskee Sama ilmiö kun kesällä ei toimi flekti ei muuta kuin lämppäri täysille niin kone jäähtyy.