Sivu 1/1
FOCUS pyöränripustus kolisee
Lähetetty: 17 Joulu 2005 14:19
Kirjoittaja ken
Focus farmari 1.8 -99 209t km mittarissa
Kuskin puolelta kuuluu kolinaa pikkukuopissa hiljaa ajettaessa. Sekä ford huolto ja katsastusmiehet ovat repineet "paikkoja" mutta vikaa ei löydy.
Lähetetty: 17 Joulu 2005 14:52
Kirjoittaja Rahnu
Omassa kolisi oikealta edestä ihan hiljaisessa vauhdissa,raidetangonpää oli tiensä päässä ja loppui sen vaihdolla.Koiranluut olisi toinen mahdollinen tai puslat tms.
Lähetetty: 17 Joulu 2005 16:41
Kirjoittaja turbiiniriesa
mulla oli pumassa koiranluu menny ja se kans kolahti pikkumontuissa.
Lähetetty: 18 Joulu 2005 01:24
Kirjoittaja Monteonisti
Alatukivarret myös kannattaa tarkistaa sekä jousen "lautanen"! 8)
Lähetetty: 18 Joulu 2005 12:34
Kirjoittaja Regu
Itse olen vaihtanut escorttiin vuoden sisällä koiranluut, alapallot, raidetangonpäät ja puslat, mutta edelleen kolisi ja eilen katsastuksessa selvisi syykin motonetin koiranluut ihan lopussa ihme että pysyy pallot vielä kupeissaan.
Seuraavat taidan hakea foordilta ja testata niiden kestävyyden.
Niin ja olenhan mä jouset+iskaritkin vaihtanut kaikkine hiluineen.
Lähetetty: 18 Joulu 2005 12:57
Kirjoittaja ft79
Regu kirjoitti:Itse olen vaihtanut escorttiin vuoden sisällä koiranluut, alapallot, raidetangonpäät ja puslat, mutta edelleen kolisi ja eilen katsastuksessa selvisi syykin motonetin koiranluut ihan lopussa ihme että pysyy pallot vielä kupeissaan.
Seuraavat taidan hakea foordilta ja testata niiden kestävyyden.
Niin ja olenhan mä jouset+iskaritkin vaihtanut kaikkine hiluineen.
joo.. noi motonetin osat on nykyään vähä sellasia
hilu-pimpuli paskaa... tosin jotain saa kyllä
lähes alkuperäisen tasoisena.... ns.trw osat...
vaikka eipä nekään oo trw:n tekemiä...
voi olla parempi hakee foordilta niin voi jopa kestää vähän aikaa...
Lähetetty: 18 Joulu 2005 20:55
Kirjoittaja ken
Kiitos vinkeistä
Koiranluut eivät ainakaan ole katkenneet, mutta totta niissähän on pallonivel. pitää irroittaa iskarin päästä ja katsoo jos se klappaa pallonivelpäässä. Raidetangon pää voisi tietysi olla toinen.
Jos keinuttaa autoa niin kolisevan puolen iskarin yläpää ei liikku, mutta toinen puoli tekee pienen ylös alas liikkeen. Hmmm
Lähetetty: 18 Joulu 2005 21:25
Kirjoittaja VesQ
Kyllä itse ainankin tarvikkeena kelpaa osat kun katsoo foortin hintoja, esim motonetistä mk2 escortin alatukivarret (pallonivel samassa) 19.90kpl eli 40e kummatkin puolet kun taas foortilla 268ekpl eli vähän päälle 500e kumpikin puoli. Jos ne foortin varret kestää sitten vaikka puolet pidempää niin motonetin osilla samat kilometrit maksaa 80e
Tai vaikka mk2 ison tolpan isot pyöränlaakerit, tarvikkeena ainoat ja halvimmat mitä saa 95e kumpikin puoli (SKF). Motonetistä 32e kumpikin puoli ja merkkinä Koyo eli ei nekään ihan huonosta päästä ole. Fordilta ei uskalla edes kysyä
Lähetetty: 19 Joulu 2005 06:38
Kirjoittaja Monkelo
Kyllä niissä koiranluissa ei ole mainittavia kestävyyseroja ole, oli se sitten alkuperäinen tai tarvike.
Tarvikkeena voi saada jopa paksummalla varrella, joka ei sitten taivu mutkalle, kun sattuu tukivarren päälle jäätä muodostumaan!
Lähetetty: 23 Joulu 2005 22:35
Kirjoittaja fiiikus
sama peli 213 tkm/-99 ny. katsastumies ei soimannut, mutta itteä kiusaa tuo sama kolina. vuosi sitten vaihdettiin koiranluut (n. -35tkm) ja toinen raidetangon pää. olisko nyt sitten sen toisen vuoro....
Lähetetty: 25 Joulu 2005 09:46
Kirjoittaja ken
Nyt vaihdettu kuskin puoleinen raidetangon pää, oli kyllä tosi väljä. Apukuskinpuoleinen koiranluun alempi nivel on myös väljä, saas nähdä jos kolina (joka muuten vieläkin jakuu) loppuu sen vaihdettaessa. Maksaa Ford osana n 65€