Teen tälle nyt oman ketjun.. Joo meininki olisi teetättää kaasari-2.0 ohc kannesta piristetty versio ruiskukoneeseen sopivaksi. Sen tiedän että ne suuttimen kolot täytyy ainakin kaivertaa, mutta onko tuo kaasariversion kansi muuten yhtä virittäjä ystävällinen kuin efin vastaava? Pystyykö koneistamo tekemään/avartamaan siitä yhtä hyvän? Kanteen olisi tarkoitus saada ainakin 266 ast. nokka, vaatiko muuten jäykemmät venttiili jouset ja erilaiset keinut?
Sitten vielä; miten tuo Rallyracen hommaa menee, sinne siis lähetetään kansi, ja se työstetään ja kootaan halutuilla osilla, vai..? Ja minkälaisesta hintaluokasta puhutaan, edellä mainitulla kokoonpanolla?
Se miksi kaasarikoneen kantta kaavailen aihioksi, johtuu siitä että sattuu olemaan hyväkuntoinen ja koeponnistettu sellainen jo itsellä valmiiksi.
(Myös alakerta on tarkoitus tehdä uusiksi, mutta siitä vähän myöhemmin....)
Kannen teetättäminen 2.0 ohc:n, faktoja?
Kannen teetättäminen 2.0 ohc:n, faktoja?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Kannen teetättäminen 2.0 ohc:n, faktoja?
No muistaakseni iS Sierran kannessa on valmiiksi suuremmat venttiilit kuin kaasarimallissa. Ei kai tuo kaasarikansi sen huonompi muuten ole, mutta kaikki koneistus maksaa.
David Wizardin OHC-virityskirjan mukaan taisi olla niin, että ainakin 2- litraisen kaasarimallin imukanavat ovat jopa liian suuret tietyiltä kohdin, joten niitä ilmeisesti myös joudutaan täyttämään. Tuo kai riippuu viritysasteesta.
David Wizardin OHC-virityskirjan mukaan taisi olla niin, että ainakin 2- litraisen kaasarimallin imukanavat ovat jopa liian suuret tietyiltä kohdin, joten niitä ilmeisesti myös joudutaan täyttämään. Tuo kai riippuu viritysasteesta.
Re: Kannen teetättäminen 2.0 ohc:n, faktoja?
Venttiilit on samankokoiset mutta i-kannessa imukanavan alaosa on paremmin muotoiltu, siitä saa paremman, vakioventtiilikoolla.
Monessa i-kannessa on irtoseeti pakopuolella ja huhujen mukaan joissakin tapauksissa on imupuolellakin (en ole itse vielä törmänny) mikä rajoittaa venttiilien kokoa. Jos sattuu omistamaan sellaisen i-kannen jossa ei ole irtoseetejä kummassakaan niin se on kuulemma paras aihio kanavien puolesta.
Monessa i-kannessa on irtoseeti pakopuolella ja huhujen mukaan joissakin tapauksissa on imupuolellakin (en ole itse vielä törmänny) mikä rajoittaa venttiilien kokoa. Jos sattuu omistamaan sellaisen i-kannen jossa ei ole irtoseetejä kummassakaan niin se on kuulemma paras aihio kanavien puolesta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Kannen teetättäminen 2.0 ohc:n, faktoja?
Tuleeko vapari, vai ahto käyttöön?
Aihioksi joko is- kansi tai vanhan mallin 1,6 kansi.
Aihioksi joko is- kansi tai vanhan mallin 1,6 kansi.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm