Elikkäs Riesani ei mennyt katsastuksesta läpi tällä kertaa. Päästöarvoista jäi kiinni, viaksi katsastusmies ilmoitti seuraavia.
Lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella.
Runsas happipitoisuus vääristää päästöarvoja.
Tässä nyt mietityttää että onkohan vika lambdassa vai mapissa? Auto on nyt noin kuukausi sitten alkanut oireilemaan. Joskus tasakaasulla ajettaessa tuntuu kuin teho katoaisi, mutta kun lyö lipan pohjaan se korjaantuu. Tyhjäkäynnilla olen myös huomannut että välillä tippuu todella alas, mutta juuri kun kuulostaa että olisi sammumassa kierrokset hyppäävät normaaliksi. Eli laskee siis hitaasti noin 30 sec aikana alemmas ja alemmas kierrokset ja pomppaa takaisin. Mutta ei kuitenkaan heijaa edes takaisin vaan sitten kun kierrokset on jälleen normaalina ne myös pysyvät siinä. On tehnyt tuon nyt pari kolme kertaa tämän kuun aikana.
Arvot: -- HC ppm -- CO% -- O2% -- CO2% -- Lambda
Tyhjäkäynti: -- 40 -- 0,01 -- 8,01 -- 5,1 -- 0
kierroksilla: -- 40 -- 0,01 -- 7,5 -- 9,5 -- 1,55
Kiitän neuvoista jo etukäteen!
Edit: otsikkoa hieman ongelmaa kuvailevammaksi
Edit: arvot näkyviin
Sierra DOHC 2.0i päästöarvot
Sierra DOHC 2.0i päästöarvot
Viimeksi muokannut Cleric, 04 Tammi 2012 16:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Sierra DOHC 2.0i päästöarvot
Ensi happiarvo kuriin, putki vuotaa tai imuvuotoja.
Tuo puutuminen viittaisi lambdaan, mutta ensin yllämainittu kuntoon.
Edit: Laita päästöarvot kokonaisuudessaan näytille.
Edit2: Kuten arvoistakin voi päätellä, happiarvo on mettässä. Lambda arvokin kyllä asettuu tuosta.
Tuo puutuminen viittaisi lambdaan, mutta ensin yllämainittu kuntoon.
Edit: Laita päästöarvot kokonaisuudessaan näytille.
Edit2: Kuten arvoistakin voi päätellä, happiarvo on mettässä. Lambda arvokin kyllä asettuu tuosta.
Re: Sierra DOHC 2.0i päästöarvot
Joo elikkäs tuossa kävin kaverin kans testailemassa uudelleen päästöarvot. Putkessa oli kaksi pienen pientä reikää viimeisessä pöntössä, paikkasin ne sillä mitäs kitin tapaista se nyt onkaan ei voi nimeä muistaa.
Arvot oli koholla vieläkin ja siinä sitten hetken pyörittyämme huomasimme pienen suhinan. Ääni tuli jarrupääsylinterin tyvestä alhaalta, eli siis tehostimen ja sylinterin välistä. Tehostimeltahan siis menee ruiskulle alipaineletku. Letkun irroittaessa ja sormella tukkiessa suhina loppui ja lamdba arvot tipahti normaaliksi mutta hiili nousi ylös.
Eikös siellä ole jonkunlainen tiiviste? Siis sylinterin ja tehostimen välissä.
Arvot oli koholla vieläkin ja siinä sitten hetken pyörittyämme huomasimme pienen suhinan. Ääni tuli jarrupääsylinterin tyvestä alhaalta, eli siis tehostimen ja sylinterin välistä. Tehostimeltahan siis menee ruiskulle alipaineletku. Letkun irroittaessa ja sormella tukkiessa suhina loppui ja lamdba arvot tipahti normaaliksi mutta hiili nousi ylös.
Eikös siellä ole jonkunlainen tiiviste? Siis sylinterin ja tehostimen välissä.
Re: Sierra DOHC 2.0i päästöarvot
Luultavastin siihen jonkinnäköinen tiiviste tulee, sen saa luultavastin itse väsättyä tiiviste arkista.
Tuolla toinen mahdollinen vuoto kohta tehostajassa ja infoa korjauksesta:
viewtopic.php?f=3&t=32503
Tuolla toinen mahdollinen vuoto kohta tehostajassa ja infoa korjauksesta:
viewtopic.php?f=3&t=32503
Re: Sierra DOHC 2.0i päästöarvot
Juu tuossa päivälllä kävin jo varmuudenvuoksi hakemassa sellaisen arkin ja luultavammin huomenissa touhuamaan jos vain jonnekkin lämpimään pääsee.
Kiitän!
Kiitän!