Escort 1997 kytkinpolkimen irrotus
Lähetetty: 25 Marras 2011 17:04
Terve !
Auto on Ford Escot 1.8TD vm 1997, ajettu 298 tkm.
Kytkinpoljin jäi pohjaan ja syyksi paljastui se iso valkoinen muovinen hammastettu kiekko, johon vaijeri kiinnitetään. Kiekko on murtunut keskeltä kahtia.
Vaikka kytkinpolkimessa oli tämä hammaskiekko, automaattisäätöä EI ole.
Miten kytkinpoljin irrotettaan akseliltaan ?
Kiekon osat on kaivettu pois polkimen juuresta.
Kytkinvaijeri on irrotettu.
Kytkinpolkimen asetelma oli kahdella mutterilla kiinni koko polljinasetelmassa, ne on avattu.
Kytkinpolkimen asetelma liikkuu akselilla noin 5mm sivuun vasemmalle ja "puree" sitten kiinni.
Asetelma ei ota vielä kiinni sulakerasiaan tai sen kiinnitysrautoihin.
Asetelman ja akselin välillä on klappia, joten siihen en usko sen purevan.
Näyttäisi että poljinasetelma jumittaa kiinni yläpäästään, missä sen alla on vaijerin läpivientikumi. Voiko vanha läpivientikumi juuttua niin tiukkaan poljinasetelmaan, että se pitelee kiinni?
Puranko ylipäätään oikein?
Auto on Ford Escot 1.8TD vm 1997, ajettu 298 tkm.
Kytkinpoljin jäi pohjaan ja syyksi paljastui se iso valkoinen muovinen hammastettu kiekko, johon vaijeri kiinnitetään. Kiekko on murtunut keskeltä kahtia.
Vaikka kytkinpolkimessa oli tämä hammaskiekko, automaattisäätöä EI ole.
Miten kytkinpoljin irrotettaan akseliltaan ?
Kiekon osat on kaivettu pois polkimen juuresta.
Kytkinvaijeri on irrotettu.
Kytkinpolkimen asetelma oli kahdella mutterilla kiinni koko polljinasetelmassa, ne on avattu.
Kytkinpolkimen asetelma liikkuu akselilla noin 5mm sivuun vasemmalle ja "puree" sitten kiinni.
Asetelma ei ota vielä kiinni sulakerasiaan tai sen kiinnitysrautoihin.
Asetelman ja akselin välillä on klappia, joten siihen en usko sen purevan.
Näyttäisi että poljinasetelma jumittaa kiinni yläpäästään, missä sen alla on vaijerin läpivientikumi. Voiko vanha läpivientikumi juuttua niin tiukkaan poljinasetelmaan, että se pitelee kiinni?
Puranko ylipäätään oikein?