Sivu 1/1

Saksan Sierra verotukseen

Lähetetty: 17 Joulu 2005 18:01
Kirjoittaja markkul
Hain tuossa pariviikkoa sitten Sierran saksasta, itselle varaosa-autoksi. Ajattelin nyt kuitenkin hakea siihen verotuspäätöksen ja ottaa sen ihan kilpiin.

Kysymys liittyykin siihen rekisteröintikatsastukseen. Auto on malli '89 2.0i OHC. Autossa on (kai) katalysaattori. Saako tommosen rekisteröityä ilman sitä KATia? Eli jos repäsen sen pois ennen katsastusta. Vai katsooko ne jostain papereista, että nää on ollut vähäpäästöisiä (onko) ja huomaavat katin puuttuvan?

Lähetetty: 17 Joulu 2005 18:23
Kirjoittaja Paco
Offtopic; Onko se katti nyt niin hirvee mörkö että on pakko tappaa? 3 hevosvoimaa sinne tai tänne. Saapahan luonto vähän puhtaampaa kaasua, kun on katti.

Lähetetty: 17 Joulu 2005 19:43
Kirjoittaja turbiiniriesa
itellä oli -88 sierra is ja siinä ei ollut kattia ja mielestäni vielä-89 mallissakaan ei tarvii olla sitä.
mun mielestä kannattas mennä katsastaan ilman sitä törkypönttöä.

Lähetetty: 17 Joulu 2005 20:03
Kirjoittaja ft79
Paco kirjoitti:Offtopic; Onko se katti nyt niin hirvee mörkö että on pakko tappaa? 3 hevosvoimaa sinne tai tänne. Saapahan luonto vähän puhtaampaa kaasua, kun on katti.
itseasiassa toi katti on aikamoista ongelma jätettä...
kun pakokaasuja luonto putsaa itsekseen
niin ei ne ainakaan meillä käy kattia nuohoomassa... :idea:

Lähetetty: 18 Joulu 2005 12:04
Kirjoittaja markkul
turbiiniriesa kirjoitti:itellä oli -88 sierra is ja siinä ei ollut kattia ja mielestäni vielä-89 mallissakaan ei tarvii olla sitä.
mun mielestä kannattas mennä katsastaan ilman sitä törkypönttöä.
Semmonen juttu vaan, että rekisteröintikatsastus maksaa 150e. Jos ne hylkää, en tiedä mitä sitten. Eli joutuuko maksamaan koko paskan uudelleen jne?

Autossa on myös todella heikot etuiskarit ja kytkin luistaa. Onko noi hylkyperusteita?

Katista olisi ihan kiva päästä eroon, jos meinaa koneelle joskus tehdä jotain. Voihan sen siellä pitää paikallaan, vaikka rekisteriote ei vaatisikaan!

Lähetetty: 18 Joulu 2005 12:45
Kirjoittaja ft79
markkul kirjoitti: Semmonen juttu vaan, että rekisteröintikatsastus maksaa 150e. Jos ne hylkää, en tiedä mitä sitten. Eli joutuuko maksamaan koko paskan uudelleen jne?

Autossa on myös todella heikot etuiskarit ja kytkin luistaa. Onko noi hylkyperusteita?

Katista olisi ihan kiva päästä eroon, jos meinaa koneelle joskus tehdä jotain. Voihan sen siellä pitää paikallaan, vaikka rekisteriote ei vaatisikaan!
etu iskarit täytyy olla kunnossa...
ei toi kytkin varmaankaan haittaa...

tota 150€ ei mielestäni tarvi maksaa uudestaan...
ei ainakaan famari taunuksessa tarvinnu...
maksoin uusintakäsittelystä jotain 16€
(toinen takajarru)...
tosin sierroissa on yleensä toinen taka jarru heikompi kun toinen...
(kolmessa autossa jo ollu... :oops: ) kannattaa tarkastaa... :wink: