Tarvitsisin pientilan apujuhdaksi halvan bensiinillä kulkevan tavarankuljetusauton, jossa on kantavuutta tarpeeksi suursäkkien kuljetukseen.
Nettiautoa plärätessäni olen huomannut että nuo ford p100:t on kohtuuhinnoissa ja kantavuuttakin alun toista tonnia.
Kaipaisin käyttökokemuksia k.o.ajopelistä. Olisiko tuollaisesta kuvaamaani käyttötarkoitukseen? Kilometrejä ei tulisi paljon, mutta vähillekään kilometreille en epäluotettavaa autoa kaipaa.
Itärajan läheisyyden vuoksi olisin myös kiinnostunut kulutuksesta ja polttoainesäiliön koosta.
P100
-
Re: P100
Aika perustekniikkaa, valitettavasti ruostevauriota lavan reunoissa ja pohjassa useimmiten, nämähän on made in portugal ja ruostesuojausta alunperin ei nimeksikään. Jos hyvän löytää niin asia erikseen.
Tekniikka on sekoitus sierraa, scorpiota ja transitia, eli etupään ja tekniikan osia saa vielä, takalamppuja esim ei kuin ulkomailta. Tankin koko 70 litraa, tankitkin usein ruosteisia, niitäkin saa enkuista mutta on sikakalliita. Kulutus vähän riippuu, mutta päälle kympin joka tapauksessa, siitä pitää kaasarikone ja tiheä perävälitys huolen.
Ihan hauska laite ja itse tykkään kyllä kovasti, peltiremonttia ja maalausta tiedossa ensikesänä.
PS. peräkärryn vetoa ei sitten kannata haaveilla, jos sattuu koukku olemaan, niin jarrullista tai jarrutonta kärryä saa vetää vain 270kg, eli ei juuri mitään. Sille ei pysty tekemään mitään, maahantuoja on asian määritellyt. Kantavuutta kyllä on se 1060kg, ja kantaa sen ja vähän enemmänkin
Tekniikka on sekoitus sierraa, scorpiota ja transitia, eli etupään ja tekniikan osia saa vielä, takalamppuja esim ei kuin ulkomailta. Tankin koko 70 litraa, tankitkin usein ruosteisia, niitäkin saa enkuista mutta on sikakalliita. Kulutus vähän riippuu, mutta päälle kympin joka tapauksessa, siitä pitää kaasarikone ja tiheä perävälitys huolen.
Ihan hauska laite ja itse tykkään kyllä kovasti, peltiremonttia ja maalausta tiedossa ensikesänä.
PS. peräkärryn vetoa ei sitten kannata haaveilla, jos sattuu koukku olemaan, niin jarrullista tai jarrutonta kärryä saa vetää vain 270kg, eli ei juuri mitään. Sille ei pysty tekemään mitään, maahantuoja on asian määritellyt. Kantavuutta kyllä on se 1060kg, ja kantaa sen ja vähän enemmänkin

1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
Tullaisilla olen ajellut jo monta vuotta. Aluksi oli bensakoneella. Kulutus oli jotain 9 litran kieppeissä. Käyntihäiriöitä oli koko ajan, bensatankki vuosi ja muutenkin oli ikävä laite. Nyt on ollut 1.8TD nelisen vuotta, jotain 30 000 vuodessa tulee mittariin. Kulutus 7 litran kieppeillä ja dieselvero taitaa olla 68€ vuosi. Kulkee pirteämmin kuin bensaversio, kun säätää syöttöä vähän suuremmalle. Laitoin siihen Sierrasta tehostetun ohjauksen, niin on mukava pyöritellä kaupungissakin. Maantiellä yllättävän hyvä ajaa, paitsi jos on kuormaa päällä niin kyyti muuttuu melko huojuvaksi. Lava on ruosteessa, tankki vuotaa polttoainetta ja moottori vuotaa öljyä, hiukan turhan meluisa maantiellä. Muuten mukava laite.
Tuon ikäisessä riippuu melko paljon siitä millaisen yksilön sattuu löytämään.
Tuon ikäisessä riippuu melko paljon siitä millaisen yksilön sattuu löytämään.
-
Mulla kyllä toimii toi alkuperäinen kaasari ja automaattiryyppykin hienosti, mutta mittarissa onkin vasta 84tkm.
Imusarjan ja kaasarin kun vaihtaa taunuksesta niin saa paremmin toimivat systeemit jos alkaa kenkkuilemaan. Toi bensakone itse on ihan pomminvarma matalapuristeisena, sitä ei saa rikki ajamalla toisin kuin noi 1.8 dieselit..
Imusarjan ja kaasarin kun vaihtaa taunuksesta niin saa paremmin toimivat systeemit jos alkaa kenkkuilemaan. Toi bensakone itse on ihan pomminvarma matalapuristeisena, sitä ei saa rikki ajamalla toisin kuin noi 1.8 dieselit..

1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro