Ford Sierra 2.0 i Doch

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
TAR-3
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Joulu 2010 00:27

Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja TAR-3 »

Eli vm 93 farkku. Kansi korkannut edellisellä omistajalla. Nyt on uusi kansi tiivisteitten kera asennettu paikoilleen. Käy hyvin eikä kilikuta ylimääräisiä.
Mennäänpä ongelman ytimeen.. Kone on lämmin mut sisätilaan ei tuu kuin haaleeta ilmaa.. Letkut oon kattonu ja kunnossa on. Ois kiva jos se nyt kuiten lämminta puhaltais kun muksuakin kuskaan.

auttakee.
tepsu123
Viestit: 577
Liittynyt: 21 Helmi 2010 17:59

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja tepsu123 »

Lämmönsäätimen tanko/vaijeri irti. Sisä kenno tukossa. Termostaatti sökö.
Skoda favorit 136L -93 1,3
Datsun Nissa sunny farmari -80 1,3
Mazda 323 -85 1,5 GT
Mazda 323 -89 1,5
Opel kadett -87 1,3
Mondeo -93 CL/CLX 1,8
Mondeo -96 CLX/STW 1,8
TAR-3
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Joulu 2010 00:27

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja TAR-3 »

Tanko on kiinni. Termostaatti ehjä eikä kennossa pitäis olla paskaa. Onko mtn aineita millä sais järjestelmän puhtaaksi? muutakuin vesi?
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Sielä on ilmaa järjestelmäs, haulla löytyy ohjeita.. mut keula ylös ja autokäynnis puristelemaan letkuja!
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja emax »

Tuohon ilmaukseen yks kikka lisää. Kun moottori on sammuksissa niin hae pihdit. Sitten purista ylävesiletku kädellä niin linttaan kun yhdellä kädellä saat, ota sen jälkeen pihdit ja purista niillä se paisariin menevä pikkuletku tukkoon, ja päästä ylävesiletku vapaaksi. Tälleen kun hetken pumppaa niin saa myös aika hyvin ilmattua, lopuksi sitten vielä käynnissä.

Kuinkas ne lämppärille menevät letkut lämpiää. Lämpeekö vain toinen vai molemmat vai ei kumpikaan?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
TAR-3
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Joulu 2010 00:27

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja TAR-3 »

molemmat lämpiää. eikä ilmaus auttanut.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja emax »

No jopas on kummallinen. Varppi kiinni molemmista päistä, termari ehjä, kenno puhdas, eikä ilmaa oo, moottori normaali lämmin ja molemmat lämppärin letkut kuumenee.
En mä ainakaa muuta keksi kuin että kennon läpi ei jostain syystä kulje ilma. Joko se on täynnä lehtiä tai sitten se ilmanohjausläppä on juuttunu kiinni...
...tai sitten se ei ole vika vaan ominaisuus
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Koita puhdistaa järjestelmä vedellä vastakarvaan.
TAR-3
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Joulu 2010 00:27

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja TAR-3 »

järjestelmä on jo 2 puhdisettu vedellä ja aineilla. Ja se läppä on ihan kunnossa ei roskia tjms
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja Tekno »

lämppärin toinen letku voi lämmetä silloinkin jos se lämpö kulkee sinne toisesta suunnasta seisovaa vettä pitkin. riippuu ihan letkun pituudesta kuinka nopeasti. Eli kenno voi edelleen olla vaikka tukkeessa.

joka tapauksessa, tuskimpa tuo vika löytyy irroittamatta sitä kennoa, eli irti vaan ja tutkimusretki mitä vikaa löytyy, ja laita uus tilalle joka tapauksessa. Noi on niin halpoja.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
TAR-3
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Joulu 2010 00:27

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja TAR-3 »

Huomasin et lämmöt kohoa korkealle, alkaa vesipumpun alta nousee höyryä. Välistä näyttäis et vuotaa mutten löydä vuotokohtaa? Jos alkais tilamaan uusia hiluja.
TAR-3
Viestit: 63
Liittynyt: 10 Joulu 2010 00:27

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja TAR-3 »

Vaihoin vesipumpun ja uudet nesteet. Lämpöjä nostaa välillä, jos vaihtais vielä kerran nesteet ja termostaatin. Loppui höyryäminen ja kiertää lämpö kun kylmä/kuuman ilman vaihto läppä laitettiin kiinni. Jäi jatkuvasti raolle.
Lauri156
Viestit: 58
Liittynyt: 13 Tammi 2010 10:03

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja Lauri156 »

Mites kun autolla lähtee kylmänä liikkeelle niin lämpömittari kipuaa hitaasti mutta varmasti Normal asteikoin yläpäähän ja sit tippuu alas normaaleihin lukemiin. ja ei oikein lämmintä meinaa tulla koppiin. Nestettäkään ei näyttäis häviävän. Onko nyt termostaatti rikki?

ja edit: samalla moottorilla varustettu riesa siis.
accord 1.8is -00
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
regalityan
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Huhti 2011 19:14

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja regalityan »

Itellä oli samansuuntasia oireita omassa sierrassa, ei nostanu lämpöjä eikä tullu lämmintä koppiin asti. Syynä oli termostaatti joka oli kokoajan auki. Vaihdoin uuden termarin ja o-renkaan niin johan parani "vika".
tapio a
Viestit: 27
Liittynyt: 29 Heinä 2012 19:34

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja tapio a »

Osaatko regalityan arvioida kuinka nopeasti (monenko km kuluttua) lämmöt ovat normaalissa uudella termostaatilla?
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja Tekno »

kyllä nyt +20c kelillä pitäs alle 5km ajolla lämmöt saavuttaa tavotteen.

termarien jousi tahtoo ajastaan löystyä, joten se raottuu jo veden virtauksesta.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
regalityan
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Huhti 2011 19:14

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja regalityan »

Itellä aika sama kilsa määrä. Kotoa valtatielle on kolme kilsaa ja siitä kun lähtee kylälle päin hönkimään niin heti kohta on lämmöt normaalissa.
Lauri156
Viestit: 58
Liittynyt: 13 Tammi 2010 10:03

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja Lauri156 »

Juuh elikkäs nyt vaihdoin viikonloppuna uuden termarin ja lämpömittarin anturin. Huonompaan suuntaan meni vaan, lämpimää saattaa puhaltaa ajoittain mutta nyt lämpömittari on kokoajan asteikon yläpäässä N tai O kohdalla. Flektikään ei tunnu enää pyörivän vaikka mittari on pääosin siinä kohtaa asteikkoa missä flektin pitäis alkaa puhaltaa... :roll:

Mut tääkään ei oo enään akuutti ongelma, bensapumppu lopetti yhteistyön jälleen eilen illalla. Viimevuonna lähes täsmälleen samaan aikaan elokuussa kävi sama, kohtalon kuukausi :lol: sillon oli tosiaan vaan hapertuneet liittimet kyseessä eli itse pumppu oli ihan ehjä.

Menee jo vähän offtopic mut mietin tässä et löytyykö b-pumpulle joku rele/sulake?
accord 1.8is -00
ex sierra 2.0i -91
ex sierra 2.0i -91
ex escort 1.6i - 94
tapio a
Viestit: 27
Liittynyt: 29 Heinä 2012 19:34

Re: Ford Sierra 2.0 i Doch

Viesti Kirjoittaja tapio a »

Et tainnu ostaa fordilta noita osia. :wink: Täytyykai se uskoa, että riesa lämpenee hitaammin, kuin muut autot :cry:
Vastaa Viestiin